Gå til innhold

[Løst] CPU Vifte til en Intel 3770

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noctua D-14! koster flesk men er verd det. Må jo tenke at du kan sikkert ha den i 15 år og... :D

Passer ikke, så da hjelper det lite at den koster flesk :)

Eller, kan få den til å passe, mine minne brikker ser ut som helt standard value ram men det er da Vengeance brikker, bare røsket av kjøle greiene. Men ser ikke behovet for D14 her.

Endret av otl
Lenke til kommentar

Bare gi mannen en hyper 212 evo på dustin, 219kr, får man problemer med høyden på ram, flytt brakketen med vifta opp noen få millimeter eller flytt den på bak siden av kjølern.

Med mindre de har gjort noe med kjølern så er det vel med termisk pasta og en ekstra brakket til en vifte nr 2, uten at jeg kan garantere det.

Det var ihvertfall slik med den typen som het 212 plus, nå heter den evo så om alt er likt aner jeg ikke.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Ville heller gått for H60, ser ikke vitsen med å kjøpe skikkelig dyr vannkjøling når man ikke har mulighet for å klokke.

Ikke for at H60 er så mye billigere men er grei ytelse for pengene.

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar

Ville heller gått for H60, ser ikke vitsen med å kjøpe skikkelig dyr vannkjøling når man ikke har mulighet for å klokke.

Ikke for at H60 er så mye billigere men er grei ytelse for pengene.

Han kommer vel til å ha kjøleren lengre enn CPU'n :)?

Har selv Noctua sin D14 på en 3930K klokket til 4.2GHz, får på Prime95 61 grader på det meste på kjernene :)

Lenke til kommentar

Har selv Noctua sin D14 på en 3930K klokket til 4.2GHz, får på Prime95 61 grader på det meste på kjernene :)

Men den kan ikke tas med til neste bygg i og med at det kommer nye socket'er og da vil den ikke passe. Selv hadde jeg kun beholdt en slik lukket vannkjøling løsning så lenge den er innenfor garantien, tror det er 2 år? Litt usikker her, men står så på komplett ser jeg.

Lenke til kommentar

Mens vi er inne på hva som "står på komplett", så er D14 kompatibel med Socket 775, Socket 1156, Socket AM2, Socket AM2+, Socket 1366, Socket AM3, Socket 1155, Socket AM3+, Socket FM1, og med monterings-kit kan den også boltes på Socket 2011.

Lenke til kommentar

Mens vi er inne på hva som "står på komplett", så er D14 kompatibel med Socket 775, Socket 1156, Socket AM2, Socket AM2+, Socket 1366, Socket AM3, Socket 1155, Socket AM3+, Socket FM1, og med monterings-kit kan den også boltes på Socket 2011.

Hvor ville du med dette? Har selv D14 og er veldig fornøyd med den. Men kan ikke anbefale TS å bruke 1700kr på den, på en ikke K prosessor.

Hvis TS har 2x8GB minne brikker kan denne være ett alternativ http://www.komplett....aspx?sku=779015

Endret av otl
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Når det stadig vekk kommer nyere og bedre kjølere så kan han heller skaffe seg en noen lunde dyktig når han har en CPU som kan klokkes. Jeg ville sagt Hyper212 i denne omgangen ettersom at det ikke er vits å spandere 1000,- kr + i kjøling og vifter som aldri vil bli utnyttet like the way it should be.

Ville egentlig ha Noctua D14 men gikk for H100 ettersom jeg har Haf X pga. utseendesmessig.

Har min 3930K @ 4,5 GHz btw.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...