Gå til innhold

Overklokke min AMD XP 2000

Aireal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ja, skal du overklokke den og det er en palomino så pass ekstra godt på temperatur, gjelder ellers også.

Er det en palomino eller hk ikke kan låse den opp må du låse den opp manuelt ellers gjenstår det å overklokke i FSB men sjekk da om agp/pci frekvens kan låses ellers kan du ikke overklokke langt pga ustabilitet, agp pci frekvensen burde ikke økes mer enn et par mhz til f.eks. 35/67 er det vel mer enn det kan bli ustabilt men det varierer, hos meg er til og med dette for mye

Lenke til kommentar
Skal prøve litt :)

Hva er en "farlig" høy temperatur ?

Farlig høy temp er et litt flytende uttrykk, da man sjelden får oppgitt korrekt temp via BIOS eller temp-programmer.

Jeg er hvertfall skeptisk når tempen begynner å krype mot 60 grader.

En palomino blir veldig mye varmere enn dagens barton og tbred-b kjerner, så du merker fort når det blir ustabilt. Som regel blir maskinen skrekkelig ustabil lenge før du svir noe. Hvis du tar overklokkingen i små steg, og tester litt på hver nye hastighet du oppnår så finner du raskt ut hvor langt den kan gå. Du får vurdere selv om det er verdt å begynne å låse opp en Xp2000 når du kan hente en superoverklokkingsvennlig XP1700 med tbred-b kjerne til noen skarve hundrelapper... (Xp2500 koster jo bare 800,- også...)

DrE

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...