Mjauau Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Hei. Jeg oppdaget til min store skrekk at datamaskinen min har fått trojansk hest. (Jeg har en ASUS med Windows 7 og en CD, men har ikke CD-rom). Når jeg skrur på datamaskinen startes reparasjonsverktøyet. "System recovery options" kommer opp, og deretter "startup repair cannot repair this computer automatically". Under "system recovery options" logget jeg på brukeren min med passord. (Det var også et alternativ "updateususer", men dette har jeg ikke passord til.) Ingen av "recovery tools"-alternativene funket. Og "command prompt" vet jeg ikke hva er, ser avansert ut. Kan noen hjelpe meg? Jeg er mildt sagt frustrert og er midt oppe i eksamen... Er redd for at det vil koste mye og ta lang tid om jeg skal levere den inn et sted. Vet noen hvordan jeg får brukt PC'en igjen? Takker for hjelp. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 (endret) Er det en laptop du har eller? I så fall finnes det noe som kalles recovery hvor laptopen vil bli tilbakestilt til slik den var da du kjøpte den. Du må trykke F8, F9 eller hva det nå er. Sjekk i manualen for dette. Endret 2. mai 2013 av Chavalito Lenke til kommentar
Mjauau Skrevet 2. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2013 Er det en laptop du har eller? I så fall finnes det noe som kalles recovery hvor laptopen vil bli tilbakestilt til slik den var da du kjøpte den. Det er en laptop. Jeg trykte F8 og fikk startet den, etter litt om og men, i sikkerhetsmodus. Problemet nå er at jeg under "systemgjennoppretting ikke får gjort noe pga. At systembeskyttelsen er slått av. Problemet er nå at jeg ikke får slått på systembeskyttelsen, da jeg ikke finner en mulighet for dette? Jeg har en Mac med CD-rom. Kanskje det går an å legge filene fra CD'en over til en minnepenn? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 (endret) Nei, jeg snakker ikke om system oppgjenretting, men om Recovery som er noe helt annet. Recovery resetter laptopen til slik den var da du kjøpte den, men vil slette alle filer du har på laptopen. Det vil si at laptopen vil bli som ny igjen, ingen private filer, bilder etc vil bli igjen. ALT slettes. Hvis du kan si hvilken modell det er snakk, vil det bli litt lettere å hjelpe. Endret 2. mai 2013 av Chavalito Lenke til kommentar
Mjauau Skrevet 2. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2013 Nei, jeg snakker ikke om system oppgjenretting, men om Recovery som er noe helt annet. Recovery resetter laptopen til slik den var da du kjøpte den, men vil slette alle filer du har på laptopen. Det vil si at laptopen vil bli som ny igjen, ingen private filer, bilder etc vil bli igjen. ALT slettes. Hvis du kan si hvilken modell det er snakk, vil det bli litt lettere å hjelpe. Tusen takk for hjelpen! Jeg har en ASUS notebook E5768. Det jeg har gjort nå er følgende: Trykte F9 ved oppstart, deretter valgte jeg EMS enabled og valgte til slutt "recover Windows to entire HD". Den jobber nå, håper dette vil fjerne viruset også? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Hva het den trojanske hesten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå