Gå til innhold

Overklokking av Socket 478 Celeron 2.4?

Aetius

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, helledussen, klart en P4 yter mye bedre, men for undertegnede er det snakk om en økonomisk forsvarlig foreløpig løsning. Når de varslede prisreduksjonene til Intel i oktober og januar er et faktum, kan jeg heller oppgradere til en småhissig P4. I mellomtiden kan jeg bruke en Celeron og skvise den for alt den er verdt. Til en fjerdedel av prisen.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Vel, nå har jeg endelig fått systemet opp og klokket, som du kan se av sig-en, og mitt inntrykk er at Celeron er temmelig overklokkingsvillige, men man får likevel ikke den helt store ytelsen ut av dem, på grunn av den høye MP'en. jeg mener, en P4c har en fsb på 200 og en MP på 12, mens en Celeron på samme hastighet har en fsb som bare er halvparten så rask, og en MP på hele 24! cachen er så sin sak, men det er dette jeg ser på som den store kneika mht ytelse på Celeron. Men så klart, overklokking av fsb'en hjelper, det... :-)

Lenke til kommentar

tT Volcano 7+ på CPU, og en liten vifte jeg hadde liggende og slenge på GPU. To 90mm kabinettvifter, en i front som suger kaldt luft inn, og en bak som blåser varm luft fra CPU ut.

Fikk CPUen opp i 3.6, men da måtte volten så langt opp at varmen ble litt VEL ekstrem. Pga lav fsb så henger jo ram'en med til dommedag omtrent... :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...