nagina Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Hører dette, eller riktig nok så hører mine kompiser dette når vi er på skype. Denne lyden kommer når jeg starter spill, uansett spill. Har byttet hele maskinen utenom skjermkort og strømforsyning, men har prøvd annet skjermkort og lyden var likevel der. Står igjen med strømforsyning nå, hva kommer dette av, opplevd noe lignende? Det er Corsair 750w PSU, husker ikke helt hvilke av dem. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Første jeg tenker på er at mikrofonen eller høyttalerene (men siden du ikke hører det på din side så stemmer vel ikke det?) plukker opp elektromagnetisk støy. Dette skjer i høyttalerene mine når jeg bruker dårlig forlengelsesabler/kretser som er dårlige, og som fungerer som antenner for lyden. Skulle ikke være noen forskjell på det, og på ledningen til en mikrofon. Eller så kan det jo være at den plukker det opp pga den er for nærme, eller er dårlig? For å være helt ærlig så er jeg på ingen måte sikkert, men du har sikkert prøvd å bytte Mic, eller annen 3,5mm jack-utgang (om du bruker en i frontpanelet eller lignende) For i det signalet når lydkortet så vil det gå inn i en ADC (analog to digital converter) som gjør signalet digitalt, og fra da, til når kompisene dine mottar signalet så vil det ikke bli lagt til noe støy. Så det må jo være et problem fra mikrofonen og til og med lydkortet. Strømforsyning kan selvsagt også hjelpe inn ved at den gir litt mye rippel/ujevn spenning slik at lydkortet plukker det opp, noe som gjerne kommer ekstra godt frem under spilling/tunge laster. Dog ville jeg ikke satset alt på det, og det å måle rippel krever også Osciloscop, som ikke akkurat er allemannseie. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå