Jajakanskjedet Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Hva er egentlig vitsen med dataskjermen forran seg? For at andre skal se det spilleren ser? :3 Og har produktet fått en lanseringsdato? Lenke til kommentar
TST Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Hva er egentlig vitsen med dataskjermen forran seg? For at andre skal se det spilleren ser? :3Og har produktet fått en lanseringsdato? Det er rent praktisk grunner til at vi sitter ved PC-en: Utstyret er testet på en PC, kablene er ikke veldig lange og det er titt og ofte behov for mus og tastatur. Det er rimelig å anta at Oculus Rift får trådløse tilkoblinger når forbrukerutgaven lanseres i 2014. Lenke til kommentar
Jallarotta Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Altså, styrer du aimingen med mus eller med hue? Skjønner ikke.. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Altså, styrer du aimingen med mus eller med hue? Skjønner ikke.. Det er vel ingen fast fasit på det, det kan designes forskjellig i hvert spill. Men jeg tipper siktet blir styrt med musa og man bruker hodet til å se rundt, det er visstnok det som fungerer best hittil etter hva jeg har lest. Lenke til kommentar
inside_450995 Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Nå har jeg ikke lest så forferdelig mye om hvordan dette fungerer, men så vidt jeg har forstått blir det slik at man i praksis har en skjerm på 360 grader rundt seg, mens alt av kontroller forblir "låst" til skjermbildet og styres med mus og tastatur (gamepad for konsoller) helt uavhengig av hvilken retning du faktisk ser mot. Hvis det er slik burde det jo være relativt enkelt å omstille seg fra å bruke vanlig skjerm - man sitter jo fremdeles i ro og kan dermed snu på hodet ~180 grader, og hvis man skal "snu seg" etter hvor man ser gjøres vel dette fremdeles vha spillkontrollene. Hvis det er slik det fungerer (eller kan fungere - jeg antar man uansett vil kunne konfigurere litt av dette selv) har jeg vanskelig for å se for meg at dette kommer til å bli noe annet enn en gedigen suksess. Jeg vil iallfall ha en Lenke til kommentar
olefurz Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Som Inside skriver, er det slik at du selv kan se deg rundt, mens karakteren din ser rett frem? Og karakteren kontrolleres bare med mus? Er det ikke vanskelig å klare å "se rett frem" igjen? Jeg mener synce ditt syn med karakterens. Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Altså, brillene er bare en skjerm og en sensor for hodebevegelsene. Hvordan man kontrollerer spillene er jo helt opp til hver enkelt utvikler... Lenke til kommentar
entername Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Når man først lager ein video av ein produkttest kan man faktisk sei nåke i videoen sånn at dei av oss som ikkje føler for å lese gjennom ein lengre tekst kan få med oss dei viktigaste punkta 1 Lenke til kommentar
Rickenbacker Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Kvalme...tunge briller... Mark my words: Dette kommer ALDRI til å slå an. ALDRI!!!! Lenke til kommentar
Saggers Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 vil gjerne prøve dette ut, men synes dette blir litt for mye "inn" i spillverdenen for meg. For meg skal et spill være låst til en skjerm helt separat fra deg på en måte Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 vil gjerne prøve dette ut, men synes dette blir litt for mye "inn" i spillverdenen for meg. For meg skal et spill være låst til en skjerm helt separat fra deg på en måte Ja ikke sant.. Nyheter gjør seg best på radio og historier er best i bokform.... Og hva skal vi egentlig med Internett, det er jo så kos med postkort... <3 Kvalme...tunge briller... Mark my words: Dette kommer ALDRI til å slå an. ALDRI!!!! Mye mulig.. mye mulig... Men det er jo flott at noen har visjoner og våger å prøve... Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Kvalme...tunge briller... Mark my words: Dette kommer ALDRI til å slå an. ALDRI!!!! "ALDRI" er vel kanskje litt drøyt å påstå. Jeg tror en mer ergonomisk og mindre versjon kunne ha funnet seg en plass i hjemmet til folk så lenge det er god støtte for innhold Lenke til kommentar
Rickenbacker Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 "ALDRI" er vel kanskje litt drøyt å påstå. Jeg tror en mer ergonomisk og mindre versjon kunne ha funnet seg en plass i hjemmet til folk så lenge det er god støtte for innhold Nå snakker du om et annet produkt / forbedret. Jeg snakker om dette. Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 (endret) Nå snakker du om et annet produkt / forbedret. Jeg snakker om dette. Okay, men det devkit'et kommer jo aldri til å bli et kommersielt produkt, så uansett så snakker vi om et forbedret produkt, ganske drastisk også hvis man kan ta utgangspunkt i mockup'en : Endret 5. mai 2013 av tankbug Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå