Gå til innhold

Problemer med tastatur

dagulf

Anbefalte innlegg

Jeg har et tåpelig problem med tastaturet under Windows 2000. Det sier "pip" hver gang jeg trykker på en tast og ingen karakterer kommer frem i noen program. Familens yngste har vært å klådd og jeg aner ikke hva han har gjort. Tastaturet virker under Linux på samme maskinen og det er ikke et "scroll lock" type problem. Jeg har prøvd å avinstallere driver for tastaturet uten at det hjelper. Det ser ut som om Windows i sin visdom installer samme driver med en gang jeg booter. Tastaturer er et standard compaq tastatur med ps/2 kontakt, jeg har også prøvd andre vanlige ps/2 tastaturer på maskinen og det samme skjer hele tiden. Er det noen som har et tips for å løse problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å fjerne tastaturet via Enhetsbehandling og restarte så PC-en?

Kontrollpanel, System, Maskinvare, Enhetsbehandling.

En annen mulighet er å oppdatere driver manuelt via Kontrollpanel, Tastatur, Maskinvare, Egenskaper, Driver. Det er kanskje dette du har prøvd?

Lenke til kommentar

ja, mulig du må kjøpe nytt, men prøv å formater først og fremst, som du skrev så virka jo tastaturet under Linux. så prøv å formater Win partisjonen din å se hva som skjer da. ellers kan du finne de nyeste driverene til tastaturet ditt å se hva som skjer hvis du installerer disse. eller kanskje du har det allerede. veldig irriterende problem det der. uten at jeg vet så mye om dette problemet.

er det et gammelt tastatur?

Lenke til kommentar

Det jeg har prøvd er under kontrolpanel->tastatur. Der kan man lese status som sier at "Denne enheten virker ...". Og jeg har prøvd med å endre drivere. Under enhetsbehandling har jeg ikke tittet så det skal jeg prøve. Alle forslag er velkomne men å kjøpe nytt tastatur når jeg til sammen har prvød tre stykker som alle virker under Linux er ikke det jeg har tenkt til å gå for i første omgang. Det som er bedritent er at jeg prøvde å reinstallere Windows. Men da måtte jeg jo oppgi lisensnøkkelen min ...

Lenke til kommentar

Nå har jeg gitt opp og skal i gang med en full instalasjon. Jeg tror at årsaken til at jeg ikke får fikset problemet er at jeg må reboote etter å ha gjort endringer. I "rebooten" detekterer windows tastaturet og "plug and player" det inn igjen. En reinstallasjon er ikke verdens undergang på denne maskinen. Men, - og dra ikke frem flammekasterene nå, jeg vil ikke høre mer snakk om at Windows alltid er så mye bedre på hardware støtte enn Linux.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...