Larsen89 Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Hei. Skal hjelpe et søskenbarn av meg å bygge datamaskin. Jeg kan bygge, men er ikke en mester å sette sammen best mulig produkt. Noen som kan hjelpe? Han ville bruke maks 7000 kr inkl. dataskjerm. Setter veldig stor pris på evt. hjelp. Evt. om det finnes noen gode ferdig pc'er på komplett.no og lignende. I all hovedsak så brukes datamaskinen hans kun til Film/ Football manager og enkelt bruk. Lenke til kommentar
Vigilante85 Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Hei. Skal hjelpe et søskenbarn av meg å bygge datamaskin. Jeg kan bygge, men er ikke en mester å sette sammen best mulig produkt. Noen som kan hjelpe? Han ville bruke maks 7000 kr inkl. dataskjerm. Setter veldig stor pris på evt. hjelp. Evt. om det finnes noen gode ferdig pc'er på komplett.no og lignende. I all hovedsak så brukes datamaskinen hans kun til Film/ Football manager og enkelt bruk. Har han mus, tastatur og Windows? Lenke til kommentar
wassup Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Her har du et greit oppsett. Har ikke inkludert skjerm, men det skal da få plass det også. Mulig du ikke trenger såpass kraftig prosessor og/eller skjermkort, men da har du alltids litt å gå på Lenke til kommentar
Larsen89 Skrevet 2. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2013 Har han mus, tastatur og Windows? I utgangspunktet nei. Windows trengs, det andre er nok ikke like nødvendig da jeg muligens har noe rester. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 (endret) Oppsettet til wassup ser veldig fint ut mtp value for pengene. *I endorse this setup* Sleng på en ok 1920x1080 skjerm, mus/tastatur så er det god stemning. Om du kjøper Win DVD så bør du også ha en SATA DVD-RW, koster vel 150 kr. feks: http://www.dustinhome.no/product/5010625712/asus-drw-24b5st-dvdr-rw-ram-dl-24x-sata-black-retail/#intcmp=searchProvider_SiteSeeker Endret 2. mai 2013 av fflex Lenke til kommentar
Larsen89 Skrevet 2. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2013 Oppsettet til wassup ser veldig fint ut mtp value for pengene. *I endorse this setup* Sleng på en ok 1920x1080 skjerm, mus/tastatur så er det god stemning. Om du kjøper Win DVD så bør du også ha en SATA DVD-RW, koster vel 150 kr. feks: http://www.dustinhom...ider_SiteSeeker Når jeg prøvde å få oppsettet til wassup inn på dustinhome så ente jeg opp på 6600 kr og det uten skjerm. Er det hvis mulig å evt. få hjelp til å sette det opp på enten dustinhome/komplett slik. Tror det blir litt stress å bestille fra 10 forskjellige steder. Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Skjerm er det vel best å kjøpe brukt, så han kan legge mer av pengene i dataen. Lenke til kommentar
Larsen89 Skrevet 2. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2013 Fra dustinhome.no Voila Takk, amd kontra intel? Har selv intel og er veldig fornøyd me det, hvordan er amd? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 (endret) Ingen tvil om at AMD henger etter Intel på ytelse. Til bruket til søskenbarnet ditt så vil det nok duge fint. http://www.legitrevi...m/article/1766/ Om man ønsker en AMD CPU med god gamingytelse så er det FX-8350 som gjelder. Endret 2. mai 2013 av fflex Lenke til kommentar
musis Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 (endret) amd er veldig bra, har hatt fx 8120 og kjørte bf3 på max med 6970, kompis har skaffet seg fx 8350 pluss 7970 og han kjører alt av spill pluss amden er bedre til redigering og spill, men mange går bare for intel fordi dem har kun hatt intel, og mange tør ikke å prøve det, men fxen er sykt bra cpu du kjører alt av spill mye lettere å klokke også du får mer ytelse for pengan, den har også fått dårlig kritikk fra mange fordi dem trur at intel er kun best til alt liksom, men jeg mene det er bortkasta peng å bruke 4 - 5000 kr på en intel i7 3930k feks, når man får mer for pengan vis man går for fx 8350 more fun for the bucks Endret 2. mai 2013 av musis Lenke til kommentar
HaakonSag Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 8350 kan måles med 3570k vel.. Men absolutt, god CPU for pengene. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Ignorer Musis og sjekk ut reviews på nettet er du snill. 3 Lenke til kommentar
musis Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 og til prisen 1500 kr for den største fxen er jo kupp i at man får en kraftig og bra cpu, kombiner det enten med gtx 680/690 eller amd 7970 7990 så har du en pc som kjører alt, mer morsomt å overklokke amd da denne klarer høyere clocks mer stabilt og syns klokking av nvidia kort er bare arbeid rett og slett, amd sine så er mye enklere vel litt frekt sagt egentlig, antar du kun bruke intel, selv om intel ligg øverst, men har man egentlig bruk for den ytelsen vis man skal spille, fxen klare det også på maks Lenke til kommentar
musis Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 har nu drevet oc av både intel og amd i god del år nu, og lærer fremdeles, har flere kompisa som har både intel og amd og dem bruke amd heller til å benche og spille på men men smak og behag, ingen vist til krangel i ett forum Lenke til kommentar
HaakonSag Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Ikke for å være frekk, men du er et flott eksempel på en AMD fanboy! Har selv AMD grafikkkort, men prosessor...aw hell no Lenke til kommentar
Larsen89 Skrevet 2. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2013 Som sagt så skal PC-en kun brukes omtrent til football manager og enkle oppgaver, blir ingen gaming av noen spill som krever kjempe mye. Da blir mitt spørsmål igjen om forslaget som er nevnt ovenfor blir for bra og om det er mulig å spare penger inn for han ? Eller er dette bra for pengene ? http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10602 Hvordan vil den stå i forhold til f.eks denne? Lenke til kommentar
musis Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 jeg like faktisk begge cpuene, sitt på en intel I5 3570 nu, jeg kjøper det som er bra til mitt bruk osv, og har både hatt nvidia og amd kort, sitter med gtx 670 nu, hadde 6970 før så er ikke noe fanboy, jeg bare mener akk nu for tia så får man mer ytelse for pengan hos amd, da jeg syns litt at intel overprisa, men alt har med smak og behag om ka folk like Lenke til kommentar
Larsen89 Skrevet 3. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2013 Er det noen som kan forklare evt. forskjell på denne ferdig modellen http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10602 fra komplett og de 2 overstående tilbudene. Jeg tenker at her har du en ferdig pakke til 6500 kr. Hvor mye og hva vil forbedres med å evt. velge de overstående pakkene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå