Gå til innhold

Strømforsyning for under 500.

Anbefalte innlegg

Jeg har en AMD FX-6300 prosessor og skal kjøpe meg et 7950 kort snart. Derfor tenker jeg på en billig oppgradering av psu'en min. Finnes det noe av kvalitet og på rundt 600 watt til denne prisen? Uten at den tar fyr den første uka eller noe sånt? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er lite utvalg av kvalitetsforsyninger i det effektområdet til den prisen. Hva er det du har i maskinen fra før da? HD7950 drar for seg selv 144W ved full 3D-last og max. 179W under FurMark, så 600W er ikke strengt tatt nødvendig. Link

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Corsair CX-serien er helt grei, selv om de ikke ligger i det jeg betegner som kvalitetssjiktet. Men de er jo selvfølgelig mye bedre enn de "blikkboksene" som selges for noen få hundrelapper og kalles 600W.

CX500M er nok til det du skal kjøre på den, så gå gjerne for den. Maskinen vil kanskje trekke gjennomsnittlig ca. 300W under 3D-last

Lenke til kommentar

Hva med XFX Core Edition? Den er vel lagd av seasonic, er det ikke seasonic som er kongen i psu verden?

Jeg kan også vente til jeg kjøper skjermkort i juni og heller kjøpe noe bedre kvalitet (kanskje modulær). Som skoleelev med begrenset med penger er det lurt å vente til bursdager ;)

Endret av im_a_noob
Lenke til kommentar

Generelt må man regne med mer støy fra rimelige strømforsyninger, da kvaliteten på vifta er en av de delene det blir spart på. Dette er også en av de plassene som OEM-versjoner av Seasonic (Corsair, SilverPower, Antec osv) ofte avviker fra orginale Seasonic. Derfor slike som jeg konsekvent kjøper orginal Seasonic.

Antec HCG 620 watt får jevnt over gode reviews- men personlig ville jeg valgt den modulære versjonen - men da må du så vidt over 600 kr. Begge er laget av Seasonic. Antec har ellers hatt et jevnt over bra rykte på sine PSU-er.

Men personlig mener jeg det er galt å spare på en PSU - her velger man konsekvent kvalitet. PSU-en påvirker så mange forhold når det gjelder stabilitet etc i PC-en, samt at en kvalitets-PSU har lang levetid - holder fint et par bygg.

Lenke til kommentar

Tja, en av disse kanskje.

XFX modulær 750W - 870kr

Corsair AX760W - modulær - Meeen koster dog over budsjett med sine 1250kr.

Seasonic 520W Platinum fanless - kremen, men koster også nesten 1200kr, og man trenger kanskje ikke vifteløs?

EVGA 650W Supernova - 899kr, 10 års garanti. Laget av FSP, som nok er helt greit.

Antec PLATINUM 650W - 839kr, ikke modulær

Seasonic X-650W 1099-kr: fullstendig modulær og når ikke PCen blir belastet maks så vil den semi passive kjølingen stoppe vifta for nær lydløs operasjon.

Sitnevnte er nok kanskje mitt absolutte beste valg til Trådstarter, som tvilsomt trenger vifteløs operasjon under tung last, da skjermkort og annet vil overdøve dette utmerket.

Her er det kvalitet i alle ledd, og de fleste testene sier dette er kremen av kremen.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...