FenrisC0de Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 (endret) Hei hå! Har den siste tiden jobbet med en ganske enkel men nyttig Android-app. Behovet oppsto da jeg gikk til anskaffelse av en YubiKey NEO og gjerne ville bruke denne til mest mulig. Hva er da bedre enn en notat-app som lar meg kryptere og dekryptere notatene mine ved hjelp av en YubiKey'en min? For å gjøre appen litt nyttig for flertallet av oss som ikke har en YubiKey kan man også benytte seg av vanlig passord. Appen er open source og gratis og ligger ute på Play Store. Den er enkel i bruk og passer fint for de av oss som ønsker å lagre notater kryptert og sikkert og helst ikke vil dytte dem ut i skyen i hendene på en tredjepart. Etter å ha reversert en god del Android-applikasjoner ser jeg alt for ofte at informasjon lagres og sendes i klartekst. Jeg stoler derfor ikke på noe som ikke er opensource og lagde dermed noe eget. Krypteringen baserer seg på en enkel låsemekansime. Du kan sette appen til å "låse" notatene (ved å slette nødvendige krypteringsparametere) automatisk når du går ut av Notat-visningen, manuelt, eller etter en gitt tidsperiode målt i sekunder. YubiNotes på Google Play YubiNotes på GitHub. Tilbakemeldinger og forslag mottas med takk Endret 1. mai 2013 av Untouchab1e 1 Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Installerte appen nettopp, og så langt ser dette veldig bra ut, absolutt noe for meg. Enkelt og ryddig og sikkerheten virker god. Kommer med litt tilbakemelding etter jeg har brukt den en liten stund. 1 Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 1. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2013 Installerte appen nettopp, og så langt ser dette veldig bra ut, absolutt noe for meg. Enkelt og ryddig og sikkerheten virker god. Kommer med litt tilbakemelding etter jeg har brukt den en liten stund. Tusen takk for det Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Hei Etter jeg taster passord nå og skal åpne notatene nå, så lukker programmet seg. Tror det kom etter en oppdatering, forsøkt og avinstallere og installere på nytt uten hell. Tester den på en Galaxy S3 i9300 m/stock Android 4.1.2 Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 3. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2013 Hei Etter jeg taster passord nå og skal åpne notatene nå, så lukker programmet seg. Tror det kom etter en oppdatering, forsøkt og avinstallere og installere på nytt uten hell. Tester den på en Galaxy S3 i9300 m/stock Android 4.1.2 Tusen takk for tips! Kan du rapportere inn feilen når den krasjer? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 3. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2013 Hei Etter jeg taster passord nå og skal åpne notatene nå, så lukker programmet seg. Tror det kom etter en oppdatering, forsøkt og avinstallere og installere på nytt uten hell. Tester den på en Galaxy S3 i9300 m/stock Android 4.1.2 Og hvordan har du konfigurert appen? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Skjer ikke hver gang, men ganske ofte. Får ingen krasj rapport eller noe, den bare lukker når jeg trykker for å vise notatene, etter at jeg har tastet inn og fått godkjent passordet mitt. For øyeblikket bruker bruker jeg Password Mode, men har bestilt meg en Yubikey Ellers er vel instillingene min ganske standar. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 4. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2013 Underlig! Hva er intervallet på time lock? Og hjalp det med oppdateringen som kom i går kveld? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Meste hos meg står på auto update, så vist ikke altid jeg får med meg at ting blir oppdatert Men den virker bedre i dag enn i går ja, i går kom jeg ikke inn på notatene i det heletatt, men i dag kommer jeg inn, selv om den fortsatt lukker seg noen ganger. Time lock interval står på 60. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 4. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2013 Meste hos meg står på auto update, så vist ikke altid jeg får med meg at ting blir oppdatert Men den virker bedre i dag enn i går ja, i går kom jeg ikke inn på notatene i det heletatt, men i dag kommer jeg inn, selv om den fortsatt lukker seg noen ganger. Time lock interval står på 60. Så bra! Skal undersøke problemet og se hva jeg finner ut av takk for tilbakemeldingen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå