LarZen Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Stemmer ikke da dem bryter løfter hele tiden. Den dagen det blir lov pålagt at dem må holde det dem lover under valg. Da begynner jeg å stemme, inntil da så nekter jeg ikke å være med på den leken. 1 Lenke til kommentar
Politrikks Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 (endret) Protestere mot politikk uten og stemme er like idiotisk som å gå i mot en sak med og sultestreike. Jeg stemmer. På frihet. Stemmen er den mest umiddelbare uttrykksformen for et menneskenes tanker eller følelser, og er allerede fra fødselen et meget egnet virkemiddel til kommunikasjon mennesker imellom, gjennom skrik, sukk, tale, sang, rop, gråt, jammer m.m. http://no.wikipedia.org/wiki/Stemme Spørsmålet er vel hvorfor man skal gi bort sin stemme til en eller annen politiker? By the way, å stemme når man er imot det politiske systemet, blir som å spise for å sultestreike. Endret 4. mai 2013 av Austrian Economist 1 Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Det folk mener når dem sier det er at man ikkje skal klage over noe man ikke har prøvd aktivt å forandre selv. Du har selvfølgelig rett til å klage, men det er ikke spesielt bærekraftig dersom du ikke har en 'bedre løsning' og/eller gjort noe for å forandre det du klager på. Det ligger litt i grunnmuren til demokratiet. Poenget mitt var at det kommer tre forskjellige løsninger på hvordan man ikke skal politisk engasjere seg. Istedenfor at man oppfordrer alle til å være engasjert. Det virker som man ønsker at folk skal holde seg vekk fra politikk. Folk bare bestemmer seg for at synet til en person er feil, så finner de på en eller annen grunn for at den person ikke får lov til å klage/uttale seg(rasist, konspirasjonsteoretiker, du har ikke stemt, du har stemt, har for esktreme meninger). Jeg har opplevd det flere ganger i livet. Dere har ikke noe demokrati. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Jeg stemmer. På frihet. http://no.wikipedia.org/wiki/Stemme Spørsmålet er vel hvorfor man skal gi bort sin stemme til en eller annen politiker? Som mange andre ord i Norge så har ordet stemme flere forskjellige betydninger, når du avgir en stemme så ytrer du støtte til et synspunkt, stemmen du er født med er noe helt annet. Det blir det samme som jeg sier at du har frihet så lenge du ikke sitter i fengsel, selv om vi begge vet at du mener noe annet. 1 Lenke til kommentar
Politrikks Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 (endret) selvfølgelig har man lov til å klage uansett. Jeg sa ikke at du ikke har lov, jeg sa det er teit å klage når(om) du selv har valgt det du klager på. Det blir litt schizofrent. Endret 4. mai 2013 av Austrian Economist Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Poenget mitt var at det kommer tre forskjellige løsninger på hvordan man ikke skal politisk engasjere seg. Istedenfor at man oppfordrer alle til å være engasjert. Det virker som man ønsker at folk skal holde seg vekk fra politikk. Folk bare bestemmer seg for at synet til en person er feil, så finner de på en eller annen grunn for at den person ikke får lov til å klage/uttale seg(rasist, konspirasjonsteoretiker, du har ikke stemt, du har stemt, har for esktreme meninger). Jeg har opplevd det flere ganger i livet. Dere har ikke noe demokrati. Det er ikke helt sånn utsagnet er tilsiktet.. 1 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Vil uansett anbefale deg å stemme på et parti som representerer deg, om du så syntes det er liten mulighet for gjennomslag. Dersom du stemmer for frihet, kan jo DLF være et alternativ? Resultatet vil jo sannsynligvis bli nærmest det samme, men du hjelper i alle fall liberalismens sak. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Jeg sa ikke at du ikke har lov, jeg sa det er teit å klage når du selv har valgt det du klager på. Det blir litt schizofrent. Det er enda meir teit å klage på noe man ikke selv prøver aktivt å forandre når det finnes muligheter for det. Lenke til kommentar
Politrikks Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Som mange andre ord i Norge så har ordet stemme flere forskjellige betydninger, når du avgir en stemme så ytrer du støtte til et synspunkt, stemmen du er født med er noe helt annet. Å stemme kan man gjøre(og gjøres) hele tiden, ikke bare i stortings- og kommunevalg. Du stemmer hver gang du går på butikken, Jeg stemmer på dette forumet her, osv. Jeg har ikke lyst til å gi fra meg den stemmen til noen politikere. Jeg vil selv (be)stemme over meg selv. 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Å stemme kan man gjøre(og gjøres) hele tiden, ikke bare i stortings- og kommunevalg. Du stemmer hver gang du går på butikken, Jeg stemmer på dette forumet her, osv. Jeg har ikke lyst til å gi fra meg den stemmen til noen politikere. Jeg vil selv (be)stemme over meg selv. Så folk som ikke kan prate har alså ikke stemmerett? Lenke til kommentar
Politrikks Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Det er enda meir teit å klage på noe man ikke selv prøver aktivt å forandre når det finnes muligheter for det. Spør deg selv hva jeg gjør akkurat nå. Så folk som ikke kan prate har alså ikke stemmerett? Hvis du leser det du quotet så ser du kanskje at "stemming" ikke er avhengig av at det kommer lyd ut av munnen? 3 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Spør deg selv hva jeg gjør akkurat nå. Jeg regner med at du sitter på pcen din, noe mer en det har jeg ikke grunnlag for å uttale meg om. Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 (endret) Jeg sa ikke at du ikke har lov, jeg sa det er teit å klage når du selv har valgt det du klager på. Det blir litt schizofrent. Ikke lov/ bør ikke/ teit å gjøre. Det finnes mange forskjellige måter å manipulere andre til å ikke gjøre noe, men det har som regel ganske likt resultat. Jeg stemmer fordi jeg ønsker å vise disse forbanna idiotene som mener at jeg må stemme for å mene noe om dette samfunnet at jeg faktisk gjør dette, og derfor blir stemmen blank ettersom jeg ikke støtter noen av de norske partiene. Dette kan ikke være med på at det blir teit at jeg ikke ønsker f.eks. DLD i landet, kun fordi jeg stemte blankt ved forgie valg, mens du selv mener at du har all rett til å klage fordi du ikke stemte. Det er på grensen til schizo. Det virker også som at du tror at mennesker ikke kan forandre mening. Da må jeg sette spørsmål ved hva du tror et menneske er. Endret 4. mai 2013 av Shrooms Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Det er ikke helt sånn utsagnet er tilsiktet.. Nei, men det er sånn det fungerer. Slutt å prøv å ha en finger med i spillet på hva som foregår inne i hodene til andre mennesker. Ingen skal prøve å diktere om en person har rett til å klage. Man må få lov til å angre seg, hvis så er tilfelle. Lenke til kommentar
Politrikks Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Ikke lov/ bør ikke/ teit å gjøre. Det finnes mange forskjellige måter å manipulere andre til å ikke gjøre noe, men det har som regel ganske likt resultat. Ulovlig og teit er to ganske forskjellige konsepter. Det ene fordrer at jeg kan tvinge deg til noe. Jeg stemmer fordi jeg ønsker å vise disse forbanna idiotene som mener at jeg må stemme for å mene noe om dette samfunnet at jeg faktisk gjør dette, Du burde kanskje vurdere hvor lett du påvirkes av andre? Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 (endret) Nei, men det er sånn det fungerer. Slutt å prøv å ha en finger med i spillet på hva som foregår inne i hodene til andre mennesker. Ingen skal prøve å diktere om en person har rett til å klage. Man må få lov til å angre seg, hvis så er tilfelle. Hvordan du oppfatter det handler mer om hvordan du kontrollerer hva som foregår inn i ditt eget hode. Ulovlig og teit er to ganske forskjellige konsepter. Det ene fordrer at jeg kan tvinge deg til noe. Nei, det fordrer at det har konsekvenser og utføre handlingen. Endret 4. mai 2013 av Priim Lenke til kommentar
*F* Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Sistgang glemte jeg å stemme, generelt så gjør jeg det, men har ofte vurdert å ikke gjøre det. Grunnen er at uansett hvem jeg stemmer på så er jeg fulstendig uenig i minst et viktig pungt i dems poltitikk. Med andre ord, dersom jeg skal stemme blir jeg tvunget til å stemme i mot mine egne politiske meninger. 2 Lenke til kommentar
Politrikks Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 (endret) Det virker også som at du tror at mennesker ikke kan forandre mening. Da må jeg sette spørsmål ved hva du tror et menneske er. Det har jeg ikke sagt. Det jeg sier er at det er teit å klage på en politikk man støtter i valget. Det er selvfølgelig mulig å angre seg, og da kan man jo klage på de som styrer, men da klager man jo egentlig på seg selv. Og det er ganske teit(iom at man ikke uttrykker misnøye med seg selv, men med de man har gitt støtte til). Eks. -Stemmer x -Liker ikke x allikevel -Klager på x Det blir teit fordi x har vært x hele tiden. Det er ikke x sin skyld at du forandrer mening. Endret 4. mai 2013 av Austrian Economist 2 Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Ulovlig og teit er to ganske forskjellige konsepter. Det ene fordrer at jeg kan tvinge deg til noe. Haha, du vet ikke så mye om manipulasjon eller? Det å kalle noe teit kan ha akkurat samme innvirkning som å forby noe. Ikke vær så jævlig opptatt av hva som står på papiret, vær mer opptatt av hvordan menneskesinnet oppfatter dette. Det er det som er relevant. Du burde kanskje vurdere hvor lett du påvirkes av andre? Kanskje. Jeg kan helt sikkert forbedre meg på det punktet. Lyst til å kastrere meg på noen flere måter? Jeg eier ikke selvrespekt. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Det har jeg ikke sagt. Det jeg sier er at det er teit å klage på en politikk man støtter i valget. Det er selvfølgelig mulig å angre seg, og da kan man jo klage på de som styrer, men da klager man jo egentlig på seg selv. Og det er ganske teit. Det er da absolutt greit å være uenig i politikk man selv stemmer på? Det er jo faktisk da man har rett til å være uenig i akkurat denne typen politikk.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå