Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Deprimert, akkurat ute av forhold..

Anbefalte innlegg

Så.. Eksen slo opp med meg for to uker siden.. Og jeg har aldri følt meg så nede.. Hun var min første med alt.. Elsket hun, men hun ditcha meg og sa jeg ikke var typen hennes.. Etter fire månder sammen..

Så begynte hun nå og snakke om hvordan hun egentlig aldri ville ha meg, men en kompis av meg som hun lå med før meg, men han ville ikke ha noe og gjøre med henne.. Så var tydeligvis andre valget..

Nå føler jeg meg så nede.. Er 17 år.. Var mitt første ordentlige forhold.. Og er redd for og ikke få det jeg følte med henne, med noen andre.. Vet ikke hva jeg skal gjøre med megselv.. Vi er fortsatt venner(iknøw dumt) men trur ikke noenav det hun har sagt til meg nå nylig.. For ingen er så god til playe.. Pluss hun sliter med kronisk deprisjon, som også er grunnen til at hun sier ting hun ikke mener til tider..

Men jeg er så langt nede nå.. Ikke selvtillit.. Vurderer selvskading igjen.. Og er rett og slett redd for og ikke få noe forhold igjen.. Aner ikke hvorfor..

Men hva skal jeg gjøre med meg selv.. Trenger tips og råd..

Anonym poster: f2a366e2c61fda9e162d041b78f0e06d

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde selv et forhold for snart to år siden der hun slet med bipolar, ADD og var manisk depressiv. Dette tålte ikke min mentale helse særlig bra i lengden. Og oppå alt dette så fikk jeg henne gravid uten at det egentlig var planlagt. Vi mistet kontakten en periode og plutselig tok hun abort bak min rygg. Jeg viste akkurat hvilke dager hun dro til legen og sykehuset takket være en god venninne.

Dette var mitt første forhold. En kald start som viste hva et forhold kan bli til. Men nok om min livshistorie.

Du har noen likhetstrekk som meg. Jeg slet ekstremt psykisk, spiste nesten ikke og sov dårlig i noen uker. Ingen ting hjalp meg opp ifra gropen. Venner fungerte så lenge jeg hang rundt dem og spill/underholdning hjemme som film og pc spilling klarte jeg ikke å røre omtrent.

Mitt råd er å snakke med familie og venner om det som skjedde og være åpen om det. Det hjelper kanskje ikke så mye første samtalen, men å slippe ut litt depresjon ved å snakke med andre hjelper over tid og er en flott og billig terapi for de som har noen å snakke med.

Det er viktig med regelmessige måltid, selv om du kanskje ikke klarer å spise så mye. Og en tur enten på vei eller i skogen noen ganger i uka. Bruk tid med venner som bryr seg om deg og som forstår situasjonen din. Og vær åpen med dem om hva som har skjedd og hvordan du har det.

Dette er oppskriften min på hvordan jeg ble kvitt depresjonen. Håper du får nytte av min erfaring. Og husk at selvskading KUN hjelper de sekundene det varer og ikke noe lengre. Alle jeg kjenner som driver med selvskading angrer like etter de har gjort det.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Forstår hva du sier. Og hun du snakket om hadde det ganske likt psykisk.

Prøver og være så mye med venr som mulig, og holde på med spill, og film osv. Men får hele tiden den følelsen av at jeg aldri kommer til og være i noe forhold igjen.. Mest pga selvsikkerheten min har sunket veldig dypt nå.. Og føler meg litt fortapt egentlig.

Lenke til kommentar

Med tanke på hvordan hun behandler deg så er mitt beste råd å kutte all kontakt og komme deg over kjærlighetssorgen. Til tross for at depresjonen hennes kan føre til at hun sier ting hun ikke mener, så burde du ikke tenke at grunnen til at hun slo opp var på grunn av det. Hvis hun prøver å få deg tilbake, så må du motstå det. Da kommer hun nok til å slå opp med deg en kort stund etterpå uansett.

Det er ikke noe feil med deg. Det virker mer som at det er hun som er problemet. Hun ligger med kompisen din, blir sammen med deg siden hun ikke fikk han og slår opp kun fire måneder etterpå. Jeg kan love at du finner deg en bedre kjæreste og at håpet ikke er ute!

Endret av Ssnerk
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Med tanke på hvordan hun behandler deg så er mitt beste råd å kutte all kontakt og komme deg over kjærlighetssorgen. Til tross for at depresjonen hennes kan føre til at hun sier ting hun ikke mener, så burde du ikke tenke at grunnen til at hun slo opp var på grunn av det. Hvis hun prøver å få deg tilbake, så må du motstå det. Da kommer hun nok til å slå opp med deg en kort stund etterpå uansett.

Det er ikke noe feil med deg. Det virker mer som at det er hun som er problemet. Hun ligger med kompisen din, blir sammen med deg siden hun ikke fikk han og slår opp kun fire måneder etterpå. Jeg kan love at du finner deg en bedre kjæreste og at håpet ikke er ute!

Skjønner at jeg burde kutte kontakt.. Hun sliter så fælt at hun kan begå selvmord feks er jeg redd for, og derfor får jeg hun til og snakke med meg når det er noe hun må snakke om.. Hvis ikke føler jeg at det isåfall hadde vært min feil hvis noe sånt skulle skjedd.. Fått henne til ogbestille time hos legen nå..

Men har vurdert virkelig og kutte kontakten, eller få hun til og hate meg så hun slutter snakke med meg..

Lenke til kommentar

Min mor jobber mye med folk som har psykiske plager, funksjonshemmede osv.. Så det jeg sier nå har hun fortalt meg flere ganger. Folk som sier de tar sitt liv, gjør det ikke. Det er et rop etter oppmerksomhet. Det er de som ikke sier noe om at de tar sitt liv som gjør det.

Forresten så har jeg kuttet ALL kontakt med begge jentene jeg var i forhold med. Blokkert de på facebook så de ikke finner profilen min, fjernet de fra skype og blokkert fra mobil. Dette, pluss å unngå bilder av personen hjelper mye. Jeg finner fortsatt spor etter begge jentene, og så dårlige som begge forholdene har vært så fjerner jeg sporene etterhvert som jeg kommer over de, for minnene er ikke verdt et øre.

Det med å føle at man kommer til å bli singel i evig tid kan jeg ikke si så mye om. Men det er garantert noen positive ting i deg som andre ser som du ikke ser selv. Disse verdiene som jenta ser på når hun ser etter en mann. For meg var det øynene og blikket jeg hadde, utrolig nok.

Spør du folk som kjenner deg så finner du fort ut at du har mange positive egenskaper som andre jenter ser etter. Da kan du prøve å vise disse rundt de du søker å bli sammen med.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner at jeg burde kutte kontakt.. Hun sliter så fælt at hun kan begå selvmord feks er jeg redd for, og derfor får jeg hun til og snakke med meg når det er noe hun må snakke om.. Hvis ikke føler jeg at det isåfall hadde vært min feil hvis noe sånt skulle skjedd.. Fått henne til ogbestille time hos legen nå..

Men har vurdert virkelig og kutte kontakten, eller få hun til og hate meg så hun slutter snakke med meg..

Jeg forstår at det er vanskelig for deg å kutte kontakten når du er redd for at hun skal begå selvmord hvis du ikke svarer henne. Men hvis hun har bestilt time hos legen så får hun nok psykolog om ikke så lenge, som betyr at hun ikke må snakke med deg hver gang hun er lei seg. Etter det kutter du kontakten, for du må også tenke på deg selv. Hvis ikke havner du i en evigvarende kjærlighetssorg.

Endret av Ssnerk
Lenke til kommentar

Jeg forstår at det er vanskelig for deg å kutte kontakten når du er redd for at hun skal begå selvmord hvis du ikke svarer henne. Men hvis hun har bestilt time hos legen så får hun nok psykolog om ikke så lenge, som betyr at hun ikke må snakke med deg hver gang hun er lei seg. Etter det kutter du kontakten, for du må også tenke på deg selv. Hvis ikke havner du i en evigvarende kjærlighetssorg.

Ja.. Det jeg har tenkt, men trur ikke det vil fikse det at jeg er redd for og være alene, og ikke finne meg en annen.

Lenke til kommentar

Som at hun spiller på følelsene dine for å få oppmerksomhet. Bruker deg istedet for psykolog. "tvinger" deg til å møtes, når du egentlig ikke føler for det, og hun vet det. Eller at hun får deg til å synes synd på henne "hele tiden", så du må gi trøst osv..

Jeg vet ikke mye om hennes personlighet og oppførsel så jeg brukte nå noen eksempler fra mine forhold, og det er ikke sikkert disse ligner eksen din.

Gir du for mye av deg selv til henne fordi "hun trenger det" så kan det gjøre at du blir enda mer deprimert. Så prioriter din egen helse et hakk foran hennes, selv om du har følelser for henne.

Lenke til kommentar

Har opplevd mye det samme med min første seriøse kjæreste. Vi var også 17 og hun var en svak og sårbar person med mye psykiske issues (opplevde bl.a. misbruk i familien sin), men søkte trygghet i mine armer. Desverre dro hun meg altfor ofte ned i sin egen søle og jeg begynte selv å slite psykisk samtidig som jeg ble mer og mer glad i henne. Dette kan defineres som et psykisk grep som jeg rett og slett ikke klarte å komme meg ut av..

Da det endelig ble slutt var det hun som dumpa meg, men vi var mye fra og til, til og med når vi hadde andre kjærester. Jeg var totalt knust, hadde mange kjipe tanker og gråt utrolig mye, av og til midt i ikke noe..

Jeg klarte bare ikke å stoppe å tenke på henne, og gjorde alt i min makt for å tilfeldigvis møte henne eller forsøke å ha kontroll på henne. Ble besatt til tider.

Måtte bare bryte ut helt uten å nødvendigvis få henne til å hate meg, men jeg måtte innse at vi ikke var rett for hverandre og holde meg på avstand. Jeg tvang meg nærmest til det og måtte velge meg selv fremfor henne og det var en uvant tanke.

Etterhvert kom det nye kjærester, og i dag er hun bare et vagt minne, en erfaring. Vi møtes fortsatt en sjelden gang siden vi har samme omgangskrets, men er i hver vår ytterkant, og det går greit nå. Hun har fått proff hjelp, har kommet seg over problemene med god oppfølging og jeg har fått en kjæreste jeg har holdt på i snart 8 år.

Du kommer med stor sannsynlgihet til å få flere kjærester, du virker såpass oppegående og har tydeligvis kommet med sunne reaksjoner og tanker etter en utrolig kjip førsteopplevelse.

Endret av Ham 550
Lenke til kommentar

Skjønner hva dere sier. Og vet for mitt eget beste at jeg må videre på egen hånd.. Og får prøve så godt jeg kan etter hun har hatt legen sin.. Så eg får litt tid uten henne.. Og til slutt ut og være litt på utkikk etter ei bedre ei :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...