Gå til innhold

Forsinket betaling grunnet for lav beløpsgrense på avtalegiro

Anbefalte innlegg

Da var jeg nettopp inne på nettbanken og ser at to betalinger er stoppet grunnet for lav beløpsgrense. Det er snakk om 2-3 dager forsinket betaling på den ene regningen, og 1 dag på den andre.

Beløpsgrensen er hevet og betalingene lagt i forfall i dag 1.mai 2013.

Vil dette gå ok, eller peiser forsikringsselskaper og mobiloperatører ut inkasso med en gang ved forsinket betaling? Har sendt e-post til begge selskaper.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å kunne kreve purregebyr må skyldneren tidligst sende varsel 14 dager etter forfallsdato. Dette er blitt ganske standard. Du er nok derfor ikke i noen fare.

Ok, godt å høre.

Hevet beløpsgrensen også i går på den ene fakturaen, men det hjalp ikke da jeg tilsynelatende ikke hevet nok. Det er vel slik at jeg tilfeldigvis har hatt to forfall til begge selskaper i løpet av april måned, noe jeg ikke har tatt høyde for på beløpsgrensen. Hevet til > 2 x vanlig månedlig forfall på begge selskaper og satte de i forfall så fort det lot seg gjøre (de går ut i natt).

Hater når slikt skjer... :thumbdown:

Endret av ostenxx
Lenke til kommentar

Skjedde med meg her om dagen også, hadde en på 826 som ble stoppet selv om jeg har satt maks beløpsgrense til 830, skjønte ikke en dritt da det ikke gikk an å reaktivere oppdraget heller.

Fikk til slutt svar fra DNB at det var fordi beløpsgrensen er beregnet innenfor 30 dager, noe de ikke skriver ett eneste sted, veldig fint... :p

Endret av TMB
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjedde med meg her om dagen også, hadde en på 826 som ble stoppet selv om jeg har satt maks beløpsgrense til 830, skjønte ikke en dritt da det ikke gikk an å reaktivere oppdraget heller.

Fikk til slutt svar fra DNB at det var fordi beløpsgrensen er beregnet innenfor 30 dager, noe de ikke skriver ett eneste sted, veldig fint... :p

Samme bank, samme problem... Jaja, ordner seg vel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...