Radhoo Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Broren min har nettopp kjøpt seg denne: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...NR=SBWKCELA80BL . Men vi har store problemer med å sette på vinduet. Lista som fulgte med krøller seg og vil ikke holde seg på plass når vi prøver å sette den på døra. Når dette skjer så er det veldig vanskelig å sette på selve vinduet. Er det noen som har noen tips? Noen som har satt på ett slikt vindu til seg selv? fortell hvordan man gjør det... Lenke til kommentar
laneZ Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Har lyst og kjøpe meg et window kit jeg og ! Har dette kabinettet ! DX01BDU Chieftec Miditower m/dør og USB/FW, Sort - Leveres uten strømfors. Ubekreftet lev.dato 645,00 Noen som kan anbefale vilket kit jeg burde kjøpe da ? Skal være transpartet og ska ha vindu oppe på kabiettet og på siden ! Noen som gidder og lage en liten handleliste ? Har ikke noe deler ? Vil jeg trenge en Nibbling Cutter ? Lenke til kommentar
tempezzzt Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Broren min har nettopp kjøpt seg denne: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...NR=SBWKCELA80BL . Men vi har store problemer med å sette på vinduet. Lista som fulgte med krøller seg og vil ikke holde seg på plass når vi prøver å sette den på døra. Når dette skjer så er det veldig vanskelig å sette på selve vinduet. Er det noen som har noen tips? Noen som har satt på ett slikt vindu til seg selv? fortell hvordan man gjør det... Jeg har også montert vindu selv på mitt Chieftec miditower.. Brukte stikksag for sagingen og Zalo på gummien for at den skulle være passe sleip. Zaloen gjorde både at gummien holdt seg fast, og at det ble enklere å smette inn vinduet.. Vipp opp gummien (Etter at det er festet i døra), slik at du får lagt oppi vinduet. Dytt deretter vinduet rett ned (Hvis døra ligger dah..). Og man bør absolutt være to for å få den på plass. EDIT: Vask godt etterpå - ellers stinker det Zalo Lenke til kommentar
laneZ Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 /me needs også hjelp ! Lenke til kommentar
laneZ Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Viktig ! Trenger seriøst hjelp skal bestille en hauv med case modd deler ! Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Tro meg, det kan være et helv.. å få inn slike vinduer med list. Tips har du over, og sag i allefall ikke hullet for lite! Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 21. september 2003 Forfatter Del Skrevet 21. september 2003 takker... har saget hullet rundt omkring 3-4 mm større en selve vinduet. tror det holder. får fortsette imorra med det. Jeg fikk et tips fra ett annet forum der en sa at jeg skulle varme opp lista. Hjelper det? Lenke til kommentar
EC Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Yup. Varmer du opp listen, blir gummien mykere slik at det blir lettere å smyge vinduet på plass. Dessuten kan du finne god hjelp i en stekespade i plast - før denne inn mellom plexien og listen, og bruk den til å hjelpe deg til å smøye listen på plass. Men vær forsiktig slik at ikke plexien får riper. Om du legger tape rundt kanten, 3-4mm fra plexiglassets kant, er du rimelig sikker. OBS: frysetape er lettest å få vekk etterpå... Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 21. september 2003 Forfatter Del Skrevet 21. september 2003 Skal prøve det imorra... hadde jeg vist at det var så vanskelig med å sette på vindu så har jeg kjøpt ferdig dør Lenke til kommentar
laneZ Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Er det noen som hadde orket og lage en handle liste for meg ? Har et : DX01BDU: Chieftec Miditower m/dør og USB/FW, Sort - Leveres uten strømfors. Hva må jeg kjøpe for og få det slik : ? Ville vært veldig takknemlig nesten overtakknemlig ! Lenke til kommentar
EC Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Vindu til sidedør: http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...LA80CL&toc=2260 Vindu til toppen: http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...TM80CL&toc=2260 80mm vifter: http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...p=5800&toc=5830 Viftegriller (husk at du skal ha 80mm!!!): http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...p=5800&toc=5860 Hvilke vifter du velger får bli opp til deg - jeg vil anbefale PAPST, enten 12 dB(A) eller 19 dB(A). Du kan også ta en titt på LED-viftene - men jeg ville anbefale deg å velge de med regulerbar motstand. Da kan du justere hastigheten og dermed også lydnivået. Viftegrill kan du også velge etter smak og behag, men jeg anbefaler ikke griller som har for mye metall på seg - de begrenser luftstrømmen og lager ekstra støy. Selv foretrekker jeg den gode, gamle trådmodellen: I tillegg til dette vil du også trenge noen skruer for å feste viftene med. Det får du billigst i en jernvareforretning. Bare husk at de må være lange nok - minst 2 cm. De må også være av rett dimensjon, så de kan du vente med til du har fått varene. Muligens har dere liggende noe i huset som kan brukes. Skal du ha viftestyring også, anbefaler jeg å ta en titt på de testene vi har: http://www.overklokking.no/casemods/index.html Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Når jeg festa vinduet i gammelkabbiset mitt med list brukte jeg metoden man bruker på bil-vinduer!! Legg ei ledning eller tykk tråd i sporet der vinduet skal inn i. Så legg vinduet oppå, må legge "ledninga i kryss der de møter hverandre". Så press vinduet ned mens du trar i "ledninga" så kommer alt av seg selv. Blir presset ned i lista. Forstår du ikkje så dra ned på nærmeste bilverksted og får de til å ordne det, de kan det!!! Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Det er og viktig at utskjæringen er nøyaktig i form, og ikke for liten. Jeg brukte stikksag og luftsliper da jeg skulle skjære ut mitt nå, og det ble en mm for lite. Da var det et helvete å få vinduet på plass, så jeg satte hele døren opp i en cnc-fres og lagde det nøyaktig på mål. (5 mm på hver side) Da gikk det bra sammen med zalo-trikset som er tidligere nevnt. Nå er det ikke alle så har samme verktøy som meg da, så bruk litt mer tid med pussing så blir det nok bra. Lenke til kommentar
laneZ Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Bedre og skjære litt for stort en litt for lite ? Takker for hjelpen Yummy men skal kjøpe en hauv med lys jeg ! UV vifter og ! Harry er fett! Takker for hjelpen! Roser casemodd guiden deres ! Viser hvor et stykt hvit kabinett kan bli noe veldig kult ! Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 Ok.. Nå har jeg endelig fått satt inn vinduet... Lite prob da.. merker etter bruk av teip. Hva anbefalles av midel når en skal vaske slikt vekk fra plexi glass? noe en bør ikke bruke? prøvde med neglelakk fjerner, men fikk ikke fjerna limet. Noen forslag. Neste gang så kjøper jeg ferdig dør. Lenke til kommentar
e(XP)erience Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Jeg klarte å feil plassere vinduet mitt litt syns jeg. For langt oppe... Slik vart mitt Sunbeam vindu: Det var ikke akkurat enkelt å i. Ser da litt bra ut Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Ok.. Nå har jeg endelig fått satt inn vinduet... Lite prob da.. merker etter bruk av teip. Hva anbefalles av midel når en skal vaske slikt vekk fra plexi glass? noe en bør ikke bruke? prøvde med neglelakk fjerner, men fikk ikke fjerna limet. Noen forslag. Neste gang så kjøper jeg ferdig dør. Tror det går vekk med isopropanol (kondensfjerner). Kan kjøpes på Shell til 14 kr. Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 Her ble resultatet til bruttern: Han må nok gjøre noe med kabel rotet sitt inne i maskina, men det blir vel etterhvert tenker jeg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå