xtyfoonx Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Jeg lurer litt på hvilken kabel som er best. Tror nok ikke vga er noe bra. Men jeg bruker HDMI selv og synes det er greit. Men hva er egentlig best til gaming? hvilken kabel bør jeg bruke? Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Så vidt jeg har skjønt, DVI hvis du skal ha bilde, HDMI hvis du skal ha både lyd og bilde. tror DVI er eneste som takler over 100hz eller noe slikt, gir egentlig ganske f. da jeg er overbevist om at forskjellene er ganske små og ofte ikke verdt bryet å sette seg inn i engang Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Generelt sett så kan DVI bruke på alt (Men ikke lyd), HDMI på 1920x1080, og displayport er tilsvarende DVI men nyere med mulighet for lyd/etc ("business"-videreutvikling av HDMI) Billedkvaliteten på DVI/HDMI/DP er den samme, men HDMI kan ikke kjøre like høy oppløsning om DVI/DP (i utgangspunktet) og kan være problematisk å bruke hvis du ikke skal bruke standard hd/tv-oppløsninger. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Analoge kabler (VGA etc.) er mer utsatt for støy. Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Som sagt, bruke DVI-D (helst dual link). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå