Gå til innhold

Slik blir Grand Theft Auto V (PS3, X360)

Anbefalte innlegg

Aldri hørt om RDR2 før, så sorry at jeg tok feil der. Jeg prøver å ha en seriøs diskusjon, men det er visst ikke mulig med folk som deg. Da du begynte å kalle meg troll havnet du på Ignorer-listen min. Det gjør for så vidt alle andre som også gir opp å diskutere og heller begynner å kalle meg ting.

Når et spill mottar så bra anmeldelser overalt som Red Dead Redemption, selv etter all hypen før det kom ut så sier det seg nesten selv at det kommer enn etterfølger. Og når man leste salgstallene det hadde bare første måneden så var jo en etterfølger et faktum.

Derfor skjønte jeg at du ikke kan så mye om det du prater om.

Du farer med mye subjektive meninger, men lite fakta og ser ikke saken fra to sider.

Som sagt, Blizzard kommer til å vare lenge...når jeg sa "alltid" så var vel dette ment som i min leve-alder. Å bruke ordet "alltid" og "aldri" er min svakhet, og det burde jeg kutte ut.

Ikke noe varer evig.

Jeg må også si at mye av det du sier om hvor lenge et selskap vil vare så er det ingen som vet.

Det var mange som trodde Donald Duck var en bråkete skrike and som ville fort gå over. Se hvor lenge han har vart (over 80 år!). Og var mange som trodde at Coca Cola ville dø ut fort og at ingen ville like det.

Igjen; Grand Theft Auto kom ut i 1997 og har bare vokst og vokst siden det. Jeg vil ikke være forundret om det finnes om 100 år også i nyere form. Godt mulig i oppkjøpte selskaper.

Å diskutere om hvor lenge et selskap vil vare blir litt som å si du har en spåkule og kan se inn i den. Og når du i tillegg ikke legger fakta på bordet og kun egne meninger så blir diskusjonen mer lagt vekt på hva du føler enn statistikk.

Endret av Rickenbacker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om Blizzard omsider får vaska vekk WoW tåka si og lager et skikkelig WarCraft spill så vekkes det kanskje litt interesse fra min side igjen. Om det blir like stor fiasko som D3 setter jeg meg ned og gråter høylytt... Men de fikk da til StarCraft, så burde vel la tvilen komme de til gode.

GTAV gleder jeg meg voldsomt til, jeg har likt alle GTA spillene, og ser fram til å sette meg ned med dette. Tradisjonen tro blir det vel kjøpt først på konsoll, deretter på pc for å nyte mods og bedre skyting (bedre alt egentlig når det er patchet).

Lenke til kommentar

Jeg skjønner du er Rockstar fanboy, men det endrer ikke det fakta at LA Noire ble elendig mottatt, og Rockstar lagde ikke engang Max Payne 1 og 2 selv. Og siden vi er så glade i å nevne franchiser, hva med:

- State of Emergency

- Bully

- Midnight Club

- Manhunt

- The Warriors

Alle disse er laget av Rockstar, og til en viss grad med unntak av Midnight Club er dette labre franchiser få bryr seg om. Det neste prosjektet til Rockstar North er Agent, en ny franchise. Det kan bli bra, men det kan også fort føyes til denne listen. Selv Red Dead Redemption har ikke solgt nok til å få en oppfølger ennå. Meed andre ord har Rockstar i hovedsak bare GTA å lene seg på.

Det er lite fakta i det du sier, som sagt før her:

LA Noire: Dårlig mottatt, hva faen snakker du om? Ligger på 88% på Gamerankings, solgt millioner av kopier. Ikke et 10/10 spill, men helt klart en suksess.

Utviklet av Rockstar Games

Bully; Fått bra reviews, men ei heller ikke utviklet av Rockstar North.

Manhunt: Ligger på 76%, men er gammelt spill

Manhunt 2: eneste spillet som skikkelig har floppet, men Rockstar North sto kun på sidelinjen.

Midnight Club: Hvem har sagt den serien ikke har vært en suksess?

The Warriors: Bra reviews, lite info om tall.-

Max Payne 3: 3 millioner salg første uka, generelt gode reviews, nuff said.

Alle spill der det satser ordentlig, er Rockstar North med i en stor del av utviklingen: Dette er de siste spillene fra R North for konsoll:

GTA V

Max Payne 3

RDR

GTA IV

Vice city

San Andreas

Rockstar North har altså hatt stor suksess med siste 6 titler. Hvis Rockstart North satser, blir det gull. I verste fall sølv. Ingen tvil. Og på GTA V, ja der satser de.

Det at du sier at RDR ikke har solgt nok for å få en oppfølger sier hvor lite peiling du har på dette området..

Endret av MrLG
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er lite fakta i det du sier, som sagt før her:

LA Noire: Dårlig mottatt, hva faen snakker du om? Ligger på 88% på Gamerankings, solgt millioner av kopier. Ikke et 10/10 spill, men helt klart en suksess.

Utviklet av Rockstar Games

Bully; Fått bra reviews, men ei heller ikke utviklet av Rockstar North.

Manhunt: Ligger på 76%, men er gammelt spill

Manhunt 2: eneste spillet som skikkelig har floppet, men Rockstar North sto kun på sidelinjen.

Midnight Club: Hvem har sagt den serien ikke har vært en suksess?

The Warriors: Bra reviews, lite info om tall.-

Max Payne 3: 3 millioner salg første uka, generelt gode reviews, nuff said.

Alle spill der det satser ordentlig, er Rockstar North med i en stor del av utviklingen: Dette er de siste spillene fra R North for konsoll:

GTA V

Max Payne 3

RDR

GTA IV

Vice city

San Andreas

Rockstar North har altså hatt stor suksess med siste 6 titler. Hvis Rockstart North satser, blir det gull. I verste fall sølv. Ingen tvil. Og på GTA V, ja der satser de.

Det at du sier at RDR ikke har solgt nok for å få en oppfølger sier hvor lite peiling du har på dette området..

Det som er viktig å påpeke er at spill som blir godt mottatt eller får bra reviews trenger ikke bra. Anmeldere av proffe nettsider er i en helt annen bås enn oss og blir nok litt "blinde" i alle spillene de tester og ender opp med å se veldig objektivt på ting.

Jeg kjøpte faktisk en PS3 bare pga. L.A Noire. Har aldri blitt så skuffa over et spill siden Assassins Creed 1. Makan til repeterende kjedelig møkk. Hele sandkasse delen av spillet var jo bortkasta og kunne like gjerne blitt gjort om til en cutscene istedet. Og jeg satt og tenkte over hvor bortkasta alle pengene på teknologien var; Jeg mener de leide inn proffe skuespillere og maskerte dem med grafikk. Hadde vært fetere å gjort som i gamle dager: Brukt ekte film.

Lenke til kommentar

Poenget er at Rockstar stort sett kun lever på GTA-franchisen, og den franchisen har enorm konkurranse nå.

Og hvilke spill er det som konkurrerer med GTA da? Nærmeste jeg kommer på er Saints Row, men på grunn av retningen denne serien har tatt med fokus på urealistisk morro så vil jeg allikevel si at det er to vidt forskjellige spill innenfor en gren. Jeg liker de begge, og så lenge begge seriene eksisterer vil jeg på ingen måte velge i mellom de så lenge jeg kan få i pose og sekk. Og der er jeg neppe alene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...