DanielTrosten Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Har akkurat flytta PC'en til stua og funnet ut at den bråker som et uvær. Har kokt det ned til at det må være prosessorkjøleren. Det er en stock kjøler som fulgte med prosessoren (AMD Phenom II 6X 1090T Black Edition) Noen som har gode forslag til ny kjøler? Helst ikke alt for dyr og ganske stille. Lenke til kommentar
cronbach alpha Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 (endret) Har samme prosessoren selv og brukte stock viften en liten stund, men heiv den til h****** ettersom den bråket som en motorsykkel med fri eksos Jeg byttet ut stock viften med A70 corsair, noe jeg er meget fornøyd med, cpu kjernene ligger på 14-16 grader celsius ved normal bruk og cpu viften er utrolig stille. Tror ikke de har A70 crosair lenger, men har flere venner som har kjøpt Noctua vifter og disse har et godt rykte på seg, bunnsolide cpu vifter som forflytter mye luft og har lavt støynivå. Under er et godt eksempel. http://www.komplett....ku=512803#extra Viften tar litt plass, men det finnes flere typer og størrelser fra Noctua, så du kan jo se litt omkring. En ting du bør være obs på med stock viften som fulgte med 1090T prosessoren, er at kjølepastaen som er på den, kan gjøre det til et helsike å få den av, å da mener jeg et h******. Jeg brukte rundt 2 timer på å få denne av, der jeg prøvde med å benytte en tynt og sterkt nylontråd, og hår-føner til å varme opp pastaen for å skille cpu fra kjøleribben. Jeg fikk ikke den av selv med å gjøre dette, prøvde i evigheter å vri den av, men uten hell. Det ble også ekstra styr fordi du ikke kom til spaken slik at du løsne cpu og bare ta ut prosessoren med viften for å jobbe med det utenfor kabinettet. Jeg ble så forbanna til slutt at jeg innstilte meg selv på å kjøpe en ny cpu og røsket hele skiten ut Det gikk greit og cpuen hadde ikke tatt noen skade, men den satt fortsatt bom fast. Prøvde å varme opp pastaen slik at den skulle slippe, men det gjorde den ikke. Forsøkte å file vekk pastaen mellom cpu og vifte med som sagt nylontråd, men alt jeg fant som passet i mellomrommet slet. Igjen ble jeg så forbanna at jeg innstilte meg selv på å kjøpe en ny cpu og tok tak i hele prosessoren å dro til. Den løsnet, men fikk et solid kutt i armen så det rant godt med blod:P og noen av pinnene fikk litt skade, men ikke noe jeg ikke kunne fikse. Så alt endte godt til slutt og 2 år senere bruker jeg samme prosessoren Endret 1. mai 2013 av cronbach alpha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå