Nithog Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Hei. Jeg har Windows 7, home 64 bit. Maskinen slo seg plutselig av i går natt, midt under eksamensforberedelsen min, og begynte å installere service pack. Veldig dårlig tidspunkt, så jeg slo pcen av manuelt, og på igjen. Når jeg så kom til windows loading screenen, kom det opp meldinger om at "Windows is applying updates" Så "Fatal error c00000034.. Failed to apply update 708...." something something. Jeg kjørte reparasjonsverktøyet som ikke klarte å løse problemet. Jeg prøvde å gjenopprette windows fra før oppdateringen, uten hell. Windows feilet å distracte en .dll fil. I ren desperasjon prøvde jeg å gjenopprette hele PCen til fabrikkinnstillinger, i håp om at det ville hjelpe, det gjorde det ikke. Så nå sitter jeg her, på en mac. Har googlet litt rundt og sett hva jeg kan gjøre for å løse problemet. Har funnet noen løsninger, men det krever kunnskaper som jeg ikke har, i å bruke feks command prompt osv. Jeg har ikke installasjons CDen til windows heller, så jeg har ikke peiling på hva jeg kan gjøre. 1 mai i dag, eksamen i morgen, og om 2 uker. Leverer jeg PCen (stasjonær) til elkjøp for reparasjon, får jeg den tilbake TIDLIGST etter 15-16 dager, og da er det ikke en gang sikkert at de gidder å slå på pcen for å sjekke om problemet er løst, slik de har gjort flere ganger. Noen som har tips? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Normalt får du lånepc, så om du har backup så er det en mulighet. Oppdateringer forandrer jo mye på filer og ting, så om man restarter midt i noe slikt så ber man om bråk. Når du ikke har DVD eller nedlastet fil, er det da pirat? Med lovlig installasjon burde det være mulig å legg inn win påny. Alternativet til å la elkjøp fikse opp for x hundrelapper er vel å enten kjøpe win 8 eller legge inn ubuntu. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Du trenger å gjøre system restore til et restore point føre disse update. Du må starte PC med en Windows 7 64bit installasjons DVD. Da benytte advanced system restore. Video howto ( fre ca 3minutter og utover ) Etter valg av system restore - huk av for show more restore points (siste er nødvendigvis ikke okay) Lenke til kommentar
madammim Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Har du backup kan du vel bruke Mac-en? Har du ikke backup sliter du hvis det å "gjenopprette til fabrikkinnstillinger" medfører å legge inn windows på nytt over den gamle installasjonen, og du faktisk gjorde dette. Hadde en PC til "reparasjon" der dette var gjort, og alle dokumenter o.l var borte. Lenke til kommentar
Nithog Skrevet 1. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2013 Jeg kjøpte PCen på elkjøp med lovling Windows seff, men fikk ikke noen CD med, og gadd aldri å lage recovery image. Dyrkjøpt erfaring for å si det sånn. Så nei, jeg har ikke en CD så jeg kan ikke reparere pcen på den måten. Er på en macbook air, veldig lite alternativer her. Men er det mulig å laste ned windows 7 og brenne ut på en cd? jeg har jo produktnøkkel. Du trenger å gjøre system restore til et restore point føre disse update. Du må starte PC med en Windows 7 64bit installasjons DVD. Da benytte advanced system restore. Video howto ( fre ca 3minutter og utover ) Etter valg av system restore - huk av for show more restore points (siste er nødvendigvis ikke okay) Jeg har prøvd å kjøre system restore, men det funker ikke. System restore failer fordi det mangler essensielle filer. Lenke til kommentar
dbass Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Jeg har prøvd å kjøre system restore, men det funker ikke. System restore failer fordi det mangler essensielle filer. Hvis du får tak i en CD/DVD med samme windows versjon som du har, så kan du kjøre Advanced system restore. Her skal det være de essensielle filene du trenger. Du skal kunne klare å ta en backup, eller få en kamerat til å hjelpe deg, ved å skru ut disken,, koble den til en annen maskin og hente ut filene du trenger. Evt. ubuntu live CD og en minnepenn fungerer også. Du har ingen bror/søster/foreldre/onkel/tante/venner du kan låne maskin fra i mellomtiden? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 PCen er vel død softwaremessig, og du kan betale en neve penger for at elkjøp skal rydde opp, eller skaffe deg en installasjonsplate av enten win 7 eller win 8, eventuelt ubuntu som er gratis. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Jeg har prøvd å kjøre system restore, men det funker ikke. System restore failer fordi det mangler essensielle filer. Da har du prøvd bare ett restore point ikke sant. Man kan krysse av for å vise flere , deretter velge et enda litt lengre tilbake i tid , prøvde du det ? Lenke til kommentar
Nithog Skrevet 1. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2013 Da har du prøvd bare ett restore point ikke sant. Man kan krysse av for å vise flere , deretter velge et enda litt lengre tilbake i tid , prøvde du det ? jepp, det fant kun 1 restore point =/ Lenke til kommentar
Nithog Skrevet 1. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2013 Hvis du får tak i en CD/DVD med samme windows versjon som du har, så kan du kjøre Advanced system restore. Her skal det være de essensielle filene du trenger. Du skal kunne klare å ta en backup, eller få en kamerat til å hjelpe deg, ved å skru ut disken,, koble den til en annen maskin og hente ut filene du trenger. Evt. ubuntu live CD og en minnepenn fungerer også. Du har ingen bror/søster/foreldre/onkel/tante/venner du kan låne maskin fra i mellomtiden? Desverre er det ingen som kan hjelpe meg der foreløpig. Men hvordan kan jeg fikse problemet med en minnepenn sier du? Jeg har jo en macbook air jeg låner nå. Kan laste ned og føre over på minnepennen som er 16 gb. men om pcen tillater meg å bruke den i primitiv modus er jeg usikker på? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Windows 7 plate kan du lovlig laste ned fra Digital River, les mer på bloggen min her..., du fjerner bare ei.cfg filen med f.eks UltraISO og så bruker du Windows7-USB-DVD-tool til å legge .iso filen over å minnepenn. Så kan du installere Home Premium, og så aktivere med nøkkelen som står under pcen. (kan være du må ringe Microsoft for å aktivere, men det får du eventuelt beskjed om) Lenke til kommentar
Nithog Skrevet 1. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2013 Windows 7 plate kan du lovlig laste ned fra Digital River, les mer på bloggen min her..., du fjerner bare ei.cfg filen med f.eks UltraISO og så bruker du Windows7-USB-DVD-tool til å legge .iso filen over å minnepenn. Så kan du installere Home Premium, og så aktivere med nøkkelen som står under pcen. (kan være du må ringe Microsoft for å aktivere, men det får du eventuelt beskjed om) takk dette skal jeg prøve! håper det er gjennomførbart med en mac Lenke til kommentar
myhken Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Litt usikker på om du får det til på en MAc. De programmene jeg nevnte kjører kun på Windows. Så du må nok søke en del for å finne ut om det finnes alternative programmer for Mac som gjør det samme. Men .iso filen kan du jo laste ned uansett. Lenke til kommentar
dbass Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Desverre er det ingen som kan hjelpe meg der foreløpig. Men hvordan kan jeg fikse problemet med en minnepenn sier du? Jeg har jo en macbook air jeg låner nå. Kan laste ned og føre over på minnepennen som er 16 gb. men om pcen tillater meg å bruke den i primitiv modus er jeg usikker på? http://www.ubuntu.com/download/desktop Brenn den nedlastede bildefilen på en CD/DVD-plate (ikke drag and burn). Gå inn i BIOS og sett bootoptions til CD/DVD-ROM skal være første prioritet. Når du starter på nytt da vil Ubuntu starte fra CD. Velg Live session. Let deg frem til den gamle disken din, og filene du du ønsker, så kopierer du disse over til en minnepenn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå