Gå til innhold

CL50... 4200, 5400 eller 7200?

SuperMorten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har bestillt CL50 med 7200rpm disk....jeg spurte dem på whitebox om støy...de kunne garantere meg at det ikke var støy på den disken....får bare håpe at de er ærlig, vist ikke går den i retur....

På tirsdag kan jeg si hva jeg mener om maskinen....Ikke velg 4200rpm...det blir litt for dårlig

Lenke til kommentar

PCen skal vel for det meste erstartte den stasjonære. Så blir for det meste internett, word, excel osv. Kunne egentlig klart meg med en billig "merkemaskin", men ønsker å spille litt innimellom også. Kjøper uansett 5400rpm hvis dette kan velges på maskinen jeg kjøper.

Lurer også om jeg skal vente på Radeon 9600 siden denne brikken er såpass overlegen de andre på markedet! Jeg vet imidlertid ikke hvor lenge jeg ønsker å vente, og når denne faktisk kommer! :-(

Lenke til kommentar

Takk for forslaget, men skjønner nå at uttalsen min om at den bærbare skulle erstatte den stasjonære ble litt feil. Den stasjonære skal riktignok byttes ut i en bærbar, men den bærbare skal ha Intel Pentium M og da gjerne også Radeon 9600... Den blir værre å matche! :cry:

Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd me min CL50 så langt...Jeg har 7200rpm disk og jeg kan ikke høre noe merkbar støy ifra den...en svak suselyd fra viften kan man høre vist det er helt stille i rommet.

Jeg har ikke fått testet så mye enda på grunn av garasjebygging :( ...men det lille jeg har prøvd av spill så må jeg si at maskinen overasker meg...den klarer spill veldig fint....

Den er lynrask å starte opp og den er ellers også veldig kjapp i bruk.....foreløpig syns jeg at jeg har fått veldig mye pc for pengene!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg har innsett at jeg ikke er noe spesielt original når jeg sier at jeg også har kjøpt en CL50 med 60 GB 7200 rpm :roll: Jeg mener å huske at høyere rpm ikke har noe å si for batterilevetiden, ikke mye i alle fall. Har ikke fått testa ut harddisken enda, men tror absolutt det er verdt å spytte litt ekstra for hurtighetens skyld :wink:

Lenke til kommentar

Har nå tatt meg litt tid til å lytte etter støy fra min CL50..(jeg er anti til støy fra pc)..det jeg legger merke til er at 60GB 7200rpm avgir faktisk en god del støy etter min smak....jeg har tatt ut disken for å se på den og det viser seg å være Hitachi disk Whitebox bruker...jeg har prøvd å starte maskinen uten HD å da er det helt tyst...når jeg da starter opp igjen med HD på plass og lytter på den plassen HD sitter så mener jeg det durer godt der inne!

Jeg skal sende HD tilbake, men lurer på om det virkelig er så stor forskjell på 4200, 5400 og 7200rpm som det påstås...

Ivertfall skal jeg bytte den ut med 5400rpm....muligens jeg tar den på 80GB 4200rpm.....

Noen flere som har synspukter på det her eller er det bare jeg som henger meg opp i sånt :)

Går sterkt utifra at Whitebox tar disken tilbake uten noen diskusjon....jeg mener de sa til meg at de IKKE brukte Hitachi disker i sine pcèr men at de brukte Toshiba sine!

Lenke til kommentar

Tror ikke det er så stor forskjell på 5400 og 7200rpm hddene støymessig. Hører nemlig min Toshiba 60GB 5400rpm ganske godt når den kjører på fullt.

De jeg har hørt på skolen meg litt eldre pcer og 4200 hdd, kan jeg ikke huske at har støyet så mye.

Hovedforskjellen på Toshiba og Hitachi hddene er vel bare prisen. Hitachi hdd er noe dyrere enn Toshiba, men ytelsen er ganske lik. Jeg hadde en Hitachi 5400 rpm hdd på min forrige bærbare, G732, og mener den ikke støyet så mye som den jeg har nå... Men det kan jo godt tenkes er pga at G732 støyet en god del mer ellers da, hehe...

Lenke til kommentar

Men da er det sånn at vist man vil ha en helt stille pc så må man vel kanskje "bare" ha 4200rpm harddisk..

Jeg har ikke så god erfaring med bærbare pcèr....

Etter min mening (som jeg antar) så kan vel 4200rpm bli litt for dårlig...eller tar jeg feil?

4200rpm vil gå mye utover ytelse....Men hvor merker man det mest?

er det i vanlig Windows bruk eller er det spill?

Jeg uansett til å ha en ekstern harddisk som jeg kan legge i en skuff eller noe sånt for å slippe støy!

Lenke til kommentar

Hmm...dette høres ikke så veldig bra ut. Whitebox mente at 7200 disken ikke skulle bråke noe særlig mer, så jeg bestilte denne. Får den en av de neste dagene, men er veldig redd for at jeg må bytte disken, ettersom at mange synes den støyer for mye. Håper det ikke er alt for ille...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...