Niklasp Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Hver prikk er bare én atom.Dette er verdens <em>minste</em> film Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Fantastisk! Jeg tok ikke helt hva de brukte co2-molekylene til men... ...og så har jeg alltid omtalt atom som intetkjønn, men det er det ikke? Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Heter det ikke et(t) atom? Lenke til kommentar
vegham Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 ....og så har jeg alltid omtalt atom som intetkjønn, men det er det ikke? Det heter et atom, ja. Lenke til kommentar
MooYak Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 100.000.000x forstørrelse.. det er ganske utrolig For å sette det litt i perspektiv, selv om det er snakk om en helt annen type forstørrelse, kan man se ringene rundt Saturn med 30x forstørrelse. Lenke til kommentar
AmiloD Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Ganske ålrite film. Kan trenge litt mer farger og dybde i handling. Takk og pris de ikke brukte Shaky-cam. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 (endret) Jeg har hørt om smalfilm tidligere, men dette tar kaka. Så er det bare å regne ut hvor mange gubber en evt får plass til på en 50" skjerm... Endret 2. mai 2013 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Uten å ha sett videoene som det ble linket til har jeg en ting jeg lurer på. Om dette er på atomnivå, hvor er atomene sidenav dem? Har de klart å skape et 100% vakuum hvor de så har plassert disse fåtalls atomene? Lenke til kommentar
Robåt Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Uten å ha sett videoene som det ble linket til har jeg en ting jeg lurer på. Om dette er på atomnivå, hvor er atomene sidenav dem? Har de klart å skape et 100% vakuum hvor de så har plassert disse fåtalls atomene? Det er jo alltid fritt for atomer mellom atomene, bare at avstanden varierer. Feks verdensrommet med noen atomer pr kubikkmeter, tunge stoffer hvor de er tettere. Hvis man tar et lite nok område kan man jo si at det er vakum. Lenke til kommentar
norgi Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Har lurt på det samme. Det er vist slikk at de har lag av atomer og gjort det slik at en ser bare det øverste laget av atomene. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Er bare nysgjerrig, for dette er på en såpass liten skala at hjernen min kortslutter litt Lenke til kommentar
tabbeber Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Fantastisk!Jeg tok ikke helt hva de brukte co2-molekylene til men......og så har jeg alltid omtalt atom som intetkjønn, men det er det ikke? 1:45 "Now we this man built by all these carbon MONOXIDE molecules" Altså CO. Kan vere dei har nevnt CO2 ein stad. Men CO og CO2 er to heilt forskjellige stoff. Fyrstnemnte drep deg fordi det er direkte giftigt, den siste tek opp plassen til oksygen i lungene dine og vil til slutt drepe deg. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 1:45 "Now we this man built by all these carbon MONOXIDE molecules" Altså CO. Kan vere dei har nevnt CO2 ein stad. Men CO og CO2 er to heilt forskjellige stoff. Fyrstnemnte drep deg fordi det er direkte giftigt, den siste tek opp plassen til oksygen i lungene dine og vil til slutt drepe deg. Nei selvfølgelig... CO ja. Men det vi ser er molekyler og ikke atomer? Er smått uansett ja, men det er da ikke det samme... ...om en virkelig skal være pirkete... Lenke til kommentar
tabbeber Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Nei selvfølgelig... CO ja. Men det vi ser er molekyler og ikke atomer? Er smått uansett ja, men det er da ikke det samme... ...om en virkelig skal være pirkete... Ah, vart litt usikker sjølv. Kanskje dei klarar å dra ut eit enkelt atom frå molekylet under så låge temperaturar? Eller er det fysisk umogleg? Uansett er eg ganske imponert over kva dei har fått til her. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg