Gå til innhold

Intel avslører hvor god Haswell skal bli i spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haswell er myntet mot en helt annen målgruppe enn de som kjøper LGA2011

Haswell-E er myntet mot samme målgruppe som kjøper LGA2011, men kommer ikke til å være bakoverrkompatibel med LGA2011 pga DDR4.

 

"DDR4 kjører på høyere effektive klokkehastigheter, fra 2133 MHz til 4266 MHz og overtar der dagens DDR3 slutter." :eek::omg::w00t:

Lenke til kommentar

Haswell er myntet mot en helt annen målgruppe enn de som kjøper LGA2011

Haswell-E er myntet mot samme målgruppe som kjøper LGA2011, men kommer ikke til å være bakoverrkompatibel med LGA2011 pga DDR4.

J***** drit! hvorfor kan de ikke bare lage en haswell-cpu som blir bakoverkompatibel med 2011! Intel! we are now enemys!
Lenke til kommentar

Fordi det vil koste dem ca 800 millioner transistorer ekstra å gjøre den LGA2011-kompatibel?

Det er en grunn til at LGA2011 har 40 PCIe-spor mens LGA1155 har bare 16

hmm... så det betyr at hvis man da skal ha en haswell-cpu så må man kjøpe nytt Hovedkort og RAM? kun for å ha ny CPU? og med nye deler som kommer ut på markede snart kommer sikkert til å koste 2000 - 10000 mere kun for en ting! :wallbash::cry:
Lenke til kommentar

hmm... så det betyr at hvis man da skal ha en haswell-cpu så må man kjøpe nytt Hovedkort og RAM? kun for å ha ny CPU? og med nye deler som kommer ut på markede snart kommer sikkert til å koste 2000 - 10000 mere kun for en ting! :wallbash::cry:

 

Dette burde ikke være så ekstremt overraskende om man gjorde litt research før man brukte masse penger på en ekstrem-entusiast-plattform?

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

hmm... så det betyr at hvis man da skal ha en haswell-cpu så må man kjøpe nytt Hovedkort og RAM? kun for å ha ny CPU? og med nye deler som kommer ut på markede snart kommer sikkert til å koste 2000 - 10000 mere kun for en ting! :wallbash::cry:

 

spørsmålet er vel om du MÅ oppgradere?

 

mitt Asus p8z77 V pro hovedkort og i7 -3770K får holde til 2015, ser ingen grunn til å oppgradere før det :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

spørsmålet er vel om du MÅ oppgradere?

 

mitt Asus p8z77 V pro hovedkort og i7 -3770K får holde til 2015, ser ingen grunn til å oppgradere før det :p

jepp jeg må oppgradere fordi atjeg har ikke pc som fungerer... så jeg må kjøpe nye deler og da er det greit å kjøpe det heteste og nyeste på markede ;)
Lenke til kommentar

jepp jeg må oppgradere fordi atjeg har ikke pc som fungerer... så jeg må kjøpe nye deler og da er det greit å kjøpe det heteste og nyeste på markede ;)

 

ja då hadde eg kjøpt haswell, og eventuelt nvidia 700 serie :)

 

men for min del er det ca 10% ish økning i prossessor power i7-3770k til i7-4770k...ikke verdt det :) ja i7-3930k er bedre...men blir OWERKILL for min del :)

Endret av TheGaame
Lenke til kommentar

ja då hadde eg kjøpt haswell, og eventuelt nvidia 700 serie :)

 

men for min del er det ca 10% ish økning i prossessor power i7-3770k til i7-4770k...ikke verdt det :) ja i7-3930k er bedre...men blir OWERKILL for min del :)

så 3930K er bedre en 4770K? for i såfall så satser jeg for den :D
Lenke til kommentar

Haswell får en økning fra 6-8 eksekvereringsporter og økt båndbredde til L1 og L2 cache vil bedre ytelsen. Man tipper på en ytelsesøkning på 5-15% i forhold til Ivy-B på samme klokkehastighet. Tipper jeg beholder min 3960x enn så lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...