Luna Grave Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Heisann. Jeg er en jente som blir 17 år denne sommeren, men har siden litt før jul tenkt på å bo i skogen hele den kommende sommerferien. Jeg bor i en kommune med veldig få innbyggere, der nesten alt består av tett, ubebodd skog der folk flest ikke beveger seg rundt i, men heller bruker grusveier o.l. Det skal jeg holde meg langt borte fra, jeg vokste opp i et hus i disse skogene, og vet om mange gode steder å holde til på. Kort fortalt blir det en lavo, en liten bålplass og alle døgnets timer på hva jeg vil. Jeg har lenge drømt om å.. ja, dette høres bare ut som pølsevev, men jeg vil være fri fra samfunnet, plikter, mas og fjas fra andre mennesker og sånt. Jeg er rett og slett sliten. Det blir på en måte et avbrekk gjennom hele sommerferien, før jeg går tilbake til gamle vaner igjen litt før skolestart. Selv om jeg drømmer om å bo for meg selv i den tette skogen, føler jeg at jeg trenger en utdanning, nå som jeg har sjansen til å få en. Er litt usikker på hva jeg nøyaktig skal spørre om her, men alt i alt: tips? Råd? Hva er bra, og hva er dårlig med dette? Jeg vet alle elementære ting som utstyr og slikt jeg bør ha med, har vært med faren min på mange slike turer før (bare ikke over så lang tid som dette blir), men er det noe som er innlysende, her som jeg ikke får med meg? Hvem vet om det kommer romvesener liksom..? Neida, haha. Planlegger forresten å ha med ei venninne med ut, tipper hun bor her i en uke eller to. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Høres ut som et artig prosjekt Noe jeg tenker kan bli et problem er at det er mange timer å slå ihjel etterhvert, pass på at du ikke kjeder livet av deg. Lenke til kommentar
Luna Grave Skrevet 1. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2013 Høres ut som et artig prosjekt Noe jeg tenker kan bli et problem er at det er mange timer å slå ihjel etterhvert, pass på at du ikke kjeder livet av deg. Jeg vet ikke om det kommer til å bli så kjedelig, jeg har brukt mange timer i skogen før, hvilket betyr jeg fotograferer, leser, synger osv. Men takk Det er noe jeg gleder meg som et barn til! Lenke til kommentar
Burnham Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Høres spennende ut. Du bør kanskje spesifisere litt mer hva slags info du er ute etter? Siden du skal være så lenge ute som en måned kan det være greit å ta med litt ekstra vitaminer og salt, ihvertfall hvis du skal være aktiv. Ellers enig med Kevlar - det kan fort bli kjedelig. Nå er vel det å ta det med ro litt av poenget, men det er fint å ha noen uforpliktende prosjekter å tusle med, for ikke å snakke om bøker. Kan også anbefale å sove under åpen himmel / tarp over lengre perioder. Lenke til kommentar
Klossmajoren Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Skal du ha med medbrakt mat ut da? Dette er noe jeg også drømmer om Lenke til kommentar
rioi Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Jeg lurer også på hva som er planen for mat. Artig prosjekt. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Hvordan gjør du det med hygiene? Lenke til kommentar
Klossmajoren Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Hvordan gjør du det med hygiene? Når man skal bo ute i skogen over en lengre periode, så holder man seg som regel i nærheten av et tjærn/vann. Og siden hun skal være ut om sommeren, må det være digg å bade Lenke til kommentar
Klossmajoren Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 urgh, skulle ønske TS oppdaterte oss på ting :/ 1 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 Hvordan gjør du det med hygiene? Lar kjønnshåra vokse vilt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå