Mann20 Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Hei! Min partner får gjentatte, kraftige urinveisinfeksjoner etter samleie. Hverken vann, kaffe, tranebær i massevis (med viss effekt) og tissing etter sex hjelper. Jeg vasker meg med intimsåpe, samme med henne. Vi har hatt sex i omtrent ett år, men svært sjeldent over lengre perioder pga dette. Antall uvi'er er tosifret og vel så det siden vi ble sammen. Hun har ikke hatt dette problemet før i like stor grad. Har tatt det opp med fastlege og gynekolog som ikke tar det seriøst, så da spør vi etter bedre utdannede her. Takk! Immunforsvaret er testet og bra. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Det kan jo være intimsåpen som forårsaker dette, ved at naturlige bakterier fjernes og dermed gjør en mer sårbar. Vil tippe at kondom hjelper, eventuelt uten glidemidler som kan forårsake irritasjoner, eventuelt vannbaserte glidemidler. Dårlig rengjorte dildoer og lignende kan også være problemet. Skal man ta noe forebyggende, ville jeg satset på apotekvarer/legemdiler: http://www.farmatid.no/id/4677.0 Nå vet jeg heller ikke hvilket sexliv dere har, men om man veksler mellom anal og vaginal penetrering, og gjerne innom munnen også så kan man spre bakterier på kryss og tvers. Lenke til kommentar
Mann20 Skrevet 1. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2013 Takk for svar! Bruker ikke dildoer, veksler ikke mellom hull. Og det som er vanlig med UVI etter sex, er at mine bakterier ikke går sammen med hennes når de ender opp i urinrøret, derfor viktig at jeg vasker meg godt. Dette har også ført til litt forbedring (men fortsatt et problem). Kondom er nok et bra alternativ, men litt kjedelig å bruke dette resten av livet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg