ostenxx Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Da var jeg nettopp inne på nettbanken og ser at to betalinger er stoppet grunnet for lav beløpsgrense. Det er snakk om 2-3 dager forsinket betaling på den ene regningen, og 1 dag på den andre. Beløpsgrensen er hevet og betalingene lagt i forfall i dag 1.mai 2013. Vil dette gå ok, eller peiser forsikringsselskaper og mobiloperatører ut inkasso med en gang ved forsinket betaling? Har sendt e-post til begge selskaper. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 For å kunne kreve purregebyr må skyldneren tidligst sende varsel 14 dager etter forfallsdato. Dette er blitt ganske standard. Du er nok derfor ikke i noen fare. 1 Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 1. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2013 (endret) For å kunne kreve purregebyr må skyldneren tidligst sende varsel 14 dager etter forfallsdato. Dette er blitt ganske standard. Du er nok derfor ikke i noen fare. Ok, godt å høre. Hevet beløpsgrensen også i går på den ene fakturaen, men det hjalp ikke da jeg tilsynelatende ikke hevet nok. Det er vel slik at jeg tilfeldigvis har hatt to forfall til begge selskaper i løpet av april måned, noe jeg ikke har tatt høyde for på beløpsgrensen. Hevet til > 2 x vanlig månedlig forfall på begge selskaper og satte de i forfall så fort det lot seg gjøre (de går ut i natt). Hater når slikt skjer... Endret 1. mai 2013 av ostenxx Lenke til kommentar
TMB Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 (endret) Skjedde med meg her om dagen også, hadde en på 826 som ble stoppet selv om jeg har satt maks beløpsgrense til 830, skjønte ikke en dritt da det ikke gikk an å reaktivere oppdraget heller. Fikk til slutt svar fra DNB at det var fordi beløpsgrensen er beregnet innenfor 30 dager, noe de ikke skriver ett eneste sted, veldig fint... Endret 1. mai 2013 av TMB 1 Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 1. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2013 Skjedde med meg her om dagen også, hadde en på 826 som ble stoppet selv om jeg har satt maks beløpsgrense til 830, skjønte ikke en dritt da det ikke gikk an å reaktivere oppdraget heller. Fikk til slutt svar fra DNB at det var fordi beløpsgrensen er beregnet innenfor 30 dager, noe de ikke skriver ett eneste sted, veldig fint... Samme bank, samme problem... Jaja, ordner seg vel. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Er bare å doble grensen og sette forfallsdato til dagen i dag eller noe, så går den igjennom fikk jeg som svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå