Mr.M Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Ofte har det en del å si åssen du oppføre deg sjøl også vettu Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Ofte har det en del å si åssen du oppføre deg sjøl også vettu Personlige erfaringer og subjektive meninger til side så er innvandringen blitt en enorm belastning for Norge vi fint kunne vært foruten. 6 Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Personlige erfaringer og subjektive meninger til side så er innvandringen blitt en enorm belastning gave for Norge vi fint aldri kunne vært foruten. Jeg tar en rød vri og retusjerer posten din... Det er jo slik noen ser på dette... Og da er det filleren meg ikke lett å komme noen vei i saken.. 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 (endret) Inntrykk av at denne unge herr Marius Sørvik som fremstilles om offer, har en litt sær & dominerende personlighet. Det kan selvsagt ha sammenheng med at han har en viss kjendis-status i showbiz/media, har fått offentlige støtte til sine egne spillefilmer osv. osv. En som gikk i samme klasse skriver : "Det han Marius skriver er tull, har selv gått i klassen hans i ti år. Han var alltid den som undervurderte andre og så ned på andre. De historiene han forteller om at han har fått bank er tull, det var andre som vi kjente som fikk det. Han har bare satt seg selv i den rollen, han ble alltid tatt i mot godt av invandrerne. Marius er en løgner, kjent han hele livet mitt. Har har gjort ting som har ødelagt livet dems, ikke glem at han var kanskje den største mobbern" (forstørr) Dvs. Marius Sørvik beskyldes selv for å være mobber og "se ned på andre". Ikke utenkelig kanskje, at han ser på seg selv som viktig. Ser også tendenser til her, der han er ute med "pekefinger" mot russen http://www.groruddal...681-163830.html Ung mann som opptrer som en gammel pensjonist med formaninger osv. Jeg venter i grunn nesten bare på neste "stunt" fra denne karen, for å si det sånn Endret 2. mai 2013 av Mr.M 2 Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 2. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2013 Inntrykk av at denne unge herr Marius Sørvik som fremstilles om offer, har en litt sær & dominerende personlighet. Det kan selvsagt ha sammenheng med at han har en viss kjendis-status i showbiz/media, har fått offentlige støtte til sine egne spillefilmer osv. osv. En som gikk i samme klasse skriver : "Det han Marius skriver er tull, har selv gått i klassen hans i ti år. Han var alltid den som undervurderte andre og så ned på andre. De historiene han forteller om at han har fått bank er tull, det var andre som vi kjente som fikk det. Han har bare satt seg selv i den rollen, han ble alltid tatt i mot godt av invandrerne. Marius er en løgner, kjent han hele livet mitt. Har har gjort ting som har ødelagt livet dems, ikke glem at han var kanskje den største mobbern" (forstørr) Dvs. Marius Sørvik beskyldes selv for å være mobber og "se ned på andre". Ikke utenkelig kanskje, at han ser på seg selv som viktig. Ser også tendenser til her, der han er ute med "pekefinger" mot russen http://www.groruddal...681-163830.html Ung mann som opptrer som en gammel pensjonist med formaninger osv. Jeg venter i grunn nesten bare på neste "stunt" fra denne karen, for å si det sånn Uansett hva du sier, jeg kan hvis noen setter ressurser til det finne 100vis av ungdommer som har opplevd det han skriver og det kun der jeg vokste opp rett utenfor Oslo by.. 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Uansett hva du sier, jeg kan hvis noen setter ressurser til det finne 100vis av ungdommer som har opplevd det han skriver og det kun der jeg vokste opp rett utenfor Oslo by.. Hva så? Jeg kan finne dusinvis av gutter fra min hjemby, og andre her på forumet som har by-bakgrunn likeså, som har opplevd gjenger, rivalisering, slossing, forskjellige nabolag-gjenger, osv. i oppveksten. Denslags foregikk også før innvandring var dominerende samtaleemne og issue skal jeg love deg. Fyr'n er antageligvis rett og slett en belærende viktigper som ikke passet inn i miljøet, og har dessuten anlegg for dramaturgi og selvhevdelse. 4 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Hva så? Jeg kan finne dusinvis av gutter fra min hjemby, og andre her på forumet som har by-bakgrunn likeså, som har opplevd gjenger, rivalisering, slossing, forskjellige nabolag-gjenger, osv. i oppveksten. Denslags foregikk også før innvandring var dominerende samtaleemne og issue skal jeg love deg. Fyr'n er antageligvis rett og slett en belærende viktigper som ikke passet inn i miljøet, og har dessuten anlegg for dramaturgi og selvhevdelse. Etniske norske og svenske kriminelle gjenger fantes I Chicago når store mengder skandinavere fant sin vei til byen. Nå finner du ingen etter integrering perioden endte Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 3. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2013 Etniske norske og svenske kriminelle gjenger fantes I Chicago når store mengder skandinavere fant sin vei til byen. Nå finner du ingen etter integrering perioden endte små gjenger på 10-20 individer har jeg lest meg fram til, med såpass mange som kom ifra Skandinavia er antallet mikroskopisk. Vi har en generell respekt for andre kulturer i Norge,Sverige og Danmark når vi er i andre land, er vel derfor vi blir så skuffet når vi ikke får samme behandling tilbake i vårt egent land.. 1 Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 3. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2013 (endret) Hva så? Jeg kan finne dusinvis av gutter fra min hjemby, og andre her på forumet som har by-bakgrunn likeså, som har opplevd gjenger, rivalisering, slossing, forskjellige nabolag-gjenger, osv. i oppveksten. Denslags foregikk også før innvandring var dominerende samtaleemne og issue skal jeg love deg. Fyr'n er antageligvis rett og slett en belærende viktigper som ikke passet inn i miljøet, og har dessuten anlegg for dramaturgi og selvhevdelse. du kan henge deg opp i en person så mye du vil, problemet er fortsatt der, lukke øyene hjelper ikke..jeg har sett de gjengene som det snakkes om og hvordan de utvikler rasistiske tilnærming mot Nordmenn der nordmenn blir selektiv valgt ut pga deres hudfarge.. Man trenger ikke være noe frp'er for å se at noe må gjøres.. Endret 3. mai 2013 av DaniNichi 2 Lenke til kommentar
Olum Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 (endret) Selv om enkelte f.eks. FrP'ere har lansert makabre forslag om tvangssterilisering og hjerneundersøkelser/masse-tvangsinnleggelse av innvandrere etc. så blir det nok ingen quic-fix løsninger med Siv og Erna heller. (hvis de ikke melder oss ut av omverdenen) Hvilke FrP-ere er det som har kommet med slike forslag? Edit: Hvis du med "hjerneundersøkelse" mener en psykisk vurdering, er jeg i så fall helt enig med h*n som kom med forslaget. Det skulle da bare mangle at en som kommer fra et krigsherjet land må gjennom en psykisk undersøkelse for å kartlegge om personen er en tidsinnstilt voldsbombe eller kanskje trenger hjelp. Resultatet av en slik vurdering bør ikke ha noe å si for en eventuell oppholdstillatelse, men det er greit å vite om personer som bosetter seg i Norge er direkte farlige eller ikke. Endret 3. mai 2013 av Olum Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Og hva foreslår dere for å løse problemet? Hva er roten til problemet? Mangel på integrering? Så hvorfor ikke diskutere det virkelige problemet i stedet for effekten? Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Fordi man må annerkjenne at det er ett problem for å få til en løsning 4 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 små gjenger på 10-20 individer har jeg lest meg fram til, med såpass mange som kom ifra Skandinavia er antallet mikroskopisk. Vi har en generell respekt for andre kulturer i Norge,Sverige og Danmark når vi er i andre land, er vel derfor vi blir så skuffet når vi ikke får samme behandling tilbake i vårt egent land.. Det er en forskjell mellom å bo i et fremmed land som innvandrere gjør og bli en turist til andre land. Det finnes ikke mange nordmenn idag som flytter til fremmede land og blir statsborgere Det jeg merker blant norske turister og utveksling studenter til USA er arroganse, ikke så mye respekt. De er jo fra verdens best land vet du! I allefall når ca 30 prosent av Norge flyttet til USA var situasjon ganske annerledes. Det var mange mer enn 10-20 skandinaviske gutter i kriminelle gjenger i gettoene i Chicago og NYC, bare at mange blandet seg med andre europeiske gjenger. Skandinaverne var ikke noe bedre enn andre etniske grupper, de som bodde i storbyene i hvert fall. Slik har det alltid vært, nye innvandrer grupper samler seg, føler seg annerledes og utenfor mainstream, har det vanskelig å identifisere seg med deres utenlandske foreldrer eller deres nye landsmenn så de finner hverandre og prøver å skape deres egne nye identitet Det hendte med alle etniske grupper til USA inkl skandinavere og det hender idag i Norge. Forskjellen er bare at det er noe nytt til Norge, men bare fordi innvandring er relativt nytt til Norge Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 3. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2013 Det er en forskjell mellom å bo i et fremmed land som innvandrere gjør og bli en turist til andre land. Det finnes ikke mange nordmenn idag som flytter til fremmede land og blir statsborgere Det jeg merker blant norske turister og utveksling studenter til USA er arroganse, ikke så mye respekt. De er jo fra verdens best land vet du! I allefall når ca 30 prosent av Norge flyttet til USA var situasjon ganske annerledes. Det var mange mer enn 10-20 skandinaviske gutter i kriminelle gjenger i gettoene i Chicago og NYC, bare at mange blandet seg med andre europeiske gjenger. Skandinaverne var ikke noe bedre enn andre etniske grupper, de som bodde i storbyene i hvert fall. Slik har det alltid vært, nye innvandrer grupper samler seg, føler seg annerledes og utenfor mainstream, har det vanskelig å identifisere seg med deres utenlandske foreldrer eller deres nye landsmenn så de finner hverandre og prøver å skape deres egne nye identitet Det hendte med alle etniske grupper til USA inkl skandinavere og det hender idag i Norge. Forskjellen er bare at det er noe nytt til Norge, men bare fordi innvandring er relativt nytt til Norge du glemmer også helt at USA er et innvandringsland eller ? med såpass mange nye beboere ifra alle mulig land samt andre gjenger er det ikke rart man velger samle seg, at noen av de gjengene blir kriminelle er 100% normalt.. Norge er noe helt annet en USA med helt andre premisser. At 0,5% av folk ifra Skandinavia tyr til krim er IKKE noe.. Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Jeg kjenner ikke til hva disse guttene her egentlig representerer, men jeg føler dog at mot demonstrantene representerer hva slags tilstander det blir om man forsøker å si noe... Sørgelig... Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 du glemmer også helt at USA er et innvandringsland eller ? med såpass mange nye beboere ifra alle mulig land samt andre gjenger er det ikke rart man velger samle seg, at noen av de gjengene blir kriminelle er 100% normalt.. Norge er noe helt annet en USA med helt andre premisser. At 0,5% av folk ifra Skandinavia tyr til krim er IKKE noe.. Integreringprosessen er det samme, enten det er USA eller Norge. Hvordan man navigere seg fra det gamle til det nye kulturen er aldri lett. Alle europeiske innvandrer grupper hadde problemer og kriminelle guttegjenger. At du mener skandinaverne ble mindre kriminelle enn andre kan være, men det vet ikke du eller jeg uten god statistikk, som ikke finnes. Fordelen var dem var at de kunne forandre deres oppførsel og ikke erfare rasisme, noe mørkhudete innvandrere enten det er USA eller Norge ikke greier. Det øker integrering problemene og kriiminalitet. At noe grupper "ikke ønsker å integrere seg" har man sagt i mer enn 200 år i USA. Det er intersannt å se at nordmenn sier det samme, selv i verdens best land med omfattende velferdstøtte. Hittil har jeg aldri sett innvandrere som ikke ønsket bedre lønn og barn som ønsket å bli mobbet pga sin etnisitet. Det tar bare tid, bare rasisme og nordmenns ventelser som står i veien for de fleste innvandrer som kanskje ikke ønske å bli helt norsk men productiv members of society likevel. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Jeg kjenner ikke til hva disse guttene her egentlig representerer, men jeg føler dog at mot demonstrantene representerer hva slags tilstander det blir om man forsøker å si noe... Sørgelig... When one group wants to oppress the other, the targets of the oppression will not always be civil. Simple as that. It's not right to attack someone for their hatred towards you but it is understandable that you would have that impulse. Unlike many nations in Europe, the right to deny the holocaust or sympathize with the Nazis is protected. Lenke til kommentar
NothingForever Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Derimot handler det om at de som kommer som kvoteflyktninmger, asyslsøkere, etc. skal behandles anstendig og at man av den grunn derfor ikke liker at det kastes barnnbomber mot kebab-kiosker, legges griseører på muslimske barnegraver og ellers brer om seg med hatefulle og rasistiske tendenser i samfunnet. Takk for den gode idéen! Hundesnacks med nye bruksområder. Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Man gjenkjenner ofte agendaen til slike nettsteder ved at det i løpet av en kalendermåned f.eks. har vært omtalt 2-3 drapssaker i media, mens disse nettstedene da kun fokuserer på den ene hendelsen hvor innvolverte har fremmedkulturell bakgrunn, osv. Burde det ikke ringe en bjelle når 1 av 3 drapsmenn har utenlandsk opprinnelse, når de ellers utgjør 15% av befolkningen? 2 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Burde det ikke ringe en bjelle når 1 av 3 drapsmenn har utenlandsk opprinnelse, når de ellers utgjør 15% av befolkningen? Så 2 av 3 er norske. Hva er det i den norske kulturen som har gjort de til mordere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå