bamba Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Er det noen som har noen tips til software som kan brukes til følgende: Jeg har et digitalkamera som lager videosnutter, disse ønsker jeg å brenne over til DVD, men oppløsningen er for dårlig til å bruke på TV i full størrelse (320*240). Når jeg bruker Roxio eller Sonic til å brenne konverterer de automatisk til 720*560. Noe som gir alvorlig mye grus.... Det hadde vært ønskelig å beholde den opprinnelige oppløsningen/ størrelsen og fylle resten av skjermen med feks. en svart bakgrunn til 720*560 format. Noen tips 8) Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Bare gjetter litt... Men kanskje Viturladub kan gjøre det? se på denne guiden, under Vituraldub->aspect ratio Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 etter det jeg forstår så gir kameraet film i 320*240, da kan du ikke konvertere det til en høyere oppløsning, ta heller og brenn filmene på en vcd cd og spill av den i dvd spilleren (gjøres f.eks. med nero) Lenke til kommentar
bamba Skrevet 21. september 2003 Forfatter Del Skrevet 21. september 2003 Bare gjetter litt... Men kanskje Viturladub kan gjøre det? se på denne guiden, under Vituraldub->aspect ratio Takk for forslaget, skal gjøre et forsøk. Lenke til kommentar
bamba Skrevet 21. september 2003 Forfatter Del Skrevet 21. september 2003 Tenkte på en mulighet som kanskje er litt far off... Men finnes det noe program (freeware) som kan kombinere 2 filer, avi og mpeg, til 1. (eventuelt 2 mpeg filer). Så for meg å ta en filmsnutt i mørket, resize denne til 720*560, jeg har mulighet til dette i ArcSoft Shobiz, men det ender i en mpeg fil. Hvis det da finnes et program som kan legge den fila jeg ønsker som forgrunn til denne uten å resize den bør det vel kunne gå Det vil kanskje gi en større fil enn nødvendig, men det er somregel plenty av plass på DVD til x antall fotoalbum/videosnutter. Jeg vil helst ikke brenne til VCD, da DVD spilleren min ikke støtter dette formatet. Lenke til kommentar
tokr Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 spill den i zoom player og zoom ut med muserullern da kan en film som er 720x* se ut som den er 320*x .... litt work-around men du får den effekten du vil... siden det blir svart rundt filmen Lenke til kommentar
bamba Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 Zoom Player er desverre bare en Player, jeg vil også lagre fila. Har funnet et program som kan redusere størrelsen på bildet (filemen) og lagre det etterpå: Zwei-Stein. Uheldigvis reduserer det også bildekvaliteten. Skal forsøke litt til med andre filformater, men det virker som en hard nøtt å få til. Har også forsøkt VirtualDub uten å få til noe fornuftig her. Noen som har noen forslag til å legge et videoklipp på toppen av et annet Lenke til kommentar
tokr Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 det er ingen måte og gjøre en kopi i stor strørrelse til lik kvalitet men i mindre størrelse uten og gå tilbake til orginalen og komprimere den på nytt... .det ligger i selve komprimeringslogikken... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå