erlber Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Hvordan kan jeg få mitt skjermkort til å spille DTS? jeg greier å få til at den sender dolby digital på digital ut, men ikke DTS.... Lenke til kommentar
neon king Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 går ut fra at du mener lydkort. det kan hende at kortet ikke støtter dts :wink: Lenke til kommentar
LuftWaffel Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Det er ikke lydkortet som ikke støtter dts, men programvaren. Du må ha et program som støtter dts. Feks, windvd powerdvd. Og selvfølgelig en dvd eller noe annet media med dts spor. Lenke til kommentar
erlber Skrevet 21. september 2003 Forfatter Del Skrevet 21. september 2003 mener selvfølgelig ikke skjermkort, men Hovedkort, Abit NF7-S Lenke til kommentar
LuftWaffel Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Samme svar for hovedkort. Det er recieveren som gjør dekodingen. Lydkortet "ser" ikke om det er dts/dd eller vanlig stereo som blir sendt over s/pdif kontakten. Hva er det du prøver å spille av? Dvd? Hva bruker du til dette? Lenke til kommentar
erlber Skrevet 21. september 2003 Forfatter Del Skrevet 21. september 2003 jeg stiller inn i settings for lydbrikken på hovedkortet hvilket signal det skal sende ut. Der har jeg bare dolby-formater å velge mellom, noen som vet hvordan jeg kan endre dette? Lenke til kommentar
LuftWaffel Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Abit NF7-S er vel en av de få kortene med hw DD 5.1 encoding. Finnes (så vidt jeg vet) ingen tilsvarende med dts. I hvilke program prøver du å bruke dts? Lenke til kommentar
erlber Skrevet 21. september 2003 Forfatter Del Skrevet 21. september 2003 jeg ville egentlig bare prøve om det gikk.... Lenke til kommentar
opera Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Jeg har MSI KT400ultra og med det onboard lydkortet der så får jeg sett film med DTS og Dolby Digital. Du må selvsagt ha PowerDVD Delux for å få brukt DTS. Still in PowerDVD på use SPDIF. Da vil man ikke lenger få valgene om å bruke Dolby surround compatible,stereo eller A3D, men surround recieveren din vil snuse opp hva slags format lyden blir sendt i.(du husker vel selvsagt på å velge DTS inne i DVD menyen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå