Tjohei Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Hvilke merker er det som lager kameraer med 3:2 bildeforhold (i tillegg til 4:3, seff...)? Jeg ser at Kodak og Sony har det, men er det flere? Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Canon og Nikon.. Eller mener du både 3:2 og 4:3 på samme kamera? I tilfelle har jeg ikke peiling. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 21. september 2003 Forfatter Del Skrevet 21. september 2003 Canon og Nikon..Eller mener du både 3:2 og 4:3 på samme kamera? I tilfelle har jeg ikke peiling. Jaa... Gjerne begge deler. Men har du noen linker til de kameraene fra Canon og Nikon? Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Det er vel helst digitale speilrefleks kamera som har 3:2 format, som jeg har sett. Tenker da på Canons 300D og 10D, og Nikons D100. Digitale kompaktkamera bruker vel stort sett 4:3 formatet? Endret link til Canon. Forumet støtter visst ikke # i URL'en.. :-? Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 21. september 2003 Forfatter Del Skrevet 21. september 2003 Stort sett ja, men her er et par som har begge: http://pris.akam.no/vis_produkt.php?view=s...product_id=2911 http://pris.akam.no/vis_produkt.php?view=s...product_id=8783 Finnes det flere merker som har begge? Lenke til kommentar
bonde2001 Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Nikon Coolpix 4500 i likhet med forgjengerne i 900 serien har også begge mulighetene. Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Vet dette ikke hjelper, men det disse kameraene gjør er å beskjære topp og bunn av bildet, så du får 3:2 format i stedet for 4:3. Det kan jo gjøres med alle bildebehandlingsprogrammer. Du må bare passe på litt mer når du fotograferer, for å få litt mer plass over og/eller under motivet. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 Pussig, for det står jo ikke i specsen til 4500 (på akam.no) at den har 3:2 format, men i testen så nevnes det... Betyr det at det kan være mange kameraer som har 3:2 format uten at det står i specsen til akam? Og ang. det med bildbehandlingsprogrammer, så er hele poenget med 3:2 på kameraet at man skal slippe det. Vi (jeg og min fru) er fremdeles glade i papirbilder og album, og alle bilder som tas skal potensielt fremkalles på papir, og da er det mye jobb å redigere hvert enkelt bilde... Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 For det første ser det ut til at dette "Canon-forumet" pleier å glemme Olympus. Mitt C-750 har da vitterlig 3:2-format. For det andre: Hvis papirbilder er eneste argument for 3:2, kan jeg røpe at f.eks. eurofoto.no, og sikkert flere, nå tilbyr 10 x 13 papirbilder fra digitalkamera, og da slipper man både redigering og hvite sørgerender. Ærsåflottatte..... Lenke til kommentar
Jove Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Flere fotoland-forretninger og andre slike som også har 10x13 Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 For det første ser det ut til at dette "Canon-forumet" pleier å glemme Olympus. Mitt C-750 har da vitterlig 3:2-format.For det andre: Hvis papirbilder er eneste argument for 3:2, kan jeg røpe at f.eks. eurofoto.no, og sikkert flere, nå tilbyr 10 x 13 papirbilder fra digitalkamera, og da slipper man både redigering og hvite sørgerender. Til akam.no's forsvar skal jeg si at det ikke var lett å lese ut av spesifikasjonene til C-750 hos olympus at det hadde 3:2 format, men det hadde det, ja, og lillebroren C-4000Zoom også. Takker for tips. For meg er papirbilder argumentet for 3:2 formatet, ja. Takk for tips om eurofoto også. Men jeg tror jeg vil foretrekke 10x15cm uansett, siden det er det album er laga for. Lenke til kommentar
Jove Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Men jeg tror jeg vil foretrekke 10x15cm uansett, siden det er det album er laga for. Man får album som er beregnet på 10x13 også Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 Regna med at jeg kom til å få det svaret, ja. :wink: Men det er jo gjerne noen kroner ekstra for sånne "spesial" album, og du får dem vel ikke på tilbud på Rema, for å si det sånn... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå