Trude.20 Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Vi er noen som diskuterer om dette kan kalles et minnesamvær, og vi blir ikke enige. Derfor søker vi DERES hjelp. Man er i begravelsen til sin farmor. Pga. far sitt dårlige familieforhold til sine søsken velger vår familie, inngiftede av mine søsken, og våres barn å spise på et hotell etter begravelsen uten resten av slekten. Vil dette da kunne kalles et minnesamvær? Litt tulletema, men utrolig irriterende når begge mener dem har rett. Så blir glade for svar! Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Det er et minnesamvær om dere kaller det det. "Vi skal ha minnesamvær med middag på hotellet etterpå" = minnesamvær. "Vi skal spise middag på hotellet etterpå" =vanlig middag. Hvem er den andre parten som er uenige? Resten av familien? 1 Lenke til kommentar
Trude.20 Skrevet 2. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2013 Det er et minnesamvær om dere kaller det det. "Vi skal ha minnesamvær med middag på hotellet etterpå" = minnesamvær. "Vi skal spise middag på hotellet etterpå" =vanlig middag. Hvem er den andre parten som er uenige? Resten av familien? Takk for svar! HELT enig med deg! Min mann brukte ordet minnesamvær til sine foreldre dagen etter vi hadde vært der, og da sto de sånn på sitt om at det ikke kan kalles et minnesamvær. Diskusjonen ble avsluttet men da det ble snakk om begravelsen igjen dro selvfølgelig de det opp på nytt.. Så da ble jeg så lei at jeg derfor lagde denne tråden. Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Takk for svar! HELT enig med deg! Min mann brukte ordet minnesamvær til sine foreldre dagen etter vi hadde vært der, og da sto de sånn på sitt om at det ikke kan kalles et minnesamvær. Diskusjonen ble avsluttet men da det ble snakk om begravelsen igjen dro selvfølgelig de det opp på nytt.. Så da ble jeg så lei at jeg derfor lagde denne tråden. Et minnesamvær er jo det som ordet beskrives. Samvær hvor man minner den døde. Hvordan og hvor dette blir avholdt spiller ingen rolle. Det er synd når hele familien ikke kan dele minner i samvær, men det vil likevel være dette om man er flere tilstede. Håper dere får en verdig avslutning, og at alt ordner seg i rolige former. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå