Snickers-is Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 (endret) Jeg kjører en 50Mbit fiberlinje franTelenor med deres vanlige router (Zyxel P2812). Jeg har en HP pc som kjører problemfritt (Google dns), en Ativ Smart PC som fungerer smertefritt (automatisk DNS), Androidtelefon (Galaxy S3) som kjører smertefritt, og en Asus N73 som plutselig har fått det for seg at nettet skal være veldig tregt. Det er like ille på Google DNS og på automatisk DNS. Restart hjelper ikke. Den har fungert fint inntil nylig. Den faller ut, laster sider ufullstendig, lagger i opptil flere minutter, lagger på e-post, men Skype kjører problemfritt, i hvertfall chat. Noen ide om hvorfor akkurat denne maskinen skal henges ut og ikke de andre? Den kjører W7/64. Det gjør også HP-en. Ativen kjører W8\32. EDIT Mer info utover i tråden. Endret 2. mai 2013 av Snickers-is Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Jeg kjører en 50Mbit fiberlinje franTelenor med deres vanlige router (Zyxel P2812). Jeg har en HP pc som kjører problemfritt (Google dns), en Ativ Smart PC som fungerer smertefritt (automatisk DNS), Androidtelefon (Galaxy S3) som kjører smertefritt, og en Asus N73 som plutselig har fått det for seg at nettet skal være veldig tregt. Det er like ille på Google DNS og på automatisk DNS. Restart hjelper ikke. Den har fungert fint inntil nylig. Den faller ut, laster sider ufullstendig, lagger i opptil flere minutter, lagger på e-post, men Skype kjører problemfritt, i hvertfall chat. Noen ide om hvorfor akkurat denne maskinen skal henges ut og ikke de andre? Den kjører W7/64. Det gjør også HP-en. Ativen kjører W8\32. har samme laptop Asus N73S kjøpt august 2011 17,3" har du noe brannmur aktivert? sånn "programblocker" opplegg? Lenke til kommentar
Snickers-is Skrevet 2. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2013 MS har selvsagt reaktivert fw, men det gjorde ingen forskjell å slå den av. Lenke til kommentar
Snickers-is Skrevet 2. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2013 Det virker som om problemet øker gradvis i omfang... Nå sliter jeg med å få gjennom alle meldinger på Skype også. Lenke til kommentar
Snickers-is Skrevet 2. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2013 Jeg glemte å si at jeg ikke merker noen forskjell på IE og Chrome. Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Jeg glemte å si at jeg ikke merker noen forskjell på IE og Chrome. kan hende du har fått en trojansk hest eller annet virus på pc? skjedde med meg for noen år siden. begynte med internett..så programmer. så windows. siste gnag eg fikk den pc på tok 6 timer xD Lenke til kommentar
Snickers-is Skrevet 2. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2013 Jeg ser på det som relativt sannsynlig ja. Jeg holder på med fullt scan og installerer de siste oppdateringene til Windows. Lenke til kommentar
Snickers-is Skrevet 2. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2013 Da har jeg kjørt virusscan og oppdatert Windows. Jeg har testet med automatisk og Google dns. Når jeg åpner Chrome med 9 faner får jeg DNS feil på alle faner. Legger til info i heading. Lenke til kommentar
Snickers-is Skrevet 2. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2013 Ping vg.no, could not find host. Ping 8.8.8.8, 4x timeout. Lenke til kommentar
process Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Ping vg.no, could not find host. Ping 8.8.8.8, 4x timeout. Hvis du ikke kan pinge en IP adresse har det ikke noe med DNS å gjøre Lenke til kommentar
Snickers-is Skrevet 2. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2013 Jeg får ikke pinget en eneste ip, men Skype kommer på nett uten problem. Windows melder ikke om noe problem eller begrensning med Internettilkoblingen. Lenke til kommentar
Snickers-is Skrevet 2. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2013 Hvis du ikke kan pinge en IP adresse har det ikke noe med DNS å gjøre Det er jo for så vidt riktig, men jeg er jo på nett på Skype. Til og med videocall funker. Lenke til kommentar
Snickers-is Skrevet 2. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2013 Jeg fjernet nettverkskortet og innstallerte det igjen. Jeg fikk delvis lastet diskusjon.no der. Prøvde å pinge den og fikk opp riktig ip, men 4x timeout. Lenke til kommentar
Snickers-is Skrevet 2. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2013 Jeg har også tilgang på Dropbox. Den er rask og responsiv. Det er trolig ikke selve forbindelsen men ett eller annet som har med tjenestestyring eller rettigheter å gjøre. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Prøv winsockfix og se om det hjelper. Lenke til kommentar
Snickers-is Skrevet 2. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2013 Etter nok en restart av routeren ser det ut til å fungere. Min teori er at maskinen var svartelistet, og etter å ha fjernet noe smårusk og oppdatert Windows så forblir den forhåpentligvis ikke svartelistet igjen på en stund... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå