logepower Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Hei, er 17 år (gutt) lurer på om hva jeg bør ta, vil ha noe jeg kan bruke i byen... de fleste mener moped er tullete, og lett mc skal man bare kjøre til man er 18.. er det noen som kjører lett-Mc lengre enn til de er 18? eller så går jo mellomtungt.. men det vet jeg ikke! hyggelig med raskt svar! Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Jeg er 18, og bruker fortsatt min moped. Er jo morro Mange som bruker sin lett-sykkel frem til de er gamle nok til mellom eller tung motorsykkel. Hvorfor ikke? Skal du bare kjøre i byen og ikke ønsker å bruke så mye penger, så ville jeg gått for moped. Funker fint i tettbygde strøk hvis du skal kjøre under 1-2 mil daglig hvor fartsgrensene ikke er høyere en 60 eller 70+. Lenke til kommentar
logepower Skrevet 2. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2013 Bor i Oslo, så er praktisk med moped, men ville gjerne kjørt til hytta også. hvis jeg kjøper moped vill jeg ta bil lappen neste år. men har også litt lyst til å ta lett lappen nå og utvikle til tungt når jeg er 25.. siden lett lappen og sykkel er så dyrt, og da vente med bil.. men, er i veldig stor tvil! :O Kan forresten foreldrene dine si nei til å ta moped/lett lappen? siden det står at du kan velge når du er 16! og går moped fortere en 45 uten trimming? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 (endret) Lett-lappen og lett-sykkel er dyrt ja. Er derfor jeg tok lappen på moped og dermed fikk med råd til å kjøpe en bedre bil en de fleste andre jeg kjenner I teorien kan foreldrene dine bestemme over deg til du er myndig (18 år). Så de kan i teorien nekte deg at du tar lappen på moped eller lett-sykkel. Uten trim går ikke en moped raskere en 45 km/t. Ved å ta ut en plombering i eksosanlegget gjør den dog 60 km/t, og dette er en modifisering som er usynlig. Vil anbefale deg å skaffe deg lappen på bil når du har muligheten. Motorsykkel er rett og slett ikke praktisk. Spesielt ikke på vinterstid og i regn. Endret 2. mai 2013 av Vertical^ Lenke til kommentar
logepower Skrevet 2. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2013 Ja, blir vel moped lappen ser det ut til! anbefaler du noen sykler? tenkte aprilia rs 50 men de fleste sier det er for mye styr og fikse på! Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 RS 50 er overpriset og prøver å ligne noe den ikke er. Ikke særlig kult etter min mening. I tillegg er den tung og stor. Aprilia SX 50 derimot. Skikkelig kul sykkel Lenke til kommentar
logepower Skrevet 4. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2013 takk for tipset! ja, den ser bra ut! også "rieju rs matrix 50ccm den går også til en grei pris! og ser bra ut Lenke til kommentar
logepower Skrevet 4. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2013 beklager, **rieju RS2 matrix** Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Hvorfor ikke gå for en SM, eventuelt enduro sykkel, ala hva Vertical anbefaler? Sier meg enig med Vertical angående overligger-mopeder, dem prøver å etterligne noe dem ikke er, og får i grunn bare føreren til å se ufattelig kjedelig ut der han putrer rundt i 45-50km/t på noe som forbindes med høy fart/racing... SM/Enduro er jo også mye mer lekne sykler og føler også dem kjører mye bedre på norske veier, som ofte er ganske ujevne/humpete (ihvertfall i området jeg bor). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå