abene Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Jeg ser nå at Microsoft har fjernet linken til programmet bootvis.exe, se Microsoft.com. På denne nettsiden påstår Microsoft at programmet bootvis optimaliserer ikke oppstarten av Windows XP, dvs for sluttbrukere. Microsoft mener bootvis er kun tenkt for utviklere av maskinvare/programvare. Jeg bruker ikke XP og har derfor ikke erfaring med bootvis, men jeg hadde det inntrykket at programmet førte til raskere oppstart av XP, uansett om du er sluttbruker eller utvikler. Hva mener dere? Dvs dere som har erfaring med programmet. Er bootvis.exe et misforstått produkt? Det rare er at når jeg går til msdn.microsoft.com, utviklersiden til Microsoft, peker bootvis.exe til samme nettsiden jeg refererte til over. Microsoft har altså fjernet bootvis.exe også fra sin nettside for utviklere. Merkelig. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Høh, har brukt bootvis litt, men når du nevner det så har jeg ikke lagt merke til særlig forbedring. Dette lukter svidde ugler i mosen, MS har da alltid påstått at det skulle forbedre oppstartstiden. Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Den nyeste versjonen av Bootvis forårsaket blåskjerm hos meg rett etter påloggingen, slik at jeg ikke kunne bruke "Last Known Good Configuration" for å fikse dette. En System Restore måtte til. Men rare var at den gamle versjonen av Bootvis funket fint. Uansett, er det egentlig ikke så mye å spare på av oppstartstid. Kortes tiden med boot-logoen ned, så vil tiden med den svarte skjermen etter denne og før påloggingsskjermen uansett ta lengre tid. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Bootvis (gammel ugave) funket fint hos meg, men spesielt god forbedring fikk jeg på maskiner med treg diskytelse. Laptop`en min reduserte oppstarttiden med opptil 25 sek. Imidlertid blir oppstarttiden gradvis lengre igjen, slik at det blir nødvendig å kjøre bootvis med jevne mellomrom. Hvis man er usikker på forbedringen, kan man jo kjøre en trace next boot før og etter optimalisering. Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Sorry at jeg bringer liv i en gammel tråd igjen, men jeg har en mening om saken... Jeg har brukt Bootvis - både gammel og ny versjon - med godt hell. Det HAR ført til raskere oppstart. Microsoft skriver at programmet IKKE er laget til eller fører til raskere oppstart. Men hvorfor heter det "Optimize system for boot speed" i programmet da...? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Fordi den modder registeret i eldre windows-versjoner. I XP er de modifiseringene allerede inne som default. Dermed er det ingen vits å bruke den knappen. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Bruk Easy Cleaner for opptimalisering av windows (freeware). Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Fordi den modder registeret i eldre windows-versjoner. I XP er de modifiseringene allerede inne som default. Dermed er det ingen vits å bruke den knappen. Bootvis funker så vidt jeg vet kun i Windows XP, så da faller argumentet ditt. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 (endret) Vel, da kan jeg si at bootvis sin "optimize startup"-funksjon IKKE fungerer i Windows XP, så kan vi krangle til vi spyr..eller vi kan la det være. Tracinga på antall sekunder virker fint. Endret 22. februar 2004 av Bitex Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Jeg vet ikke om vi snakker om det samme nå. Det jeg sikter til er følgende: Om du starter Bootvis (og eventuelt krysser av i "Disk Utilization"), og klikker på Trace -> Optimize system, vil du etter restart få en beskjed som ser ut omtrent slik: "Optimizing system for boot speed". Og ganske riktig, Windows starter raskere heretter. Hvordan Microsoft da kan si at programmet IKKE er laget til eller fører til raskere oppstart, skjønner ikke jeg. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Hvordan Microsoft da kan si at programmet IKKE er laget til eller fører til raskere oppstart, skjønner ikke jeg. Microsoft mener at hvis du benytter xp's defrag ofte er det nå applikasjons optimalisering som også optimaliserer boot og systemfiler . Slik sett mener de at bootvis ikke lenger er nødvendig . Lenke til kommentar
vanedyret Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 I så tilfelle vil jeg anbefale Diskeeper .. http://consumer.execsoft.com/diskeeper/diskeeper.asp?RId=50 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå