Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

[Løst] Crysis 3 frame drops med 680 SLI normalt?

Anbefalte innlegg

Hei Godtfolk ;) !

Jeg lurer på om jeg har en flaskehals på ram eller cpu, eller om crysis 3 bare er det mest krevende spillet som finnes. Jeg kjører alt på maks og anti-aliasing står på smaa x2 mgpu (medium smaa). Average fps er ganske høyt, ligger låst på 60fps for det meste. Men på krevende plasser i spillet så kan fps ligge på rundt 40fps. Det kan til og med droppe ned på 30-tallet noen få ganger. Ser at load på begge gpuene kan ligge på 98%. Og cpu bare 75%.

Jeg kjører 2 gtx 680 lightning på 1200mhz hver, uten overklokk. og en 3570K klokket til 4,5 ghz.

Jeg har også lest at crysis 3 kan bruke 12gb ram?! Kan dette stemme? Har bare 8gb ram selv.

Endret av oivindwold
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Godtfolk ;) !

Jeg lurer på om jeg har en flaskehals på ram eller cpu, eller om crysis 3 bare er det mest krevende spillet som finnes. Jeg kjører alt på maks og anti-aliasing står på smaa x2 mgpu (medium smaa). Average fps er ganske høyt, ligger låst på 60fps for det meste. Men på krevende plasser i spillet så kan fps ligge på rundt 40fps. Det kan til og med droppe ned på 30-tallet noen få ganger. Ser at load på begge gpuene kan ligge på 98%. Og cpu bare 75%.

Jeg kjører 2 gtx 680 lightning på 1200mhz hver, uten overklokk. og en 3570K klokket til 4,5 ghz.

Jeg har også lest at crysis 3 kan bruke 12gb ram?! Kan dette stemme? Har bare 8gb ram selv.

eg har en enslig Asus gtx 680 4gdddr versjon- fps rundt 35 når eg har alt på maks 1058 mhz

Lenke til kommentar

i følge Fraps så ligger den på ca 35 ish stort sett heletiden.

tror eg maksa på anti aliasing enten 4x eller 8 x msaa

eg har den nye versjonen asus gtx 4gb som tar 2 slots

Edit: eg har i7-3770K forrestn, Corsair Vengance 4x4gb 1600 mhz ram, Samsung 840 PRO series 256 Gb

Endret av TheGaame
Lenke til kommentar

Ok. Takk for svar! Da burde jeg egentlig være ganske fornøyd. Vil anbefale deg å prøve smaa low istedet. Har lest en artikkel og forstår den som at smaa faktisk gir de peneste resultatene og er mindre krevende enn msaa.

aha xD eg bare maxa alt xD hehe. underholdende spill. spiller bf3 mye, spilte Cod,,,men etter mw2 er alt så lame.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...