Gå til innhold

Beste Kjøleren til P4 2.4ghz Med HT??

IwwY^^

Anbefalte innlegg

Hei, nå ligger cpu temp på 52 grader, cpu er clocket til 2700mhz. Er dette unormalt varmt? Har hatt på en billig kjølepasta.

Vurderer å kjøpe meg Ny kjøler og vifte for å få ned tempen og dermed klare å OC'e mere..

Noen som kan hjelpe meg med å velge riktig Kjøler??

Takker for alle svar

Mvh even

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Thermalright SLK 900 som du får kjøpt hos Netconnection for 515,- er en veldig bra kjøler (OBS: du må ha en 80mm eller en 92mm vifte i tillegg!). Ellers har du denne som, kombinert med en kraftig 80mm eller 92mm vifte, kjøler _veldig_ bra. Vi har testet den her.

Skal du ta'n HELT ut, bør du stikke innom 3DFX Cool og ta en titt på den nye revisjonen Waterchill. Du kan lese vår test av første revisjon her.

Lenke til kommentar
Thermalright SLK 900 som du får kjøpt hos Netconnection for 515,- er en veldig bra kjøler (OBS: du må ha en 80mm eller en 92mm vifte i tillegg!). Ellers har du denne som, kombinert med en kraftig 80mm eller 92mm vifte, kjøler _veldig_ bra. Vi har testet den her.

Skal du ta'n HELT ut, bør du stikke innom 3DFX Cool og ta en titt på den nye revisjonen Waterchill. Du kan lese vår test av første revisjon her.

Når kommer test av rev. 2?

EDIT: Så klokkeslettet du postet på. Jeg som trodde studenter trenger mye søvn :lol:

Lenke til kommentar
Hvilken vifte vil du anbefale til ribben? den ser jo meget bra ut!!

Nå har jeg clocket ned igjen til 2.53 ghz og etter mye kopiering og noen programmer så er tempen på 55grader (viser hvertfall aida 32) Litt varmt??

Mvh even

Jeg tror jeg ville gått for en _kraftig_ vifte og en rheostat / rheobus. Da kan du finjustere slik at du får optimalt ytelse/støy -forhold. Deltaviftene er selvfølgelig et alternativ, men de er overhodet ikke til å leve med spør du meg! :) En FFB0812EHE (80mm delta) i kombinasjon med Sunbeam Rheobus (av de rheobussene jeg har testet til nå, er den fortsatt den beste) skulle være en kanonbra løsning. Det du da kan gjøre, er å skru ned hastigheten på viften slik at den ikke bråker så mye - og fortsatt flytter den godt med luft. Og skulle en hetebølge sette inn - eller du bare har lyst å klokke IHS'en av prosessoren - kan du gi full pinne, se katta rømme og få solid kjøling.

jorgenindahouse: Jeg vet ikke helt når jeg får sett på revisjon 2, men senest innen 3-4 uker regner jeg med.

Lenke til kommentar

Det er noe meget rart med cpu eller noe. Nå har jeg speeden på 2.40(original) og cpu temp er på 27grader @ idle.. Veldig rart at den da skal gå opp over 25 grader ved å clocke 100mhz???

Thermaltake har vel også viftestyring?? Men igjen..hvilken vifte vil passe best ytelse/støy.. Vil delta viften bråke mye på "lavt turtall"??

Takker for alle svar!! meget hjelpsomt!

Mvh even

EDIT:::: 25grader faktisk.. viser aida32..vet ikke hvor nøyaktig det er men!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...