Mladic Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Hvordan klarte du å bli kidnappet av en gjeng med stappfulle russ? Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Var du selv full? Kjempet du i mot? Du kunne vel hoppet ut av bussen mens den rullet... Lenke til kommentar
N. Tveranger Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Ja du er sikkert en skikkelig tøffing kan jeg tenke meg. La nå ungdommen få ha det litt gøy siste året sitt på vidergående uten at tapere som deg skal ødelegge for de. Hehehe, kommentar som dette jeg ventet på. Ha det litt gøy det siste året på videregående... 3 Lenke til kommentar
hean Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Var du selv full? Kjempet du i mot? Du kunne vel hoppet ut av bussen mens den rullet... Mest idiotiske svaret jeg har sett... er du russ selv? 5 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 (endret) Og uansett er det totalt off topic så vi trenger ikke ta den diskusjonen. Fortsatt off topic vil bli slettet. Endret 2. mai 2013 av L4r5 1 Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Ja, selvsagt kan du anmelde dem for bortføring/kidnapping. Det har også blitt gjort av andre flere ganger tidligere. Russ arrestert etter kidnapping Russ dømt for kidnapping At de er russ og at dette er en "tradisjon", spiller ingen rolle. Frihetsberøvelse er en alvorlig sak, og vil bli slått hardt ned på dersom du anmelder det. 2 Lenke til kommentar
Eloquent Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Samtidig som det kan være plagsomt eller til og med ydmykende å bli 'kidnappet' som du har opplevd her, bør du tenke deg om før du velger å politianmelde det. Jeg kan garantere deg at du ikke kommer til å være spesielt populær i årene som kommer om du velger å politanmelde det. Det du for øvrig kan gjøre, er å si ifra til dem om de prøver det på nytt (høyst usannsynlig). Fortell dem at det er straffbart og at du kommer til å anmelde. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Herr Brun Skrevet 3. mai 2013 Populært innlegg Del Skrevet 3. mai 2013 Å nei, russen liker meg ikke. Krise... Det er folk som deg som får russen til å tro at de kan komme unna med hva det måtte være. 21 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Samtidig som det kan være plagsomt eller til og med ydmykende å bli 'kidnappet' som du har opplevd her, bør du tenke deg om før du velger å politianmelde det. Jeg kan garantere deg at du ikke kommer til å være spesielt populær i årene som kommer om du velger å politanmelde det. Det du for øvrig kan gjøre, er å si ifra til dem om de prøver det på nytt (høyst usannsynlig). Fortell dem at det er straffbart og at du kommer til å anmelde. Ikke sant, for russen velger vel å kidnappe de som er mest populære i utgangspunktet? Forhåpentligvis blir ikke dette noe problem, ettersom dette for mange er en markering på at de skal ut av videregående skole, og inn på nye veier. Lenke til kommentar
Populært innlegg tom waits for alice Skrevet 3. mai 2013 Populært innlegg Del Skrevet 3. mai 2013 (endret) Russen er forvokste barn som lar alle hormonene gå til underlivet og ingen til hodet. De ønsker seg de voksnes rettigheter, barnas plikter og idiotens ansvar. Samtidig. Vi kan kanskje ikke forvente mer av dem enn at de ligger døddrukne i buskene på Tryvann og pådrar seg kjønnssykdommer. Men Kardemommeloven ("Du skal ikke plage andre") burde man kanskje har lært når man er 19. Ja, jeg er en gretten gammel gubbe. Geir Endret 3. mai 2013 av tom waits for alice 10 Lenke til kommentar
Eloquent Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Å nei, russen liker meg ikke. Krise... Det er folk som deg som får russen til å tro at de kan komme unna med hva det måtte være. Nå har det seg sånn at det er en årlang tradisjon å bli plukket opp og kjørt vekk et sted. Om han ble kjørt langt utenfor byen, så kan jeg forstå ønsket om å anmelde. Om du tror at det er kun russen som kommer til å mislike ham, så er du meget korttenkt. Han kommer sannsynligvis til å bli ei målskive om han velger å anmelde det, så det er derfor jeg sier at han burde tenke seg om to ganger før han velger å gå videre med det. For all del, om han føler seg såpass krenket eller om han rett og slett ikke bryr seg om hvordan han blir behandlet i senere år, kjør på. Ikke sant, for russen velger vel å kidnappe de som er mest populære i utgangspunktet? Forhåpentligvis blir ikke dette noe problem, ettersom dette for mange er en markering på at de skal ut av videregående skole, og inn på nye veier. Beklager ordvalget; med populær mente jeg i betydning av godt likt. Hadde dette skjedd på skolen jeg gikk på og at en 1.-klassing hadde anmeldt noen russ for denne typen spøk som så mange gjennomgår, kan jeg garantere at absolutt alle på skolen hadde visst om anmeldelsen, ikke bare russen. Samtlige venner av russen hadde nok stengt ham ute og baksnakket/slengt dritt til ham i all ettertid. Blir man først dårlig likt, er det ikke veldig lett å hente seg inn igjen. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Herr Brun Skrevet 3. mai 2013 Populært innlegg Del Skrevet 3. mai 2013 Åja, det er en årelang tradisjon! Ja men da er det jo greit. 10 Lenke til kommentar
Eloquent Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Åja, det er en årelang tradisjon! Ja men da er det jo greit. Ja, man vet hva man kan forvente av russen, spesielt som førsteklassing. Det er godt mulig å unngå å havne i en situasjon hvor de kan ta deg med inn i bilen og kjøre deg avgårde. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Herr Brun Skrevet 3. mai 2013 Populært innlegg Del Skrevet 3. mai 2013 Det er godt mulig å unngå i en situasjon hvor man blir voldtatt natt til søndag også. Men hva i all verden skal liksom det være relevant for? 19 Lenke til kommentar
Eloquent Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Det er godt mulig å unngå i en situasjon hvor man blir voldtatt natt til søndag også. Men hva i all verden skal liksom det være relevant for? Sammenlikner du å bli kjørt til et tilfeldig sted med å bli voldtatt? Jeg antar du ble plaget av russen siden du har en så sterk vendetta mot dem? Med mindre man blir kjørt langt inni helvete, er man temmelig stuck up om man sitter og furter over å bli kjørt bort et sted. Det er en praktisk spøk, ingen skade skjedd såfremt du ikke ender opp i gokk. Russen her oppe i Tromsø kjører som regel folk til et sted på øya, så kan de ta buss ned til byen og hjem igjen etterpå. Du mister kanskje en time av livet ditt, men om du tar lett på spøken, kan de se at du er chill å henge med og kanskje du blir venner med dem. 1 Lenke til kommentar
Green Leaf Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 (endret) Nå har det seg sånn at det er en årlang tradisjon å bli plukket opp og kjørt vekk et sted. Om han ble kjørt langt utenfor byen, så kan jeg forstå ønsket om å anmelde. Om du tror at det er kun russen som kommer til å mislike ham, så er du meget korttenkt. Han kommer sannsynligvis til å bli ei målskive om han velger å anmelde det, så det er derfor jeg sier at han burde tenke seg om to ganger før han velger å gå videre med det. For all del, om han føler seg såpass krenket eller om han rett og slett ikke bryr seg om hvordan han blir behandlet i senere år, kjør på. Beklager ordvalget; med populær mente jeg i betydning av godt likt. Hadde dette skjedd på skolen jeg gikk på og at en 1.-klassing hadde anmeldt noen russ for denne typen spøk som så mange gjennomgår, kan jeg garantere at absolutt alle på skolen hadde visst om anmeldelsen, ikke bare russen. Samtlige venner av russen hadde nok stengt ham ute og baksnakket/slengt dritt til ham i all ettertid. Blir man først dårlig likt, er det ikke veldig lett å hente seg inn igjen. Dette er noe av det dummeste jeg har hørt, hvis man bare skal gå rundt og akseptere ting, og resten av mennskene rundt er så smålige at de blir sure på offeret, hvis personen anmelder straffbare forhold og/eller ble utsatt for noe han ikke likte fra personer som egentlig ikke har lov til det, så tyder det bare på en småby/småsted mentalitet av en annen verden. Å skylde på offeret er forøvrig noe av den vanligste dumskapen i sånne situasjoner. Også innen enkelte rettsaker innen voldtekt, som du så elegant også klarte å nevne i en post over her. Endret 3. mai 2013 av Green Leaf 5 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Jeg prøver å vise deg hvor dumt argumentet er, det er alt. At man kan ta forholdsregler for å unngå å bli utsatt for vold, gjør ikke vold legitimt mot de som ikke gjør det. Uavhengig av hvor "uskyldig" volden er i dine øyne. Førsteklasse på vgs gikk jeg i utlandet, og resten av tiden hadde jeg et godt forhold til både russ og andre. At du trenger å spørre er litt trist, rett og slett... Selvfølgelig er man litt kjip om man reagerer på uskyldige sprell fra russen sin side. Men det gjør det ikke mere greit for russen å gjøre det. Det er fortsatt ulovlig å bortføre noen. Det er derimot lov å være en kjiping. Det er ikke alle som har behov for å ha det chill med russen. 4 Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 hei lurer på om russen kan ta meg kjøre meg vekk fra byen og sprute meg ned og etterlate meg der?? kan jeg politianmelde dette eller er har dem lov til det Tror jeg leste en plass at dette skjer hvert år, og politiet bruker å droppe slike saker når det angår russen. Lenke til kommentar
Eloquent Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Dette er noe av det dummeste jeg har hørt, hvis man bare skal gå rundt og akseptere ting, og resten av mennskene rundt er så smålige at de blir sure på offeret, hvis personen anmelder straffbare forhold og/eller ble utsatt for noe han ikke likte fra personer som egentlig ikke har lov til det, så tyder det bare på en småby/småsted mentalitet av en annen verden. Å skylde på offeret er forøvrig noe av den vanligste dumskapen i sånne situasjoner. Også innen enkelte rettsaker innen voldtekt, som du så elegant også klarte å nevne i en post over her. Nå skal det sies at trådstarter ikke har skrevet nøyaktig hvor ille dette var og forholdet hans til vedkommende russ, men normalt sett er disse 'hendelsene' relativt harmløse, så å kjøre på med en politianmeldelse er i mine øyne litt drøyt, dømt ut i fra den informasjonen jeg har tilgjengelig. Jeg skjønner ikke hvordan du har fått det for deg at jeg mener voldtektsoffer er selvskyldig i hendelsen? Ikke var det jeg som nevnte det heller. Det er utallige forskjellige mulige hendelsesforløp i denne situasjonen, så å legge skyld på offeret kan jeg ikke gjøre. Når jeg selv var førsteklassing, passet jeg på å holde meg med mange folk og unngå å gå alene, som funka fint for meg. Jeg tror ikke jeg ble sprutet ned av vannpistoler engang. Jeg prøver å vise deg hvor dumt argumentet er, det er alt. At man kan ta forholdsregler for å unngå å bli utsatt for vold, gjør ikke vold legitimt mot de som ikke gjør det. Uavhengig av hvor "uskyldig" volden er i dine øyne. Førsteklasse på vgs gikk jeg i utlandet, og resten av tiden hadde jeg et godt forhold til både russ og andre. At du trenger å spørre er litt trist, rett og slett... Selvfølgelig er man litt kjip om man reagerer på uskyldige sprell fra russen sin side. Men det gjør det ikke mere greit for russen å gjøre det. Det er fortsatt ulovlig å bortføre noen. Det er derimot lov å være en kjiping. Det er ikke alle som har behov for å ha det chill med russen. Nå skal jeg ikke snakke for all russ, men oppe her er det mer vanlig at folk blir 'overtalt' til å sette seg inn i bilen. Jeg har ikke hørt om noen som har blitt fysisk bært inn i bilen og kjørt avgårde tvert imot deres vilje, i hvert fall. Hvorvidt jeg vil kalle det vold i noen som helst grad, vet jeg ikke. Hadde trådstarter fortalt mer om den faktiske hendelsen, kunne jeg godt vært på andre siden av streken her. Jeg stiller meg bak en rekke antakelser. Den eneste grunnen til at jeg i det hele og det store nevnte dette, var for trådstarters eget beste. Å spinne på alle faktorer i bildet er ganske viktig, i stedet for å gå for alternativ bak dør A før man vet hva som er bak dør B. Selvfølgelig, føler man seg krenket og/eller vil "gi igjen", bør man gå til politiet. Jeg tror ikke de kan gjøre mye på bakgrunn av hva trådstarter kan fortelle dem han opplevde, med mindre de erkjenner straffskyld. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå