DanielP Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Har sett at "mange" sider har "rutete" bakgrunn. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det, og fant ikke noe eksempel side heller. Men hvis dere forstår så lurte jeg på om det er ett bilde, eller om det er en "Egenskap" jeg kan legge inn i CSS? Hvis dere forstår hva jeg mener, så takker jeg for svar. DanielP Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 hw.no har jo en rutete bakgrunn, det er et bilde ja. Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Det som er med rutene er jo at (som oftest) de alle er like, og du kan dermed lage én rute, og få bildet til å gjenta seg. Noe á la dette: HTML-dokumentet ditt <html> <head> <title>DanielP</title> <link rel="stylesheet" href="style.css" type="text/css"> </head> <body> Innhold </body> </html> Og så kommer det litt CSS i "style.css", som jeg ikke husker i farta, men etellerannet slikt: repeat: x y; Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Hvis du mener slik det er her på hw.no, så er det jo barte et lite bilde som er satt som bakgrunn. <body background="bg.gif"> Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Det er som @kd sier. <body background="bg.jpg"> Lag et bilde som ser slik ut. Du må gjerne ta det bildet, vær så god. For å se hvordan det ser ut i stor str, se her. For å se hvordan bakgrunnen ble, se her. Lenke til kommentar
magikern Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 /*først lager vi et blankt bilde(kan jo selvfølgelig gjøres i et tegneprogram, men jeg hadde server nærmere så skrev i php)*/ <?php header ("Content-type: image/png"); $size = 5; $im = @imagecreate($size, $size) or die ("Cannot Initialize new GD image stream"); $back = imagecolorallocate($im, 255, 255, 255); $border = imagecolorallocate($im, 100, 100, 100); imagefilledrectangle($im, 0, 0, $size - 1, $size - 1, $back); imagerectangle($im, 0, 0, $size - 1, $size - 1, $border); imagepng ($im); imagedestroy($im); ?> så kommer html delen: <html> <head> <style> <html> <head> <style> /*bør jo egentlig legges i en extern fil, men for enkelhetens akkurat nå la jeg det her*/ body{ background: white url('plain.php') repeat; } </style> <body> masse rart her </body> </html> Lenke til kommentar
sparks Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Prøv å lag en firkant med en 1px border, og lagre dette som ett bilde, og sett det som bakgrunn.. Prøv også ut med andre typer mønstre, striper, prikker osv.. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Lag et bilde som ser slik ut. Du må gjerne ta det bildet, vær så god. For å se hvordan bakgrunnen ble, se her. Det virker som om noen ikke oppfattet svaret mitt, som selvsagt er den letteste måten å gjøre det på. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 /*først lager vi et blankt bilde(kan jo selvfølgelig gjøres i et tegneprogram, men jeg hadde server nærmere så skrev i php)*/ <?php header ("Content-type: image/png"); $size = 5; $im = @imagecreate($size, $size) or die ("Cannot Initialize new GD image stream"); $back = imagecolorallocate($im, 255, 255, 255); $border = imagecolorallocate($im, 100, 100, 100); imagefilledrectangle($im, 0, 0, $size - 1, $size - 1, $back); imagerectangle($im, 0, 0, $size - 1, $size - 1, $border); imagepng ($im); imagedestroy($im); ?> så kommer html delen: <html> <head> <style> <html> <head> <style> /*bør jo egentlig legges i en extern fil, men for enkelhetens akkurat nå la jeg det her*/ body{ background: white url('plain.php') repeat; } </style> <body> masse rart her </body> </html> Er du litt glad i å kode eller!? ...hehe...maken til svar Lenke til kommentar
magikern Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Er du litt glad i å kode eller!? ...hehe...maken til svar må være høsten, kaldt å guffent, er avslappende å scripte da, med varm kaffe i hånda selvfølgelig... Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Er du litt glad i å kode eller!? ...hehe...maken til svar må være høsten, kaldt å guffent, er avslappende å scripte da, med varm kaffe i hånda selvfølgelig... Uff... En ting er å være så glad i å kode, også attpåtil med én hånd!? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå