Gå til innhold

Storproblemer med LCD-skjermen og DVI-kabel

Blib

Anbefalte innlegg

Har nettop vært og hentet tilbake mitt 9700Pro som var til utlån hos en kamerat, og jeg har brukt et GF2-kort før den tid. Med engang jeg koblet det på ble bildet litt merkelig, men det løste seg heldigvis med "Auto"-knappen. Men det har oppstått et annet delikat problem og det er med DVI-kabelen som jeg har fått med. Jeg koblet nemlig skjermen på Analog første gang jeg startet opp, for å ha noe å sammenligne med når jeg byttet til DVI. Men når jeg nå gjorde det, så fikk jeg ikke bilde på skjermen. PCen startet opp som vanlig, men skjermen var ikke med i svingene. Når jeg så prøvde å starte opp med begge kablene i kom jeg så langt som til login-knappen, da forsvant bildet helt og kom ikke tilbake før jeg dro ut DVI-kabelen.

Så hva må til for å få bruke DVI-kabel? :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke samme skjermbilde som du viser her. Jeg har bilde av en vanlig PC-skjerm på begge utgangene, altså på de to øverste rutene av de fire.

Jeg ser du har et annet bilde, så kan jo henne at den forventer noe annet enn en DVI kabel på den utgangen og at den derfor slår seg vrang

Kan kanskje være et driverproblem, siden den tror at du har en annen slags utgang?

Jeg er redd jeg ikke har noen løsning på problemet ditt.

mvh

Thor-Egil

Lenke til kommentar

Jeg har 9700Pro og 2 skjermer koblet til men bruker ikke DVI-kabel da...

Har flatskjerm på DVI utgangen via adapter.

Har ikke enablet noe egentlig, men hvis jeg skal ha samme bilde på begge skjermene så må jeg velge skjerm 2 i dette bildet :

skjerm1.jpg

Skal jeg ha utvidet bilde så velger jeg dette her :

skjerm2.jpg

Bruker Omega driveren selv....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...