Gå til innhold

Norgeshistoriens største veivalg.


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen klipper og limer manipulerte bilder, andre linker til useriøse nettsider.

 

  • Null inntektsskatt for de rikeste, skatt er for vanlige folk
  • Null formuesskatt for de rikeste, skatt er for vanlige folk
  • Null eiendomsskatt for de rikeste, skatt er for vanlige folk
  • Null skatt på aksjeutbytte for de rikeste, det er for vanlige folk
  • Null arveavgift for de rikeste, arveavgift er for vanlige folk
  • Null avgifter for de rikeste, avgifter er for vanlige folk
  • Finanskrise? Da må vi redusere skatten enda mer for de rikeste!
  • Glemte jeg null moms? Moms er bare for vanlige folk.

Kilde: www.hvamenerpartiene.com/partier/H.htm

 

Den ene er neppe bedre enn den andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg har påpekt at den siten er satt på spissen. Ikke desto mindre er det mange her inne som assosierer seg med det nettstedet, siden de stemmer på piratpartiet som neppe når over sperregrensen. La oss ta som eksempel:

 

Glemte jeg null moms? Moms er bare for vanlige folk.

 

Ingen slipper vanligvis unna MOMS, men om noen skal kunne kjøpe varer til eget bruk og betale pris uten moms, er vel det lettere for rike kjøpmenn og formuede personer med nettverk enn for Ola og Kari. Jeg sier ikke at det er noe utbredt fenomen, men den svarte økonomien er ikke ubetydelig i Norge. En undersøkelse foretatt i Norges Bank for snart 30 år siden anslo svart økonomi til ca 10 milliarder kroner. I dag er den nok betydelig større og sikkert nærmere 100 milliarder med dagens kroneverdi. Tror du at det er de med lave inntekter som hovedsakelig er aktører i den svarte og grå økonomien?

 

Siden det er vanskelig å unndra seg MOMS er det en svært effektiv skatt.

 

Men hvem tror du betaler relativt mest i MOMS, en fattig person som bruker nesten hele sin inntekt til privat forbruk eller en rik som bruker en ubetydelig del av sin inntekt til privat forbruk?

 

Det punktet er såleds ikke uten sannhetsinnhold om man ser på relativ inntekt og relativ andel som betales i MOMS:

 

Dermed blir de andre skattene som nevnes så viktige og for å sikre progressiviteten i skattesystemet.

Nei vedkommende som har skrevet de punktene og satt saken på spissen er ikke mer usakelig enn FrP og Høyre som vil redusere de totale skatter og avgifter med henholdsvis 100 og 40 milliarder kroner og prøver å innbille velgerne at alt skal bli så mye bedre med dem. De vil mangle penger til mange av sine prosjekter.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Du kommer deg siden du har forlatt bildemanipuleringen. Har du satt argumentene dine fast i halsen?

Når har du kommet med noen gode argumenter da? = )

Har du sagt noe som står ubesvart av meg?

Jeg syntes at særlig ett av de bildene jeg fant besvarte kommentaren din ganske godt. =P

Uansett: Man kan være enig eller uenig i dette. Men spørsmålet gjenstår: Hva slags gode argumenter mener du at du har kommet med? = )

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Når har du kommet med noen gode argumenter da? = )

Har du sagt noe som står ubesvart av meg?

Jeg syntes at særlig ett av de bildene jeg fant besvarte kommentaren din ganske godt. =P

Uansett: Man kan være enig eller uenig i dette. Men spørsmålet gjenstår: Hva slags gode argumenter mener du at du har kommet med? = )

 

Det får forumets medlemmer selv vurdere. Jeg har også senest i dag vist at du tygger drøv på gamle standpunkter.

Lenke til kommentar

Typisk når man mangler saklige argumenter, så begynner man å klippe og lime manipulerte blider fra nettet.

 

Det er nødvendigvis ikke riktig.

Det går an å bruke bilder for å fortelle noe, og få fram et budskap.

Kunstnere gjør det, fotografer gjør det og jeg gjør det også noen ganger. Og det er ikke fordi man mangler argumenter, men fordi bilder ofte kan fortelle historien bedre enn bare ord.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg trodde du hadde gitt deg. Når starter en ny runde med personagrep og religiøs fanatisme?

 

Du sier at du ikke stemmer på noe politisk parti? Er grunnen at det ikke finnes et ekstremt nok høyreparti?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Først, beklager at det gikk så lang tid før jeg svarte.

 

Å stemme på et parti som mangler politikk på de fleste og kanskje viktigste samfunnsområder, er ikke noe folk ønsker. Folk ønsker en forutsigbar politikk, og derfor stemmer de på etablerte partier.

 

Jeg er uenig.

Jeg tror de fleste av velgerne ønsker å komme med innspill selv, og jeg tror det er veldig bra, fordi de politikerne som vi velger oss idag, er mennesker som er gode på å fremstille seg selv som prektige.

Ikke nødvendigvis særlig smarte folk med spredt livserfaring, ikke nødvendigvis folk som representerer noen andre enn seg selv og sine yrkespolitiske karrierer.

 

Vel. Vi får se... Men med tanke på dette. hvor sannsynlig blir det at Piratpartiet får noen som helst innflytelse? Det eneste de vil kunne ha innflytelse på er slik jeg ser det, hovedsakelig Venstrefolk, og enkelte i FrP... Det er bra dere står på, på den måten. Men å stemme på dem, tror jeg er bortkastet dersom man faktisk ønsker en forandring. :)

 

Det er uhyre spennende.

Vi er nye i Norge og har derfor intet grunnlag for å kunne spå om hvilken oppsluttning vi kan få.

Dessuten vil det sterkt avhenge av hvor gode vi er til å kommunisere hovedsakene våre, nemlig demokratisk reform og mer makt til folket for å stemme på saker.

 

Forøvrig ønsker vi sterkt å samarbeide med Venstre og MdG i å stjæle stemmer fra Ap og Høyre og FrP. ;)

Lenke til kommentar

Hvorfor har dere pirat i navnet?

To grunner, opprinnelig ble Piratpartiet startet som en politisk motbevegelse mot "anti-piratbyrån" i 2006 i Sverige.

Pluss at da skipper vi første stadie i Ghandi-utviklingen, som er "først ignorerer de deg", og hopper galant over på neste stadie "så latterliggjør de deg".

Videre to stadier er "så motarbeider de deg", og "så vinner du".

 

Er det noe dere vil stjele?

 

Ja, vi vil stjele tilbake folket sin demokratiske rett til å selv bestemme, fra de som idag har satt seg selv opp som makt-innehaverne.

 

Hva er det nye?

 

Demokratisk utvikling.

Herunder, breddedemokrati, stille politikerne til ansvar og tilsvar, og en mer fleksibel beslutningsprosess, hvor fokuset for beslutning, saker på dagsordenen, og utredninger, stjeles fra prektige vestkant-guttunger i dress og overføres tilbake til de rettmessige eierne av makten, nemlig folket.

 

Hvem vil dere støtte, status quo eller et borgerlig alternativ.

Jeg ser for meg at naturlige politiske samarbeidspartier, vil være Venstre og MdG.

Endret av Rogaland Piratparti
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg ser for meg at naturlige politiske samarbeidspartier, vil være Venstre og MdG.

 

Lykke til.

 

Jeg har ikke noe mot et sterkt sentrum, svært gjerne på FrP og høyrefløyens i nye Høyre (som jeg ikke lenger betrakter som et verdikonservativt parti) sin bekostning.

Lenke til kommentar

Takk!

 

Hadde en morsom samtale her med en nær bekjent av meg, når jeg snakket om demokratisk reform (i fylla).

Han mente da at hvis man gikk inn for å endre på det politiske systemet, så endte man opp med å bli politiker.

 

Han så ikke hvordan den slags uttalelse blir likeverdig med å si at om man går inn på å endre på det eneveldige monarkiet, så blir man en konge.

 

Det blir man ikke, og ting endrer seg. Fordi vi kan. :)

Lenke til kommentar

En høyst aktuell tråd ved dette valget:

 

Har det politiske språket blitt mer tåkete og ufarlig?

Hvis du ikke får særlig feedback av å lage en tråd.

 

Gjenta det i hvert eneste innlegg ved å linke til den tråden.

 

Hvis det du sier ikke gir noen mening for andre enn deg selv:

Link til tråder du selv har laget tidligere som ikke gir noen mening.

Sånn kan du underholde deg selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

  1. Du og andre som misliker at jeg lenker til det jeg har skrevet kan leses som en åpen bok.
  2. I stedet for å syte burde du tilbakevise det jeg skriver.
  3. Mener du virkelig Milton Friedman er en økomom for Venstre?
  4. Mener du virkelig Fox Business har et bra budskap for Venstre? Videoen du har gitt oss i dag representerer intet nytt. Kun reklame for Fox.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Gjest Slettet+9871234

En meget viktig oppdatering:

 

twitter krigen er igang. Den norske modellen. Jens mot Siv.

 

Anbefaling. Lytt i det minste til debatten

 

http://tv.nrk.no/ser...1113/11-06-2013

 

mellom Jens og Siv om den norske modellen. Fundamentalt ulikt syn. Forresten er nesten hele

  1. Likestillingsdebatten mellom Siv og Inga Marte.
  2. Utsendelsen av Nada og hennes familie. Trine Skei Grande tar der sterk avstand fra den utsendelsen. Det har ført til at noen bruker Carl I Hagen retorikk om at hun er sosialist.

den sendingen av interesse for de som vil ha en solid bakgrunn når man stemmer i september.

Debatten om den norske modellen mellom de to partilederne er fundamental etter mitt syn.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

En meget viktig oppdatering:

 

twitter krigen er igang. Den norske modellen. Jens mot Siv.

 

Anbefaling. Lytt i det minste til debatten

 

http://tv.nrk.no/ser...1113/11-06-2013

 

mellom Jens og Siv om den norske modellen. Fundamentalt ulikt syn. Forresten er nesten hele

  1. Likestillingsdebatten mellom Siv og Inga Marte.
  2. Utsendelsen av Nada og hennes familie. Trine Skei Grande tar der sterk avstand fra den utsendelsen. Det har ført til at noen bruker Carl I Hagen retorikk om at hun er sosialist.

den sendingen av interesse for de som vil ha en solid bakgrunn når man stemmer i september.

Debatten om den norske modellen mellom de to partilederne er fundamental etter mitt syn.

AP lever godt på FrP.. Jeg lurer på hvordan det ville gått med AP dersom FrP ikke fantes... :) Når det gjelder den triste saken med Nada og hennes familie, så er det jo Arbeiderpartiet som står for denne politikken, ikke FrP, selv om FrP har vært med på å forme politikken til Ap i de senere årene. (Ap er redde for at FrP skal stjele velgerne deres, og benytter seg derfor også av populistiske triks)

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...