Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæresten sa jeg ikke er romantisk. Trenger hjelp.

Anbefalte innlegg

Hei.

To uker siden fortalte kjæresten min meg at jeg ikke er romantisk. Jeg tenkte over det og jeg er helt enig.

Det mest romantiske jeg gjør er å lage middag noen helger vi er sammen, også ser vi på film eller noe lignende.

Derfor har jeg planlagt denne helgen før hun reiser. Jeg har alt av gave, middag, bilde av meg selv ganske klart. Det eneste jeg mangler er brevet, som er en stor del av planen.

Jeg skal skrive et brev som jeg skal legge oppi en eske sammen med litt annet. Jeg skal ikke gi det til hun, men legge det på puten hennes før jeg drar hjem lørdags kveld.

Jeg tenger altså litt hjelp til hva jeg skal skrive på dette brevet. Ideen min kom til meg en dag etter jeg hadde drokke og var helt i kjærlighetsrus, og den klinget bra i hjernen min i ettertid.

Noen som vet hva jeg kan / bør ha med på dette brevet?

Planen er da altså noe hun får lese fra meg etter en forhåpentligvis fin helg sammen, før hun reiser og er borte i en måned. Det skal også ligge et lite innrammet bilde av oss og noen småting som er internhumor oss i mellom.

Jeg vet noen setninger jeg vil skrive, men langt i fra alt. Noen ideer?

Haster litt siden jeg skal jobbe sent i kveld og tidlig i morgen før jeg skal til henne.

Anonym poster: 62f1e463416303ffa40f1b1682d98bb9

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fortell med EGNE ord hva du føler for henne :) Ikke be om råd til setninger, det aller viktigste er at hun skjønner at det kommer fra hjertet, og ikke er noe falsk kliss du har fått hjelp av andre til ;)

Fortell litt om positive ting ved henne, hva du liker, hvorfor du liker det, ting hun gjør som gjør deg glad osv.

Lenke til kommentar

Takker for svar!

Problemet er at jeg ikke er særlig flink til slikt. Følelser og greier er ikke helt min sterke side.

Er klart jeg vet hva jeg liker ved henne, men å skrive det ned er en helt annen sak.

Heidi: Ba ikke om råd til setninger;) Det jeg var ute etter var akkurat det du skrev i innlegget ditt!:)Anonym poster: 62f1e463416303ffa40f1b1682d98bb9

Lenke til kommentar

Litt vanskelig for oss å si hva som er spesielt med kjerringa, uten å ha møtt henne. men, dog, her er noen tips:

- Beskriv en spesiell romantisk hendelse dere har hatt ilag

- Beskriv hvordan hun ser ut

- Si hvor høyt du elsker henne, beskriv det det som hun det skulle være en    distanse fra jorda til det yterste univers.

- Si hvordan du ønsker så inderlig å knu***.. eh, nei, ikke et sånt brev :)

- Et slikt brev må nesten inneholde øyne hennes, hvordan hjertet ditt banker for henne og fargen på latexoutfit'n!

Lykke til :)

Endret av infinety
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Du MÅ jo så klart skrive det som befinner seg i hjertet ditt ... men man kan jo gi deg eksempler:

To Lady Mori with Deepest Gratitude and Thanks

The tree was barren of leaves but you brought a new spring.

Long green sprouts, verdant flowers, fresh promise.

Mori, if I ever forget my profound gratitude to you,

Let me burn in hell forever.

:)

Lenke til kommentar

Må legge til en ting, jeg selv blir veldig rørt av å få tilsendt sanger med spesiell tekst. Feks en fyr jeg hadde møtt sendte noe så banalt som link til "I'm yours" på facebook, men der og da betydde det utrolig mye. Jeg visste han ikke var flink med ord, så det å si det med en sang er en god erstatning hvis du sliter med dette. :)

Du kan jo sitere en sangtekst i brevet, et vers og refreng om du vet en sang du føler passer til henne.

Lenke til kommentar

Tusen hjertelig for tips!

Kjenner dette bli en veldig lang natt. Sitter nattevakt så blir nok å finne på hva jeg skal skrive i løpet av natten.

Hvis noen har flere tips om hva jeg kan ta med i brevet så blir det tatt i mot med glede! Anonym poster: 62f1e463416303ffa40f1b1682d98bb9

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hva med å dra morsomme referanser hvis dere har lik humor? F.eks noe sånt Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, all my base are belong to you. (Dårlig eksempel, I know, men du skjønner forhåpentligvis hva jeg mener)

Ikke tenk at det bare må være superseriøs kjærlighetserklæring, få henne til å le eller trekke på smilebåndet i det minste.

Lenke til kommentar

Hva med å dra morsomme referanser hvis dere har lik humor? F.eks noe sånt Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, all my base are belong to you. (Dårlig eksempel, I know, men du skjønner forhåpentligvis hva jeg mener)

Ikke tenk at det bare må være superseriøs kjærlighetserklæring, få henne til å le eller trekke på smilebåndet i det minste.

Er klart jeg ikke skal lage det superseriøst!:)

Forstod den, men jeg har store problemer med å komme på noe sånt. Jeg har mine gode men de er spontane.

Har sittet her på notisblokken min og skriblet i flere timer uten så mye som et eneste kvekk.

Er viktig for meg å få skrevet i det brevet alt jeg vil si om henne. Vise gjennom et brev hvor mye hun betyr for meg selv om jeg ikke alltid viser det hele tiden.

Lenke til kommentar

Har også lyst å nevne at alle inspirasjonskildene mine er fra menn som har sendt til konene mens de var ute i krigen osv.

Jeg er ikke helt der enda. Jeg vil ikke skrive at hun betyr alt for meg og at ingen kan erstatte henne osv.

Jeg vil få ut at jeg elsker henne høyt, jeg hadde gått igjennom mye drit bare for henne. Jeg hadde holdt ut, og fortsatt vert glad i henne om hun hadde vert 1000 km i fra meg.

Hvordan hun får meg til å smile og en grå regnfull dag kan bli en solfylt dag med regnbuer og enhjørninger bare med et lite ord eller et smil fra henne.

At jeg aldri kunne gjort noe vondt med henne osv.

Er jo helt umulig å formulere det på en ikke skremmende, ærlig og sjarmerende måte!

Hvorfor fulgte jeg ikke med i norsk timene!?

Har også lyst å nevne at alle inspirasjonskildene mine er fra menn som har sendt til konene mens de var ute i krigen osv.

Jeg er ikke helt der enda. Jeg vil ikke skrive at hun betyr alt for meg og at ingen kan erstatte henne osv.

Jeg vil få ut at jeg elsker henne høyt, jeg hadde gått igjennom mye drit bare for henne. Jeg hadde holdt ut, og fortsatt vert glad i henne om hun hadde vert 1000 km i fra meg.

Hvordan hun får meg til å smile og en grå regnfull dag kan bli en solfylt dag med regnbuer og enhjørninger bare med et lite ord eller et smil fra henne.

Er jo helt umulig å formulere det på en ikke skremmende, ærlig og sjarmerende måte!

Vondt mot henne*

Vondt mot henne*

Lenke til kommentar

Så vakker du er, min elskede!

Så vakker du er! Øynene dine er duer bak sløret!

Håret ditt er som en geiteflokk,

strømmende nedover Gileads fjell.

Tennene dine er som nyklipte sauer

som kommer fra vask.

Tvillinger har de alle,

og ingen har mistet et lam.

Leppene dine er som skarlagensbånd,

og munnen din er deilig.

Som en skive av et granateple

er tinningen bak sløret.

Eller

Lenke til kommentar

Se der ja! Det var jo ikke så vanskelig!:)

Jeg leste at for å skrive til noen man er glad i så hjelper det å tenke på personen og ingenting annet. Ikke lese igjennom det du har skrevet, men bare skrive. Skrive, skrive, skrive, helt til du får en avslutting på det du har skrevet. Etter det leser man igjennom det og finpusser på det du har skrevet.

Funket fjell! Takk skal dere ha, alle sammen!

Dette går nå i glemmeboksen min, jeg plasserer hånden godt nedi buksen med beina på bordet og prøver å få igjen noe av testosteronflowet jeg pleide å ha.

Lenke til kommentar

Jeg elsker *deg høyt, jeg hadde gått igjennom mye drit bare for *deg. Jeg hadde holdt ut, og fortsatt vert glad i *deg om *du hadde vert 1000 km i fra meg.

*Du får meg til å smile og en grå regnfull dag kan bli en solfylt dag med regnbuer og enhjørninger bare med et lite ord eller et smil fra *deg.

Jeg 'kunne aldri' gjort noe vondt med *deg..

Du har nettopp gjort det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...