Gå til innhold

Norgeshistoriens største veivalg.


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Skittent spill for å sette inn et nødvendig økonomisk politisk virkemiddel? Noen som er desperate etter å sverte regjeringen. Uansett hva den gjør er det galt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skittent spill for å sette inn et nødvendig økonomisk politisk virkemiddel?

Forskjellen på Arbeiderpartiet og de borgerlige partiene, er at de borgerlige partiene kritiserer den faktiske politikken som blir ført. De går ut i fra nyhetene og så videre. Mens Arbeiderpartiet angriper de borgerlige ved å skape et vrengebilde (spre usannheter) av de borgerlige partiene.

 

Den siden du lenket til, den sprer jo direkte løgn. Det er ikke sant!

 

Noen som er desperate etter å sverte regjeringen. Uansett hva den gjør er det galt.

Ja, men man tar i alle fall faktiske ting, og kritiserer dem, og dikter ikke opp et vrengebilde...
Lenke til kommentar

... men vi tror på et fritt samfunn der alle er sikkeret de mest grunnleggende tingene.

Du tror ikke på frihet, du tror på velferdsstaten styrt av deg selv, eller likesinnede.
Jeg tror man får størst frihet med de etablerte borgerlige partiene... ;)

Du tror DU får størst frihet, eller rettere sagt størst utbetaling, i en velferdsstat styrt av deg selv, eller likesinnede.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du tror ikke på frihet, du tror på velferdsstaten styrt av deg selv, eller likesinnede.

Jeg tror ikke på anarkiet. Tror ikke anarki leder til frihet, nei.

Ja, jeg tror på velferdsstaten, men jeg tror også på konkurranse og at vi må slippe alle gode krefter til.

 

Du tror DU får størst frihet, eller rettere sagt størst utbetaling, i en velferdsstat styrt av deg selv, eller likesinnede.

Jeg VET jeg får størst frihet, størst utbetaling i en velferdsstat styrt av likesinnede...
Lenke til kommentar

Skittent spill for å sette inn et nødvendig økonomisk politisk virkemiddel? Noen som er desperate etter å sverte regjeringen. Uansett hva den gjør er det galt.

 

Vel, uansett hva regjeringen gjør så er det galt.

Det gjelder forøvrig ikke bare regjeringens politikere, men de fleste politikere uansett partier.

 

Du forstår vel kanskje ikke hvorfor, men det er fordi at det politikerne i regjeringen gjør kun er motivert av egen grådighet og maktsyke, og også av hva som er best for regjeringen og da spesielt det partiet som politikerne tilhører.

Lenke til kommentar

  1. Hva er ditt alternativ?
  2. Er det mulig å få et sakelig svar?

 

Ja, jeg har et alternativ.

Og ja, det er mulig å få et saklig svar.Men peonget er heller om du vil akseptere det som et saklig svar.

 

Og svaret er at det eneste riktige, og det eneste som vil bety kjærlighet, frihet, fred og rettferdighet for alle er at Gud selv styrer sitt folk.

Mao kristendommen er alternativet, men dette alternativet har sosialistene viet sitt liv til å ødelegge, noe de forøvrig aldri vil klare på tross av en viss midlertidig suksess.

Og sosialistene er også sammen med andre politikere og sosialismens skapere i ferd med å ødelegge ikke bare Norge, men hele planeten, pga sin grådighet og maktsyke.(jeg tenker ikke her på klimahysteriet og Co2, for Co2 er helt ufarlig og også livsviktig for alt liv)

 

Vi lever nå i endetiden, og Jesus vil selv snart komme tilbake for å styre sitt folk. Dette er alernativet jeg kan vise til, og dette er det eneste som er til beste for alle.

Når dette skjer og Jesus kommer tilbake, så vil alle politikere og denne verdens myndigheter bli fjernet. Og de må stå til ansvar for sine ugjerninger og overgrep mot folket.

 

Og det er ikke lenge igjen nå til dette vil skje.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Og svaret er at det eneste riktige, og det eneste som vil bety kjærlighet, frihet, fred og rettferdighet for alle er at Gud selv styrer sitt folk.

  1. Hvordan da?
  2. Gjennom hvilke politiske partier?
  3. Gjennom hvilke mennesker?
  4. Er det slik at noen politiske retninger har monopol på kristennavnet?
  5. Hvordan relaterer dette seg til det veivalget jeg skriver om?
  6. Hvilke partier befinner seg på den for deg riktige vei?

Lenke til kommentar
  1. Hvordan da?
  2. Gjennom hvilke politiske partier?
  3. Gjennom hvilke mennesker?
  4. Er det slik at noen politiske retninger har monopol på kristennavnet?
  5. Hvordan relaterer dette seg til det veivalget jeg skriver om?
  6. Hvilke partier befinner seg på den for deg riktige vei?

 

Jeg burde vel også nevnt at du heller ikke ville forstå dette.

 

Men jeg nevnte jo at politikere og denne verdens myndigheter vil bli fjernet, og da er det jo ikke noen vits i å innsette andre politikere som etter en tid vil bli like korrupt, grådig og maktsyk som de som har vært.

Så det vil ikke være noen politikere mer, og det vil ikke finnes noen politiske partier, og ikke noe som heter politikk.

 

Ingen ugudelige mennesker vil styre over andre mennesker, for problemet er jo mye det at om noen mennesker har makt over andre så vil de misbruke denne makten til å berike seg selv.

Jeg sa jo at Gud selv vil styre sitt folk.

 

Ingen politiske retninger har monopol, og heller ikke rett til å gjøre krav på å representere Gud og kristendommen.

For politikk og kristendom er to forsjellige ting, det er som to motpoler som frastøter hverandre.

Ogå være kristen og politiker samtidig, er komplett umulig.

 

Dette har relevans til dette "veivalget" du skriver om,for det første fordi det jo var svar på et spørsmål fra deg, og for det andre fordi det handler om et virkelig veivalg.

Nemlig valget om å bli kristen og følge Jesus, eller å fortsette å følge denne verden, og dermed også dele skjebne med denne verden. og denne verdens hersker.

 

Som sagt så er det ingen politiske partier eller myndigheter i denne verden som befinner seg på den riktige vei.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg burde vel også nevnt at du heller ikke ville forstå dette.

 

Fint at du forstår det.

 

Om jeg får bestemme, skal sangen "Navnet Jesus blekner aldri" synges i min begravelse. Din skråsikkerhet har jeg liten sans for.

 

Så får vi vende tilbake til temaet.

Lenke til kommentar

Fint at du forstår det.

 

Om jeg får bestemme, skal sangen "Navnet Jesus blekner aldri" synges i min begravelse. Din skråsikkerhet har jeg liten sans for.

 

Så får vi vende tilbake til temaet.

 

 

Du får gjøre som du vil og si det du vil.

Men det jeg skrev var altså svar på dine spørsmål. Så jeg får vel bare konstatere da at du har ikke sans for at noen svarer ærlig på spørsmål.

Men slik er politikernes natur, de kan aldri selv gi et ærlig svar og de liker heller ikke at noen svarer ærlig på noe de selv spør om.

 

For kjærlighet,sannhet, ærlighet og rettferdighet er noe som ikke fins i politikken, og heller ikke noen form for moral eller moralske verdier og prinsipper.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Greit nok at du svarer ærlig, men jeg har lite sans for skråsikre religiøse personer som dunker andre i hodet med sin ideologi. Unnskyld meg om jeg tar feil, men for meg virker det som du er ytterst på høyresidene i politikken.

 

Det er ikke slik at dere har kuppet tømmermannen fra Nasaret som mange vil si var en sann sosialist? Du omtaler alltid sosialister som løgnere og bedragere. Han satt blant de fattige og utstøtte i samfunnet og hadde lite sans for de skriftlærde, dagens prester og biskoper. Noen vil endog i følge apostlenes gjerninger hevde at de første kristne var sanne kommunister, da de delte alt og hadde alt felles.

 

Jeg anser meg for å være liberal sosialdemokrat og jeg tror tømmermannen fra Nasaret hadde trivdes godt i vårt sosdemokratiske parti, basert på frihet, likhet og brorskap.

 

Så bør gjerne du avklare hvilket alternativ du foretrekker, frihet, likhet og brorskap eller frihet, likhet og dumskap.

 

 

Alle skal med

Nettet tilhører med andre ord verken militante høyreekstremister eller jihadkrigere. Det vil si, det tilhører dem, men også alle andre, helt uavhengig av etnisitet, kjønn, religion eller seksuell legning. Nettet tilhører demokratiet, mangfoldet, ytringsfriheten. Det er for alle.

 

Det er Berners-Lees store, filosofiske tanke. Folk skal kunne publisere det de tenker på, uavhengig av hvilket utstyr de sitter på, hvor i verden de befinner seg, hvor mye penger de har eller hvilke politiske ideologier de sverger til.

 

Ingen skal være avhengig av myndighetenes godkjenning for å legge ut noe eller lage sin egen nettside. Berners-Lees visjon er blitt et av vår tids viktigste demokratiske prinsipper. Alle skal med. Derfor var statsminister Stoltenbergs poeng kanskje bedre enn han ante da han i kjølvannet av 22. juli-massakren ba oss alle bli gode digitale nabokjerringer. Det er ikke så mye annet vi kan gjøre.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Uansett hvilken regjering som sitter vil den være til mer skade en gavn. De sverter seg selv med sine kontinuerlige demonstrasjoner av inkompetanse!

 

Har du noen eksempler?

Lenke til kommentar

Greit nok at du svarer ærlig, men jeg har lite sans for skråsikre religiøse personer som dunker andre i hodet med sin ideologi. Unnskyld meg om jeg tar feil, men for meg virker det som du er ytterst på høyresidene i politikken.

 

Jeg svarte på dine spørsmål. Og når jeg vet svarene, så sier jeg det som det er. Så vidt jeg vet så er dette ganske vanlig, eller det var i det minste vanlig inntil de fleste ble så politisk korrekte at de ikke vil svare ærlig på noe som helst.

At det for deg virker som om jeg er på "høyresiden" i politikken kommer av at kristendommen stå for frihet for alle, og ikke frihet for politikerne til å undertrykke folket slik som sosialismen handler om

 

Det er ikke slik at dere har kuppet tømmermannen fra Nasaret som mange vil si var en sann sosialist? Du omtaler alltid sosialister som løgnere og bedragere. Han satt blant de fattige og utstøtte i samfunnet og hadde lite sans for de skriftlærde, dagens prester og biskoper. Noen vil endog i følge apostlenes gjerninger hevde at de første kristne var sanne kommunister, da de delte alt og hadde alt felles.

 

 

Hverken jeg eller "vi" har kuppet noe som helst. Kristendom handler bla å følge Jesus og Hans budskap, og det er det ingen sosialister som gjør, de følger sosialismen.

Jesu budskap og Bibelen har heller ikke noe med politikk å gjøre.

 

Og sosialister er løgnere og bedragere, for sosialisme er en stor løgn. Og ingen kan forbli sosialister uten å akseptere den løgnen og urettferdigheten som jo er sosialismen.

 

Dagens skriftlærde som legger byrder på folket som de selv ikke vil bære,er bla dagens politikere.

 

Sosialismen er det motsatte av kristendom. Mener du at det er spesielt kristent å undertrykke folket med bla hoye skatter og avgifter, og på den og andre måter ta fra folket deres frihet og rettigheter ?

 

Eller som i sovjet og andre land, å drepe flere millioner kristne ?

Eller å sende folk i konsentrasjonsleir fordi de kritiserer det sittende regimet ?

 

Jeg anser meg for å være liberal sosialdemokrat og jeg tror tømmermannen fra Nasaret hadde trivdes godt i vårt sosdemokratiske parti, der frihet, likhet og brorskap.

 

 

Det er 100 % sikkert at Jesus ikke ville ha trivdes i et slikt selskap.

Du snakker om "frihet likhet og brorskap, men hvem deler dette brorskapet ?

Jo det gjør politikerne. Folket står utenfor og brukes kynisk av politikerne som stemmekveg og melkekyr som politikerne undertrykker og bruker for å øke sin egen makt og til å finansiere sine egne prosjekter.

Det er ingen frihet for folket, og politikerne unner heller ikke folket noen frihet, men jobber hardt for å ta fra oss den lille rest av frihet vi har igjen.

 

[quote name=kgun' timestamp='1367872949' post='20509935'

 

Så bør gjerne du avklare hvilket alternativ du foretrekker, frihet, likhet og brorskap eller frihet, likhet og dumskap.

Frihet likhet og brorskap, er en regle som sosialistene har funnet opp for å forføre folk til å stemme på dem.

Jeg har forklart deg hvilket alternativ jeg vil ha,.

En verden ledet av Gud selv, en verden fylt av kjærlighet og hvor det er frihet og rettferdighet for alle.

 

Ikke en verden hvor politikerne har frihet på folkets bekostning, mens folket mister stadig mer av sin frihet. Og hvor politikerne plyndrer og ødelegger som de selv vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Sosialismen er det motsatte av kristendom. Mener du at det er spesielt kristent å undertrykke folket med bla hoye skatter og avgifter, og på den og andre måter ta fra folket deres frihet og rettigheter ?

 

Tenkte jeg det ikke. Det man kanskje i Norge i 2013 kunne kalle FrP'er i fåreklær?

 

Jeg har forklart deg hvilket alternativ jeg vil ha,.

En verden ledet av Gud selv, en verden fylt av kjærlighet og hvor det er frihet og rettferdighet for alle.

 

Gi Gud hva Guds er og Keiseren hva keiserens er.

 

Sagt med dagens språk, gi tiende til de fattige og betal din skatt til myndighetene.

 

Til orientering. Jeg gir ikke tiende, men betaler skatt og støtter ikke partier som gir skattlette fremfor velferd.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Tenkte jeg det ikke. Det man kanskje i Norge i 2013 kunne kalle FrP'er i fåreklær?

 

'

Betyr det ingenting for deg hva jeg selv har sagt om mitt forhold til politikk ?

 

 

Det er forøvrig typisk for arrogante sosialister å mene at de selv vet best, uansett hva motparten sier.

Dette er en del av sosialismens ondskap, for sosialistene er årsak til mye lidelser og elendighet i folket fordi de har denne arrogante innstilllingen at de vet best, uansett hva folket og inivider i folket sier om sin egen situasjon

 

Sagt med dagens språk, gi tiende til de fattige og betal din skatt til myndighetene.

 

Til orientering. Jeg gir ikke tiende, men betaler skatt og støtter ikke partier som gir skattlette fremfor velferd.

 

Vel, dette er feil.

Tiende var ment å være skatt betalt til fellesskapet. Og ikke til de fattige.

 

Alle bør gi til de fattige eller andre som trenger slik hjelp, men vi skal gi av vår inntekt og etter eget hode fordi vi har kjærlighet for de fattige.

Har du glemt enken som ga sin eneste skjerv ?

 

Sin egen velferd er det folk selv som bør sørge for, og ikke politikerne som er korrupt og stikker av med det meste selv for bla å finansiere sine egne prosjekter.

 

Jeg har i flere år brukt mesteparten av min egen inntekt til å drive mitt eget hjelpearbeid på filippinene,samt betale for flere fjernadopterte barn.

Dette er noe jeg har gjort fordi jeg hadde mulighet for det bla fordi jeg bodde billig.

Om ikke politikerne tok pengene fra folk, så er jeg sikker på at flere i Norge ville gjort det samme.

Så politikerne hindrer også folk i å hjelpe andre fordi de selv er så grådige og plyndrer folket for egen vinning.

 

Nå vil du vel komme med det regjeringen kaller for uhjelp.

Men disse pengene går fra korrupte politikere i Norge til korrupte politikere i uland, mens folket blir fattigere.

Akkurat som folket i Norge også blir når politikerne stjeler mesteparten av folkets penger.

 

Antallet fattige i Norge har heller aldri i moderne tid økt så mye som nettopp under denne regjeringen, som påsto at de jobber for å avskaffe fattigdom.

Det er bare sosialister som ikke forstår at når du tar fra folk pengene de har tjent, så blir disse folkene fattige.

Men så har jo heller ikke sosialister noe forståelse for andre mennesker og deres situasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...