Gå til innhold

[Løst] Vær snill å hjelp meg å sette opp ny datamaskin

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal hjelpe et søskenbarn av meg å bygge datamaskin.

Jeg kan bygge, men er ikke en mester å sette sammen best mulig produkt.

Noen som kan hjelpe? Han ville bruke maks 7000 kr inkl. dataskjerm.

Setter veldig stor pris på evt. hjelp.

Evt. om det finnes noen gode ferdig pc'er på komplett.no og lignende. I all hovedsak så brukes datamaskinen hans kun til Film/ Football manager og enkelt bruk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Skal hjelpe et søskenbarn av meg å bygge datamaskin.

Jeg kan bygge, men er ikke en mester å sette sammen best mulig produkt.

Noen som kan hjelpe? Han ville bruke maks 7000 kr inkl. dataskjerm.

Setter veldig stor pris på evt. hjelp.

Evt. om det finnes noen gode ferdig pc'er på komplett.no og lignende. I all hovedsak så brukes datamaskinen hans kun til Film/ Football manager og enkelt bruk.

Har han mus, tastatur og Windows?

Lenke til kommentar

Oppsettet til wassup ser veldig fint ut mtp value for pengene. *I endorse this setup*

Sleng på en ok 1920x1080 skjerm, mus/tastatur så er det god stemning.

Om du kjøper Win DVD så bør du også ha en SATA DVD-RW, koster vel 150 kr.

feks: http://www.dustinhome.no/product/5010625712/asus-drw-24b5st-dvdr-rw-ram-dl-24x-sata-black-retail/#intcmp=searchProvider_SiteSeeker

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Oppsettet til wassup ser veldig fint ut mtp value for pengene. *I endorse this setup*

Sleng på en ok 1920x1080 skjerm, mus/tastatur så er det god stemning.

Om du kjøper Win DVD så bør du også ha en SATA DVD-RW, koster vel 150 kr.

feks: http://www.dustinhom...ider_SiteSeeker

Når jeg prøvde å få oppsettet til wassup inn på dustinhome så ente jeg opp på 6600 kr og det uten skjerm. Er det hvis mulig å evt. få hjelp til å sette det opp på enten dustinhome/komplett slik. Tror det blir litt stress å bestille fra 10 forskjellige steder.

Lenke til kommentar

amd er veldig bra, har hatt fx 8120 og kjørte bf3 på max med 6970, kompis har skaffet seg fx 8350 pluss 7970 og han kjører alt av spill pluss amden er bedre til redigering og spill, men mange går bare for intel fordi dem har kun hatt intel, og mange tør ikke å prøve det, men fxen er sykt bra cpu du kjører alt av spill mye lettere å klokke også du får mer ytelse for pengan,

den har også fått dårlig kritikk fra mange fordi dem trur at intel er kun best til alt liksom, men jeg mene det er bortkasta peng å bruke 4 - 5000 kr på en intel i7 3930k feks, når man får mer for pengan vis man går for fx 8350

more fun for the bucks

Endret av musis
Lenke til kommentar

og til prisen 1500 kr for den største fxen er jo kupp i at man får en kraftig og bra cpu, kombiner det enten med gtx 680/690 eller amd 7970 7990 så har du en pc som kjører alt, mer morsomt å overklokke amd da denne klarer høyere clocks mer stabilt og syns klokking av nvidia kort er bare arbeid rett og slett, amd sine så er mye enklere

vel litt frekt sagt egentlig, antar du kun bruke intel, selv om intel ligg øverst, men har man egentlig bruk for den ytelsen vis man skal spille, fxen klare det også på maks

Lenke til kommentar

har nu drevet oc av både intel og amd i god del år nu, og lærer fremdeles, har flere kompisa som har både intel og amd og dem bruke amd heller til å benche og spille på :p

men men smak og behag, ingen vist til krangel i ett forum

Lenke til kommentar

jeg like faktisk begge cpuene, sitt på en intel I5 3570 nu, jeg kjøper det som er bra til mitt bruk osv, og har både hatt nvidia og amd kort, sitter med gtx 670 nu, hadde 6970 før

så er ikke noe fanboy, jeg bare mener akk nu for tia så får man mer ytelse for pengan hos amd, da jeg syns litt at intel overprisa,

men alt har med smak og behag om ka folk like :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...