Gå til innhold

Ny gaming-pc til rundt 16000 (SLI?) - trenger innspill!


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg er veldig lysten på en ny PC nå, da den jeg har nå nærmer seg 3 år.

 

Jeg har satt sammen ett oppsett fra komplett, og trenger innspill i om dette er et bra kjøp, eller om det er ting jeg bør endre på:

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1224738&su=C565EB9A-FA6A-4B30-9CA5-D0931503A05D

 

 

- Jeg har lest at HD 7970 Ghz skjermkort er et godt valg. Jeg har her satt opp 2 stk GTX 670 i SLI. Er dette et dumt valg?

 

- Er i7-3820 det beste valget i denne sammenhengen?

 

- Kanskje strømforsyningen jeg har valgt er overkill?

 

 

 

Jeg har harddisker (Intel SSD), samt optisk drev.

 

På forhånd takk for svar :)

 

 

- vinzenT

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er et forslag: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1225443&su=95B22B37-1E89-4FF2-A7E9-AE95006DB339

 

SLI er droppet fordi det er ingen grunn til å gå for 670 SLI når Titan er en bedre løsning.

LGA2011 er droppet fordi det er meningsløst med ditt budsjett

1200W PSU er droppet fordi det er meningsløst med ditt budsjett

8GB RAM er droppet fordi RAM har gått opp i pris, og det er ikke noe problem å utvide senere om behovet melder seg.

Bedre kjøler er valgt fordi H60i er særdeles dyr for den labre ytelsen sin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takker for svar! :)

 

Disse cdon.no PC-ene virker svært billige. I den som koster 18000,- kommer bare skjermkortene på 15000,-. Er det noen som vet om det er en grunn til at de er så billige?

 

Ellers så ser forslaget til arni90 bra ut. Med tanke på at i5 prossessor er valgt i dette oppsettet, så dukker spørsmålet opp om jeg vil merke stor forskjell fra denne til den gamle jeg har nå:

 

Gigabyte GA-P55-UD3, P55, Socket-1156

4xDDR3, ATX, GbLAN, 4phase power, PCI-Ex(2.0)x16

 

Intel Core? i5 Quad Processor i5-750

Quad Core, 2.66Ghz, Socket 1156, 8MB, 95W, Boxed w

 

XFX Radeon HD 5850 1GB GDDR5

PCI-Express 2.0, "BLACK", 2xDVI-I, HDMI, DisplayPo

 

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB

Kit w/4X HyperX 4GB DDR3, CL9-9-9-27, 240pin

 

Jeg tenker å spille spill som Battlefield 4 når dette kommer ut.

Lenke til kommentar

Takker for svar! :)

 

Disse cdon.no PC-ene virker svært billige. I den som koster 18000,- kommer bare skjermkortene på 15000,-. Er det noen som vet om det er en grunn til at de er så billige?

 

Virker på meg som om de rydder lager og gjør klart til haswell og 7xx-serien til Nvidia, eller at dette er et form for dagstilbud. Måtte selv kjøpe det oppsettet med GTX680. 11700kr ble for billig til at man kunne si nei :(

Lenke til kommentar

Takker for svar! :)

 

Disse cdon.no PC-ene virker svært billige. I den som koster 18000,- kommer bare skjermkortene på 15000,-. Er det noen som vet om det er en grunn til at de er så billige?

 

Ellers så ser forslaget til arni90 bra ut. Med tanke på at i5 prossessor er valgt i dette oppsettet, så dukker spørsmålet opp om jeg vil merke stor forskjell fra denne til den gamle jeg har nå:

 

Gigabyte GA-P55-UD3, P55, Socket-1156

4xDDR3, ATX, GbLAN, 4phase power, PCI-Ex(2.0)x16

 

Intel Core? i5 Quad Processor i5-750

Quad Core, 2.66Ghz, Socket 1156, 8MB, 95W, Boxed w

 

XFX Radeon HD 5850 1GB GDDR5

PCI-Express 2.0, "BLACK", 2xDVI-I, HDMI, DisplayPo

 

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB

Kit w/4X HyperX 4GB DDR3, CL9-9-9-27, 240pin

 

Jeg tenker å spille spill som Battlefield 4 når dette kommer ut.

Den har 47% avslag. O_O

Løp og kjøp! Anbefaler vanligvis folk og bygge selv, men akuratt i dette tilfelle har du ikke råd til det. ;)

Lenke til kommentar

Da har jeg kjøpt den med Windows 8! Slik jeg ser det er det bare operativsystemet som er forskjellig. Eventuelt kan jeg bare installere windows 7 i ettertid, samt bytte kabinett da det som følger med ikke er så kult. Dette tilbudet var for bra til ikke å kjøpe :p

Lenke til kommentar
Da har jeg kjøpt den med Windows 8! Slik jeg ser det er det bare operativsystemet som er forskjellig. Eventuelt kan jeg bare installere windows 7 i ettertid, samt bytte kabinett da det som følger med ikke er så kult. Dette tilbudet var for bra til ikke å kjøpe :p

 

Fint at du fikk deg en til den prisen! Hvis du heller vil ha Titan grafikkkort så kan du jo selge de 2 som følger med og kjøpe deg ett Titan for kronene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...