Gå til innhold

Netflix kutter kraftig i utvalget


Anbefalte innlegg

Hva legger der i ordet "internasjonalt"? Netflix har vel ikke et internasjonalt abonnement, de har vel abb. som er spesfikke for ulike regioner.
Det viser seg at abonnementet er internasjonalt. Hvis jeg kobler meg på netflix med USA IP adresse får jeg et helt annet utvalg enn når jeg logger på med norsk IP adresse. Bruker samme brukernavn og passord.Det er også helt lovlig å gjøre det. Litt i gråsonen når det gjelder sikkerhet (nærmest umulig å knytte en person til IP), men ikke ulovlig. Det går via VPN løsninger. Mange leverandører som tilbyr tjenesten mot en liten månedlig gebyr.

 

Bare last ned mediahint for chrome, har hatt amerikans innhold siden jeg ikke husker :p Ingen problemer med stream heller :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du vil ha amerikansk versjon kan du laste ned noe som heter "Media Hint" - Da logger man fortsatt på med norsk brukernavn og passord men du får utvalget som er i USA. Er en addon for Chrome og Firefox. ( Når du må fornye abbo så må man deaktivere Media Hint for å få gjort det ).

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Synes egentlig ikke dette er så mye å henge seg opp i. For oss som har brukt Netflix i en årrekke er dette ganske normalt.

 

Det handler ikke om hva som er normalt, men om hva som er akseptabelt.

Lenke til kommentar

Heh, et amerikansk selskap som gir kundene sine mindre for pengene; DET har jo ikke skjedd før :p

 

I kapitalismens høyborg skal selvfølgelig ikke kundene få god utnyttelse av pengene sine. Finnes ikke et Amerikansk selskap som gir kundene sine (les kundeservice) mer enn de absolutt må (og ofte mindre da mannen i gata ikke kan saksøke de store selskapene).

Lenke til kommentar
Og jeg syns Netflix hadde dårlig utvalg fra før...
Den amerikanske har ganske ok utvalg, men den norske har ikke noe utvalg i det hele tatt. :p

 

Hehe sant det :), men jeg syns Viaplay har mye mer nye filmer i forhold, mens Netflix har en haug med serier.

Lenke til kommentar

Det handler ikke om hva som er normalt, men om hva som er akseptabelt.

 

Men ærlig talt, hvordan kan vi ikke akseptere noe som er uungåelig i det lange løp?!?

Dette dreier seg ikke om at Netflix fjerner en haug med filmer, men at en distribusjonsavtale går ut, og ikke blir fornyet.

Netflix kan vel heller ikke gjøre stort med dette om distributøren sier nei. Så lykke til med å ikke akspetere det.

Lenke til kommentar
Synes egentlig ikke dette er så mye å henge seg opp i. For oss som har brukt Netflix i en årrekke er dette ganske normalt.

 

At det er normalt betyr ikke at det er akseptabelt.

 

Det at ting plutselig forsvinner er hovedgrunnen til at jeg er veldig skeptisk til streaming og nok vil fortsette å foretrekke fysiske medier en god stund fremover.

Lenke til kommentar

Heh, et amerikansk selskap som gir kundene sine mindre for pengene; DET har jo ikke skjedd før :pI kapitalismens høyborg skal selvfølgelig ikke kundene få god utnyttelse av pengene sine. Finnes ikke et Amerikansk selskap som gir kundene sine (les kundeservice) mer enn de absolutt må (og ofte mindre da mannen i gata ikke kan saksøke de store selskapene).

 

USA er mye mer preget av korporativisme enn kapitalisme, til forskjell fra hvordan det var før.

 

I dette tilfellet vil jeg heller legge skylden på medieselskapene med deres lobbyvirksomhet, enn på Netflix. Sistnevnte prøver tross alt å motarbeide en eldgammel distribusjons- og lisensmodell, noe som har vært utelukkende positivt for oss fobrukere.

Lenke til kommentar

Bruker idag både norsk og amerkansk Netflix, siden slutten av oktober i fjor. Nå begynner jeg å bli ganske lei av å leite igjennom masse uinteressant møk før jeg kommer over noe som kan gi stimulerende underholdning. Syns startsiden er altfor uoversiktelig, og viser kun anbefalninger jeg ikke er interessert i..

 

Går nok straks over til HBO. Da får jeg tilgang til HELE serier, av litt høyere kaliber.

Lenke til kommentar

ting folk vil ha er rikelig med innhold, og grei pris, ellers vil de jo bare pirate alt i stedet

 

Er masse serier netflix ikke har som ikke heller er tilgjenglige andre plasser en på ulovligvis

 

musikk bransjen har jo sjønt det (hør på det du vil på Spotify/Wimp), samme har spill industrien, nå kan du faktisk kjøpe Ubisoft spill hos EA (origin), eller EA/Ubisoft spill hos Steam

 

Valgfrihet og rikelig med innhold er jo nøkkelen til suksess

hvis ikke burde de jo finne seg noe annet å gjøre

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her er forresten listen over filmer som kuttes;

http://instantwatche...tles/expiring/1

 

 

Fortell meg at noen bryr seg nevneverdig om et flertall av disse mer eller mindre obskure titlene og du vil overraske meg mer enn noe annet opp igjennom hele livet.

 

PS. Jeg er også tvilende til at vi nordmenn hadde tilgang til så mange av disse titlene uansett. Listen er fra USA.

 

Så du mener at det kun er de mest populære tittelene som trengs?

 

Det er en grunn til at det er veldig mange år til jeg begynner å bruke en tjeneste slik som dette, eller Spotify osv, fordi utvalget av hva jeg liker ikke er godt nok.

Lenke til kommentar

Videostreaming er fortsatt uaktuelt for min del, siden det tar for lang tid før nye serier kommer opp. Blir det mer likt Spotify o.l., så er release-datoen stort sett samme på Spotify og i butikk. Får man til det med filmer og serier, så er det et alternativ jeg vil velge fremfor den "ulovlige" varianten.

Lenke til kommentar

For dere som vil ha amerikansk netflix so er jo det utrolig enkelt. : For dere med netflix på pc / som bruker Mozilla, Chrome, Android eller iOS -> her er en gratis unblocker http://hola.org/

 

For dere med PS3 eller Xbox --> Bare og gå inn i nettverksinnstillinger og skifte DNS : til denne -> Primary: 190.14.36.90

Secondary: 206.214.214.28

 

Den legges inn i manuell dns. Man kan let skifte mellom norsk og ameriakans etter den er lagt inn på manuell, bare ved og skifte til automatisk. Den manuelle DNS'en er lagret. Så er bare og skifte tilbake til manuell hvis du vil ha amerikansk.

 

Tenkte jeg bare skulle dele dette til noobs :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

hvorfor gidde å betale for sånne tulle tjenester som netflix når man har gratis tjenester som the piratebay. all ære til netflix som prøver, men er jo tv selskapene som er stokk dumme, tipper warner brothers tjener mer penger nå som det er borte fra netflix, helt sikkert...hehe

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...