Aireal Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 I Stavanger, hvor finner jeg slike ? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 snakk med bedrifter som kaster, gjennom venner, mor/far etc Lenke til kommentar
abrj Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Du kan som sagt tidligere høre med bedrifter, familie, venner. Prøv også søpplefyllinga, og hør med kommunen har noen gjennbrukssentral. Et annet tips er loppemarked hvor du kan få slikt utstyr til et par tiere... Lenke til kommentar
peach Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Før i tiden, for 3-4 år siden, var det en databutikk som solgte brukte og nye PCer/PC-deler i Stavanger (forus), og fikk gamle PCer av bedrifter som de solgte, eller sendte til U-land. Espevik Data, het de. Vet ikke om de flyttet, eller om de la ned hele greiene, (leieprisen i lokalene gikk kraftig opp, hørte jeg) men du kan se om du finner noe i telefonkatalogen. Finner du ikke Espevik Data, så kan du lete etter personene. Espevik er sammensatt av etternavnene deres, som er Espedal og Hellevik. Fornavnene var Kurt og Øystein. (Vet ikke hvilket fornavn som hører til hvilket etternavn..) Det skader ikke å prøve.. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 loppemarked selger utstyr til ekstreme priser Lenke til kommentar
Death[]Angel Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Første jeg hadde jort var å kjørt ut til båsplassen på jæren.. det finne du mye rart.. har finni ein masse ting der.. de har jo ein heile kontainer fylt med data/tv/hifi vist ikke så kan du sjekke med diverse "baser" om de har tenk å kaste diverse gammelt datautstyr.. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 LOL Tro det eller ei, men for drøyt et par uker siden kastet jeg og en kamerat en ødelagt 32" TV på et sånt sorteringsanlegg. Oppi en kontainer lå det bl.a. en Beta spiller (de steingamle videomaskinene), og en drøss PC'er.. En av dem fanget oppmerksomheten min, kabinettet så helt fint ut. Så jeg plukket den opp og la den i bilen. Vi snakket med vakten i porten og fikk ta den med hjem. Det viste seg at det er en 133mhz PC hehe. Alt er intakt.. det var bare å koble til og starte den. Jeg inspiserte selvfølgelig hovedkortet og annen innmat først. Til og med HD'en sitter i, men er formattert. Tror neppe jeg gidder å kjøre recovery på den, det ville ikke vært snilt gjort heller. Det lå en CD med OS i CD-r trayet. Alt i alt en grei maskin for å lagre dokumenter og slikt i nettverk (den har nettverkstilkobling). Så den kostet ganske nøyaktig kroner 0. Lenke til kommentar
Vidarak Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 www.greentech.no Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 *Sele miljøstasjon på Jæren er en spennende plass! *Shell på Tanangerbasen har "pc"-kontainer. De står som regel låst, men ikke alltid... *Husker ikke hva det nye bygget ved siden av CocaCola på Forus heter, men de har pc-kontainer som tidvis inneholder mye snadder. *ConocoPhilips, Tananger er det som regel bare å glemme. De gir alt brukbart bort til trengende institusjoner... *Dusavikbasen har jeg ikke oversikt over... let og du vil(?) finne. *Det er en miljøstasjon på Tau, men tør du ta ferga? Nettopp, tenkte det *Generelt sett er det mange store industriområder rundt omkring stavanger. Tananger, Dusavik, Forus, osv. Rogaland kunnskapspark. Hvis du skal finne noe spennende må du nesten ta en tur i ny og ned, for det er flere som leter der ute, hehe. Hvordan vet jeg dette? Har jeg vært der? Selvfølgelig ikke :wink: DrErling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå