Gå til innhold

Hoffern skal ha laptop til alround bruk - ~13" og ~10 laken

Anbefalte innlegg

Hei alle,

Min gamle Dell er ca 5 år gammel og jeg skal ha en ny laptop til privat (altså ikke jobb) bruk.

Hva skal jeg bruke den til?

- Surfing

- Enkel dokumentbehandling

- Spotify, youtube, netflix, og lignende underholdning

Det som er viktigst for meg er (ikke nødvendigvis i prioritert rekkefølge):

- Stillegående

- Kjølig

- Design

- Skjerm

- Robusthet

Har forstått at ultrabooks virkelig er i vinden for tiden, men siden jeg ikke kommer til å drasse den så veldig mye rundt, er egentlig ikke det noe jeg må betale ekstra for.

De jeg har sett på er:

- Macbook pro 13" med Retina-skjerm.

Liker designet og skjermen, men synes kanskje den er litt dyr. I tillegg har jeg aldri hatt mac før.

- Samsung 9 series

Absolutt en kandidat, men jeg trenger strengt tatt ikke en ultrabook

Noen som har noen tips?

Endret av The Hoff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er enig at det er lurt å vente spessielt med tanke på tynne bærbare pcer.

Men Asus VivoBook S400 i5 til en 5000 kr er jo ikke så ille med tanke på pris, men problemet her http://www.asus.no/Notebooks/Superior_Mobility/ASUS_VivoBook_S400CA/#specifications når vi snakker om ram er begrensingene låst til nåværende oppsett, så ikke lett å legge til mere ram senere.

Harddisken er kanskje ikke så super akkurat, men det ser ut som det er hybrid harddisk/SSD så er vel brukbar. Den maskinen er nok verdt pengene hvis du må ha noe med en gang.

Lenke til kommentar

Må ikke ha noe med en gang, nei, så kan godt vente. Bryr meg igrunn pent lite om å få "siste nytt" av enten prosessor eller RAM-teknologi, da jeg sannsynligvis ikke vil merke forskjell til mitt bruk uansett.

Dell XPS 13" seiler jo også frem som en kandidat. Det er forsåvidt Dell XPS 13" jeg har nå (men den er vel ca fem år gammel), og den har jeg vært veldig fornøyd med. Det at den faktisk fortsatt funker er jo grunn i seg selv til å vurdere en ny...

Ser dog at den kun kommer med Windows 8, blir det vanskelig å få tak i noe med Windows 7 tror dere?

Endret av The Hoff
Lenke til kommentar

Hva skal jeg bruke den til?

- Suring

- Enkel dokumentbehandling

- Spotify, youtube, netflix, og lignende underholdning

Suring? er det noe som krever mye hardware eller? Er ikke kjent med det bruksområdet der :p

Selv har jeg for litt siden ordnet meg Toshiba Z930

http://www.hardware....e-z930/113556/4

Vet du skrev du ikke bryr deg om størrelsen, men selv synes jeg det er helt supert at den er så liten, veier bare 1kg som gjør at du kan bære den rundt og ha den på fanget, synes den er veldig super ;) bruker den til skole og fritid!

og JA, hvis du skal velge mellom win8 og win7, bare gå for win7 med en gang, så slipper du det der tullet, hadde win8 på den andre bærbare en stund, kan ikke si jeg var happy.

Endret av Alekpowah
Lenke til kommentar

Hehe, takker. En av grunnene til at jeg skal bytte laptop er at tastaturet er helt utslitt, spesielt "f-tasten" :)

Vil helst ha Win7 ja, men tror f.eks ikke den nye Dell XPS selges med annet enn Win8.

Bruk Start8 eller noen annen plugin. W8 er greit det, men bedre uten Metro. Mer stabilt er det også, og raskere!

Lenke til kommentar

Må ikke ha noe med en gang, nei, så kan godt vente. Bryr meg igrunn pent lite om å få "siste nytt" av enten prosessor eller RAM-teknologi, da jeg sannsynligvis ikke vil merke forskjell til mitt bruk uansett.

Dell XPS 13" seiler jo også frem som en kandidat. Det er forsåvidt Dell XPS 13" jeg har nå (men den er vel ca fem år gammel), og den har jeg vært veldig fornøyd med. Det at den faktisk fortsatt funker er jo grunn i seg selv til å vurdere en ny...

Ser dog at den kun kommer med Windows 8, blir det vanskelig å få tak i noe med Windows 7 tror dere?

Hej

Super dejligt at høre, at du har været rigtig glad for din gamle Dell.

Jeg kan oplyse, at det er muligt at købe XPS 13 med Windows 7, hvis du ringer ind til vores salgsafdeling på telefon 23162303. Alternativt, kan jeg også få en sælger til at ringe dig op, hvis du sender mig en privat besked med dit telefonnummer.

Med venlig hilsen

Karina Hansen

Dell | Social Media & Communities Professional

Følg os på Twitter: @DellLytter

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...