bluecass Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 (endret) http://oi40.tinypic.com/21n16o0.jpg Planen er å bygge en relativt kraftig gaming PC i et lite kabinett. Jeg har satt sammen noe jeg anser som optimalt, men aller helst skulle prislappen vært slanket til rundt 13k. Jeg har vurdert å kutte vannkjøling, bruke et gammelt tastatur jeg har og et gammelt headset. Da havner jeg på ca 13k, men det blir jo ikke like moro. Noen meninger om kutt i pris eller andre synspunkter på oppsettet? Endret 1. mai 2013 av j0lsrud Lenke til kommentar
Virke Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Hadde vært flott med link eller bilde til oppsett. Lenke til kommentar
bluecass Skrevet 1. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2013 Hadde vært flott med link eller bilde til oppsett. Haha, ja den ser jeg. Men jeg finner ikke ut hvordan man legger til bilde? Lenke til kommentar
bluecass Skrevet 1. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2013 Nå skal det forhåpentligvis være en fungerende link der. Lenke til kommentar
turbo911 Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Har vært i samme tankene som deg både med deler og kabinett. Men jeg syns å huske at det kabinettet passer kun korte skjermkort fordi psuen sitter helt fremst i kabinettet Lenke til kommentar
Virke Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Jeg har selv bygd en matx gaming rig for et par år siden der jeg betalte en del penger for komponenter som visstnok skulle være de mest stillegående. Den bråker som søren under gaming, og hadde aldri bygd noe på samme størrelsen igjen uten custom vannkjøling. Tror nok ikke mITX blir så veldig mye bedre. Mitt tips til deg er å kjøpe et større kabinett for luftkjøling, eller finne et passende for vannkjøling. Lenke til kommentar
bluecass Skrevet 1. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2013 Har vært i samme tankene som deg både med deler og kabinett. Men jeg syns å huske at det kabinettet passer kun korte skjermkort fordi psuen sitter helt fremst i kabinettet Dersom en velger PSU som er 140mm så blir det plass til et hvilket som helst grafikkort. Lenke til kommentar
turbo911 Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Å ja jeg husket ikke helt åssen det der var.... Lenke til kommentar
bluecass Skrevet 1. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2013 Jeg har selv bygd en matx gaming rig for et par år siden der jeg betalte en del penger for komponenter som visstnok skulle være de mest stillegående. Den bråker som søren under gaming, og hadde aldri bygd noe på samme størrelsen igjen uten custom vannkjøling. Tror nok ikke mITX blir så veldig mye bedre. Mitt tips til deg er å kjøpe et større kabinett for luftkjøling, eller finne et passende for vannkjøling. Det er absolutt en tanke, men jeg har et ønske om å bygge smått. I tillegg ser jeg det som en større utfordring. Jeg har lest utallige tråder om forskjellige builds med dette kabinettet. Luftgjennomstrømmingen skal visst være svært god. I tillegg er det en stor ventil for inntak av luft der grafikkortet sitter. Men jeg innser at stock cpu-kjøler ikke er en heldig løsning. Lenke til kommentar
Virke Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 (endret) Problemet jeg hadde var at skjermkortet lå for nærme kabinettbunnen og gjorde at det ikke fikk tilstrekkelig med kald luft. Dette gjorde at viftene spant opp og bråkte helt vilt. Jeg fjernet til og med HHD racken inne i kabinettet. EDIT: Når jeg ser i etterkant på bildene så ser det ut til at det skulle være nok luft, men støyete var det. Endret 1. mai 2013 av ryc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå