Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sinnsykt treg bredbånd!

Anbefalte innlegg

Jeg har Telenor Avidi 512kb kabelmodem eller hva det nå er (ikke le). Det er mange i mitt borettslag som har dette, men det er enorme forskjeller i hastighet innan i borettslaget. Alle betaler for samme 512/128 linjen, men hos oss får vi bare 160-260 kb cirka: Har tatt testen på it-avisen gjentatte ganger. Jeg ba EN kompis som bor 2 hus unna sjekke hastigheten samtidig som jeg gjorde, og han fikk 477, 556 og 560 de 3 gangene han sjekket. Jeg fikk 160, 195 og 256.Det skal sies at vi har 3 maskiner tilkoblet samme linje, men 1 var av og den andre vAR ikke i bruk og kjørte ingen programmer. Noen som aner hva dette skyldes? Har spurt flere i området om linjen deres og alle har alltid bedre enn oss. Vi har i tillegg ofte pROBlemer med tilkoblingen, og noen ganger har vi IKKe internett, menS Alle rundt oss har. Er sinnsykt irreterende, for internett er så treig at jeg Faktisk må vente 10-15 sekund mens hardware.no laster. Jeg mener dette er totalt uakseptabelt for en 512 linje, men får ikke tak i noen fra Avidi. Noen som har noen synSPunkter til hva dette kan skyldes? KAN det være noe lureri med huben eller kablene? eller kanskje nettverkskortene? Alle 3 maskinene i huset har like dårlig Linje forresten. :shrug:

P.S. Har et annet problem som kanskje det observante leser har merket. Tastaturet bestemmer seg av og til for å ha noen bokstaver store, som dEtTe og jeg får : istedenfor . Har trådløst Logitech, hvis noen har noen lure ideer hva dettE Skyldes. :evil:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FIKK dette ved å holde a-tasten inne en stuND, uten opphold: aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

aaaaaaaaaaAAAAAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaaa

aaaAAAAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Sinnsykt irriterende!! Har slått av det Stickykey greiene.

Lenke til kommentar

Siden dette går via kabeltv nettet er disse linjene veldig utsatt for støy og forstyrrelser. Dette kan være alt fra TV'n i huset til en dårlig terminering i kabel tv skapet hvor du er koblet til. (Har jobbet som montør for avidi).

Men du bør uansett melde i fra til kundeservice slik at de får sendt ut en teknikker til å sjekke problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...