Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Slim i munnen

Anbefalte innlegg

Sliter i blant med seigt slim i munnen. Det er et stort problem ved tannlegebesøk siden jeg ikke klarer å ha munnen oppe lenge (har også veldig tannlegeskrekk). Skjer også når jeg har for mye mat eller drikke i munnen samtidig, eller skyller munnen. Klarer å skylle i maks 30 sekunder og når jeg spytter ut er det ikke bare skyllemiddel men også mye seigt slim. Skyllingen ender iblant med brekninger. Tar jeg en stor slurk vann og venter med å svelge skjer det samme, ikke bare vann som skal ned og må svelge i flere omganger.

Noen som vet hva det kan være eller har samme problem? Ingen problemer med åndedrettet eller halsen, så det sitter åpenbart i munnen.

Anonym poster: c3c3fa9259a21fd57112d106a32d743d

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger ikke gape så veldig høyt, bare ha munnen oppe lenge. Det er ikke som vanlig spytt, men mye seigere og nesten litt slitsomt å svelge. Når jeg skyller munnen oppleves det som klumper og kan spytte ut slim i flere omganger, som kan minne om lange tråder. Anonym poster: c3c3fa9259a21fd57112d106a32d743d

Lenke til kommentar

Ja, det kommer fra munnen og har ingen andre symptomer, men brekningsrefleksen er nok litt i overkant sterk. Røyker ikke og spiser normalt. Hvorfor skulle det dukke opp snørr i munnen når jeg blant annet skyller munnen og ikke ellers? Tar vanligvis ikke mange sekunder før jeg merker det.

Anonym poster: c3c3fa9259a21fd57112d106a32d743d

Lenke til kommentar

Hvis det er tannkremen er det vel problemer ellers også? Har brukt sensodyne en periode tidligere men likte ikke smaken jeg fikk i munnen etterpå. Bruker colgate total nå. Har barn i heimen så kan godt kjøpe en ekstra tube til meg selv og prøve det.

Begynner å mistenke at det kan være en sammenheng med brekningsrefleksen. Fungerer mye bedre å skylle munnen om jeg står fremoverbøyd. Har også gjort et forsøk med tannbørste et par ganger, satt meg godt til rette i sofaen og hatt tannbørsten i munnen uten å gjøre noe mer. Fungerer greit om jeg sitter rett opp og ned, men hvis jeg gjør det samme når jeg lener meg tilbake tar det ikke lang tid før det blir problemer.

Om det er brekningsrefleksen som utløser dette, finnes det noen behandling som reduserer den? Anonym poster: c3c3fa9259a21fd57112d106a32d743d

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...