PaladinNO Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 (endret) ...jeg tror det skal være en 140mm vifte bakerst... Nå er ikke jeg noen vannkjøler selv (Thermalright TRUE Black + 2x NoiseBlocker BlackSilentPro PL2 i push/pull på meg), men Kraken X40 synes å ha fått meget kurrante reviews (uten at jeg har lest spesifikke tester på den). Så Kraken X40 + 2x NoiseBlocker PK3 (PK2 hvis du er spesielt var for støy) må da bli bra. Bare husk termisk pasta - Arctic Silver 5 f.eks., hvis det ikke følger med noen kurrant pasta i Kraken-settet. Endret 2. mai 2013 av Paladin@LANur Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Det er ikke noe poeng for meg å kjøre Prime95 når jeg aldri kommer til å stresse cpu'en så mye ellers. Kjører derfor heller BF3 i 2-3 timer, dette gir meg alle svarene jeg trenger og pluss litt til Ikke det? Prime95 er for å finne max temp, det klarer du ikke med BF3. Lenke til kommentar
SD88 Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Ikke det? Prime95 er for å finne max temp, det klarer du ikke med BF3. Jeg trenger ingen max temp i Prime95. Jeg tester maskinen utifra hvordan jeg selv bruker den. BF3 er det mest krevende spillet jeg har og dermed tester jeg maskinen på denne måten. Hadde jeg brukt maskinen som stekeovn kan det hende at jeg hadde vurdert Prime95, men da dette ikke er tilfellet er det for min del totalt bortkastet Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 (endret) Suit yourself. Kunne likt å sett hvordan H60 med den vifta klarer seg på 100% CPU ussage, men men. Endret 2. mai 2013 av Slettet+412 Lenke til kommentar
SD88 Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 (endret) Suit yourself. Kunne likt å sett hvordan H60 med den vifta klarer seg på 100% CPU ussage, men men. Det er ikke verre enn å google litt så finner du all den info du behøver. Jeg prøver ikke legger fram H60'ien som en kjøler i toppklassen for det er den ikke, langt ifra, men for en person med en lettere overklokk på cpu'en, som spiller noen timer om dagen og ellers bruker pc'n til surfing o.l, er selv en liten H60 mer enn hva man trenger. Alt avhenger av bruksområde. De fleste som legger opp vannkjøling gjør det fordi det er døds fett, fordi det å legge opp custom vannkjøling er å ta hobbyen ett steg videre, og sist og aller viktigst, fordi synet av en custom rigg som man selv, eller andre har lagt sjelen i, varmer hjertet. Endret 2. mai 2013 av San22_ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Forskjellige brikker, klokker og oppsett. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Man kjører Prime95 for å sjekke at CPUen er stabil. Er den Prime stabil er den mest sannyneligvis stabil i det meste av andre ting også. Ergo, kjekt å teste med noe som stresser den mer enn noe annet. Lenke til kommentar
SD88 Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Man kjører Prime95 for å sjekke at CPUen er stabil. Er den Prime stabil er den mest sannyneligvis stabil i det meste av andre ting også. Ergo, kjekt å teste med noe som stresser den mer enn noe annet. Det er klart og forståelig, men igjen har man en overklokk på 4.2Ghz er det veldig lite grunn til å sjekke stabilitet. Hvis ikke prosessoren er stabil med en så lav overklokk er det bare å levere den tilbake. Lenke til kommentar
SD88 Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Her er resultatet etter å kjørt BF3 i ca. 2 timer på kun 64 player servere og med ultra instillinger. Husker ikke hva banen heter, men var mer enn nok av eksplosjoner o.l for å få til en test. Kjerne 1: 60 grader max Kjerne 2: 63 grader max Kjerne 3: 61 grader max Kjerne 4: 59 grader max GPU Temp: 69 grader max (har ikke noe med saken å gjøre, men legger til gpu temp også) Romtemperatur: 23.3 grader. CPU temp er målt med: RealTemp 3.70 GPU temp er målt med MSI Afterburner Sikkert ikke de beste resultatene i verden, men for å være en liten H60 er jeg imponert Lenke til kommentar
Sl0wpr0 Skrevet 3. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2013 H100i eller H60? Noen kamerater som foreslo at jeg kunne ha H100i? 1 Lenke til kommentar
dbass Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Har du plass til H100i ville jeg valgt den for morro skyld Den er kanskje overkill for en "ikke-K" prosessor, men noe glede må ungene også ha? Jeg kjører en H70 på min CPU. Under prime95+Valley legger CPU seg på 65 grader, og jeg har byttet ut viftene til en stk. Akasa Viper. Den er meget stillegående, har også byttet ut orginalviftene i HTPC'n til 1 Akasa Viper. Så vidt jeg husker sitter det en H40 i den. Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 (endret) H100i eller H60? Noen kamerater som foreslo at jeg kunne ha H100i? du kan sikkert ha Corsair h100i eller h110- eg har gamle modellen corsair h100, men bestilte akkurat nye vifter - Noctua dem er mye stillere, STYGGERE, men drar bedre luft :=) og viftene er montert på toppen av kabinettet, under et deksel, så ikke synlige xD Endret 3. mai 2013 av TheGaame Lenke til kommentar
K3N3V3R7 Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 De fleste vil nok annbefale Noctua D-14 for luft kjøling. Den er ikke veldig vakker og det finnes et bedre alternativ for ca det samme(litt billigere). phanteks ph-tc14pe er nok det beste av luft kjøling og er ganske rimelig Bare sjekk sammenligninger og tester på nett om du ikke tror meg. Lenke til kommentar
Sprokket Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Salg på H55 i helga., http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=769187 Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 (endret) Har ikke lest hele tråden her. Kan anbefale Cooler Master Hyper 212 Evo. Har samme prosessor som deg og denne kjøleren kjøler meget godt til en veldig god pris. Blandt annet anbefalt som godt kjøp av anandtech.com. Temp etter 100 % load i mange dager(kjører Folding@Home): CPU:49 grader Kjernene: 62-64 grader Så om du vil ha en billig kjøler som kjøler godt og stille vil jeg varmt anbefale denne! Endret 3. mai 2013 av intelli-musa Lenke til kommentar
Raunholm Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Vil anbefale en vannkjøler på det sterkeste, viften som fulgte med min prosessor (AMD FX-8350) klarte ikke å hindre at PCen min til slutt ikke klarte mer. Men etter jeg kjøpte vannkjølingen jeg har nå (Corsair H40 Hydro Series) så funker den uansett hvor mye jeg holder på med 1 Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Jeg hadde valgt en toppklasse luftkjøler fremfor en middelmådig vannkjøling. Noctua-kjølerne er store, så på hjemmesida deres har de laget kompatibilitets-lister på nesten alle hovedkort og RAM-brikker som finnes. Lenke til kommentar
Val3ntin Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 (endret) 3770 kan ikke klokkes og går under min definisjon av budsjett cpu av den grunn Med tanke på at du IKKE kan klokke denne er det ikke noe poeng i super kjøler (men ja, alt er bedre en stock) Derfor ville jeg anbefalt Corsair h40/60/80/90 osv... Kommer tilbake til dette. Men først vifter på en av de løsningene: Bitfenix Spectre Som har langt bedre pris, støynivå OG luftstrøm en corsair sinne. og ligger på samme støynivå som Noctua sinne. Noctua sinne dytter litt mer luft, men det er ikke nødvendig på stock clock 3770 med en av corsair sinne H-serie kjølere. Bitfenix sinne finnes også i pro utgave, led utgave og pro led utgave. Pro: rpm 1200, Noise ca 19dB(A), Air Flow (CFM) 56.22 CFM ±10% Vanlig: rpm 1000, Noise under 20dB(A), Air Flow (CFM) 43.5±10% Altså ca samme støynivå men LITT bedre luftstrøm på pro utgaven. Ikke nødvendig men som Paladin@LANur påpekte koster ikke pro utgaven så mye her Ser at komplett stadig har superweekend tilbud på Corsair sinne H-serie vannkjøling (annen hver uke nesten) og det varierer hvilke av de det gjelder. Så har du litt tolmodighet får du en meget god kjøler til en billig penge. Denne helga er det Corsair H55 som koster kun 400,- og det eneste ankepunktet her er: "Low-profile pump. The pump unit provides high-speed circulation without taking a lot of space. This makes installation easier, and helps improve your case's airflow." Hvordan dette hjelper luftstøm skjønner jeg ikke de kan si, men det er ikke interesant her. Det jeg mistenker er at den bråker litt mer en de "vanlige". Men om du tørr sjangse på at det kommer tilbud på H60,H80 eller H90 eller kan få kjøpt dette brukt kan du spare mye penger og få ekstremt god kjøling for pengene med en slik og 2 Bitfenix vifter Håper dette hjalp Endret 3. mai 2013 av WirelessWorld Lenke til kommentar
Val3ntin Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 (endret) PS: vet dette ikke er noe real sammenligning, men jeg kjører en 2500k cpu på 4,2Ghz med en h60 kjøler som har fått et tilskudd av en Bitfenix Spectre PRO led vifte (push pull) som under Battlefield kjører på 42grader og under prime95 (over flere timer) maxer på 52grader. Har førøvrig støvfiler påsatt så dette drar ned airflow litt og viftene er satt til å hente luft fra utsiden av kabinett for å ikke bli for mye påvirket av gpu som blir varm under spilling. Du kan sjekke oppsett og hvordan led pro viftene (blå) ser ut i min rig her Endret 3. mai 2013 av WirelessWorld Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 PS: vet dette ikke er noe real sammenligning, men jeg kjører en 2500k cpu på 4,2Ghz med en h60 kjøler som har fått et tilskudd av en Bitfenix Spectre PRO led vifte (push pull) som under Battlefield kjører på 42grader og under prime95 (over flere timer) maxer på 52grader. Har førøvrig støvfiler påsatt så dette drar ned airflow litt og viftene er satt til å hente luft fra utsiden av kabinett for å ikke bli for mye påvirket av gpu som blir varm under spilling. Du kan sjekke oppsett og hvordan led pro viftene (blå) ser ut i min rig her når du skrur på pcn din..synger den " im blue da dida daj abu di da du daj " xD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå