Gå til innhold

Sesjon/Førstegangstjeneste

Kimble

Anbefalte innlegg

P.s. På det året kjørte jeg tanks (CV90) (...)

Kjørte du CV90 så kjørte du ikke stridsvogn. Jeg derimot, jeg kjørte stridsvogn :-)

Jeg var vognfører på Leopard i min tjeneste ved Søndenfjeldske Dragonregiment, Rena. Det er et år jeg aldri vil glemme!

Kavaleriet kan absolutt anbefales om du liker å leke deg med stort og dyrt materiell. Det ble mye action på oss gjennom dette året..

Føler du deg klar for en tjeneste fylt med futt og fart er det med andre ord gode forhold i kavaleriet.

Skal du ha Rambo-tjeneste bør du vurdere f.eks. Hærens Jegerkommando ved Rena, de har mye ressurser og gode vilkår. Jeg kjenner flere som har hatt tjeneste der, og alle har hatt det helt topp.

Det er bare å spørre om du lurer på noe spesielt rundt det å være kavalerist!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Endelig kom denne tråden inn på rett spor igjen.

Kavaleriet høres ut som noe for meg som elsker å kjøre bil? :D

Er ikke dummere enn at jeg kjønner at det nok er litt forskjell

på å kjøre en mazda 626 og en Leopard, men likevel.. :)

Tja.. er det noe jeg lurer på tro..? Er det noe jeg bør vite eller

bør lure på? Jeg kan ikke så mye om motorer mekk etc. er

det noe stort minus?

Lenke til kommentar
Grunnen til at de skyter opp ammoen de har til overs på slutten av året er fordi de ikke skal få redusert budsjetter året etterpå.

Hvorfor ikke lære av sine feil, og bestille *litt* mindre ammo neste år? Hva er vitsen med å få en million kroner (for enkelhetens skyld) av skattebetalerne, når man bruker 10.000kr for mye på ammo? Ikke nok med det, men de MÅ bruke 10.000kr for mye på ammo påfølgende år, ellers får de redusert budsjett (og slipper å sløse vekk et tonn med kuler).

Hvorfor ikke da gi dem 990.000kr?

(Hm, kanskje jeg skulle gjort karriere som regnskapsfører. Tenk at jeg ser sånne feil med budsjett som tydeligvis andre har oversett. Helt utrolig.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...