Gå til innhold

Avstemning: Hvorfor skal alle foster med Downs bringes inn i verden?

Kryss av alle du er for:  

295 stemmer

1. 1. Kryss av alle du er for:

• Forbud mot abort generelt
      14
    • Forbud mot abort på grunnlag av downs før uke 12
      9
    • Forbud mot abort på grunnlag av downs etter uke 12
      23
    • Forbud mot tidlig diagnostisering av downs
      5
    • Selvbestemt abort før uke 12
      179
    • Forlenget selvbestemt abort til etter uke 12 ved downs-diagnose
      162
    • Tilbud om tidlig diagnose av downs
      210
    • Påbudt tidlig diagnostisering av downs
      65
    • Tilbud om abort ved påvist downs
      192
    • Påbudt abort ved påvist downs
      34
    • Fjerne statlige støtteordninger/spesialopplæring etc til barn/voksne med downs
      33
    • Økonomiske sanksjoner/straff til de som får barn med downs
      13

Anbefalte innlegg

Slike som deg fortjener å bli .... til døde!!.

Sier du som skriver dette...

Jeg unner ikke folk å bli født med slike psykiske handicap når man kan spare dem for alt sammen ved å abortere dem samtidig som de er fostre! Men det gjør du og dine "likesinnede"...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er enig i den, men mener at det er en farlig å bruke tvang som virkemiddel...

De må ta valget selv.

på samme måte som man velger å ta opp et lån man ikke kan klare så må man ta konsekvensene av det valget...

Her er det ikke snakk om å gamble med lån og private penger, men med et uskyldig barns liv!

Du er jente/kvinne. Om du hadde funnet den rette for deg, du hadde blitt gravid med ham og det viste seg at fostret hadde Downs syndrom, hva ville du gjort? Ville du latt barnet bli født med denne psykiske lidelsen eler ville du heller tatt abort?

Jeg er gutt/mann. Om jeg hadde funnet den rette for meg og hun hadde blitt gravid med meg og det viste seg at fostret hadde Downs syndrom hadde jeg forlangt at hun skulle ta abort! Om hun nektet ville jeg gått fra henne selv om jeg elsket henne rett og slett fordi jeg ville nektet å ta ansvaret for å føde et uskyldig barn inn i et slikt liv med et psykisk handicap som vil prege det hele livet!

Lenke til kommentar

Hvordan klarer du å innblande u-land i vårt i-land? Skjønte poenget, men allikevel.. Å drepe et foster er ikke det samme som å drepe et barn/menneske. Fosteret vil ikke merke noe, og vil neppe hjemsøke deg for resten av livet.

Jeg er tilhenger av selvbestemt abort, uansett begrunnelse. Hvor drap kommer inn i bildet vet jeg ikke. Spørsmålet mitt til Mathias var hva som definerer menneskeverdet, og hvor han vil sette grensen. Da kan det være greit å ha noe å sammenligne med.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jævla psykopat!! det er det du er!!. Hva med barn som får kreft og får en for jævlig oppvekst, fortjener ikke de heller å få de fine årene de først hadde før sykdomen brøt ut?....... slike som deg forjener en smertefull død, noe du sikker også får.

Hva mener du? En med downs vil aldri kunne klare seg selv, de er født med så mange feil at de kan lide mye gjennom hele livet, fysisk og psykisk. Dette burde helt klart være opp til foreldrene (Moren) å bestemme om de vil bringe en med kromosomfeil eller ikke. En med downs kan aldri bli frisk, det er like egoistisk holde en med downs kunstig i livet som å ta abort.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva mener du? En med downs vil aldri kunne klare seg selv, de er født med så mange feil at de kan lide mye gjennom hele livet, fysisk og psykisk.

Sprøsmålet er om de lider. De har riktignok øket risiko for noen lidelser, hjertefeil, demens etc.

Dette burde helt klart være opp til foreldrene (Moren) å bestemme om de vil bringe en med kromosomfeil eller ikke.

Ja, det må være foreldrenes valg om de orker den belastningen.

En med downs kan aldri bli frisk, det er like egoistisk holde en med downs kunstig i livet som å ta abort.

Hvordan holdes de "kunstig" i live? De lever da som alle andre skapninger, om enn ikke helt like lenge som mennesker uten downs.

Lenke til kommentar

Sprøsmålet er om de lider. De har riktignok øket risiko for noen lidelser, hjertefeil, demens etc.

Det er sant, derfor skrev jeg kan.

Hvordan holdes de "kunstig" i live? De lever da som alle andre skapninger, om enn ikke helt like lenge som mennesker uten downs.

De holdes kunstig i live ved at de trenger folk som forsørger dem, de klarer seg ikke alene. Naturlig seleksjon ville ha latt dem død som spedbarn, men vi mennesker velger å holde flere av dem i livet fordi vi ønsker det, og har i dag muligheten til å holde dem i live.

Lenke til kommentar

Hva mener du? En med downs vil aldri kunne klare seg selv, de er født med så mange feil at de kan lide mye gjennom hele livet, fysisk og psykisk. Dette burde helt klart være opp til foreldrene (Moren) å bestemme om

de vil bringe en med kromosomfeil eller ikke. En med downs kan aldri bli frisk, det er like egoistisk holde en med downs kunstig i livet som å ta abort.

hahaha... hvem tror du at du er?, ingen mennesker greier å overleve på egen hånd, vi er flokkdyr. Om noen år trenger du kanskje medisiner for å leve du også. Da er du avhengi av en helt annen nasjon får å få tak i de medisinene siden de ikke produseres i Norge. Og kanskje er du ikke smart nok til å greie å overleve på denne kloden helt selv. Et bra immunsystem trenger du også!!!. .....man trenger faktisk mennesker som gjør enklere arbeidsoppgaver i samfunnet også. De er vi avhengi av for å overleve. Vi trenger folk som samler søpper i gatene og pakker inn frukt, og som vasker toalettene på kjøpeseterene. Du burde smile og være fornøyd for at faktisk noen gidder å gjøre disse jobbene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

hahaha... hvem tror du at du er?, ingen mennesker greier å overleve på egen hånd, vi er flokkdyr. Om noen år trenger du kanskje medisiner for å leve du også. Da er du avhengi av en helt annen nasjon får å få tak i de medisinene siden de ikke produseres i Norge. Og kanskje er du ikke smart nok til å greie å overleve på denne kloden helt selv. Et bra immunsystem trenger du også!!!. .....man trenger faktisk mennesker som gjør enklere arbeidsoppgaver i samfunnet også. De er vi avhengi av for å overleve. Vi trenger folk som samler søpper i gatene og pakker inn frukt, og som vasker toalettene på kjøpeseterene. Du burde smile og være fornøyd for at faktisk noen gidder å gjøre disse jobbene.

Nå sporer du av her. Jeg snakker ikke om klare seg ute alene på en øde øy alene, selv om det er mulig. Jeg snakker om å kunne brødfø seg selv, noe som alle oppegående mennesker klarer. Det klarer ikke de med downs på grunn av deres tilstand.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er det ikke snakk om å gamble med lån og private penger, men med et uskyldig barns liv!

Jeg skjønner jo det da.. det var et eksempel på at valg man tar får konsekvenser...

Om man velger å beholde et barn som betyr en stor belastning for deres videre liv så mener jeg at det ikke er noe å komme sutrende med etterpå...

Du er jente/kvinne. Om du hadde funnet den rette for deg, du hadde blitt gravid med ham og det viste seg at fostret hadde Downs syndrom, hva ville du gjort? Ville du latt barnet bli født med denne psykiske lidelsen eler ville du heller tatt abort?

Som nevnt i tidligere innlegg hadde jeg tatt abort med en gang.

Jeg mener det er til samfunnets, barnets og mitt beste at jeg føder friske barn i stedet for å frarøve meg selv, samfunnet og mitt barn et så rikt liv som mulig...

Jeg er med noen forbehold faktisk for et sorteringssamfunn fordi jeg mener at det er til folkets beste å strebe mot utvikling av mennesket fremfor å dyrke det syke og ufruktbare...

Det er ikke noe negativt med å ville skape et sunt og friskt folk, men snarere et sykdomstegn at man heller velger å opphøye det syke...

• Liker 4
Lenke til kommentar

Nå sporer du av her. Jeg snakker ikke om klare seg ute alene på en øde øy alene, selv om det er mulig. Jeg snakker om å kunne brødfø seg selv, noe som alle oppegående mennesker klarer. Det klarer ikke de med downs på grunn av deres tilstand.

Hva med meg som er schizofren, jeg må også ha hjelp til å brødfø meg selv. Mener du virkelig at jeg ikke burde leve pga dette?.... jeg har et fantastisk liv. Men jeg jobber ikke.

Lenke til kommentar

Hva med meg som er schizofren, jeg må også ha hjelp til å brødfø meg selv. Mener du virkelig at jeg ikke burde leve pga dette?.... jeg har et fantastisk liv. Men jeg jobber ikke.

Jeg vet for lite om schizofreni til at jeg uttale med noe som helst om det. Jeg synes absolutt at du burde leve. Jeg mener alle som er født burde få leve, om de ønsker det. Jeg ser ikke ned på folk fordi de er født med en diagnose. Men jeg for at folk skal kunne bestemme om de vil ta abort eller ikke om barne de bærer har en alvorlig kromosomfeil.
Lenke til kommentar
Jeg er med noen forbehold faktisk for et sorteringssamfunn fordi jeg mener at det er til folkets beste å strebe mot utvikling av mennesket fremfor å dyrke det syke og ufruktbare...

Det er ikke noe negativt med å ville skape et sunt og friskt folk, men snarere et sykdomstegn at man heller velger å opphøye det syke...

Noe jeg var inne på tidligere i tråden, det meste av motstanden mot eugenikk (som de facto allerede praktiseries) er av en tvilsom art: "OMG Naziene gjorde det da må det være feil!" osv.

Det er kun det moderne samfunnets overflod (i de steder av verden hvor det har markert seg sterkest) som gjør det mulig å fostre opp mennesker som er til så stor last for oss andre, i den tid man var nærmere eksistensminimum gikk man nok i større grad for den kommunistiske løsningen (som forøvrig er klok, spesielt i situasjoner med lite overskudd): den som ikke jobber (eller i fremtiden kan jobbe etter utdanning) får heller ikke mat.

Lenke til kommentar

Noe jeg var inne på tidligere i tråden, det meste av motstanden mot eugenikk (som de facto allerede praktiseries) er av en tvilsom art: "OMG Naziene gjorde det da må det være feil!" osv.

Det er kun det moderne samfunnets overflod (i de steder av verden hvor det har markert seg sterkest) som gjør det mulig å fostre opp mennesker som er til så stor last for oss andre, i den tid man var nærmere eksistensminimum gikk man nok i større grad for den kommunistiske løsningen (som forøvrig er klok, spesielt i situasjoner med lite overskudd): den som ikke jobber (eller i fremtiden kan jobbe etter utdanning) får heller ikke mat.

Dere som tror dere er så glupe. Lurer virkelig på hva deres IQ er. Det virker som dere er totalt avhengi av at folk tenker for dere. Dere greier tydeligvis ikke tenke selv. NEI det er ikke slik at verden går under selv om et fåtall blir født med psykisk utviklingsemming. Det trengs ikke avansert matematikk til for å fastslå at de psykisk utviklingshemmede ikke belaster samfunnet særlig mye. De trenger oppmerksomhet JA, men det har vi mer en nok tid til. Det største øknonomiske problemet i det norske samfunnet er overforbruk, forurensing, hjerte og karsykdommer og kreft, noe som mange kan for selv at de får.

skjærp dere!!.

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært gravid og jeg fikk en test i fanget som viste at mitt barn ville få schizofreni så ville jeg tatt abort tvert...

Men det er vanskelig å sette grenser for hva som er akseptable avvik her og derfor mener jeg at det er dumt å tvinge noen til noe som helst.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Det største øknonomiske problemet i det norske samfunnet er overforbruk, forurensing, hjerte og karsykdommer og kreft, noe som mange kan for selv at de får.

skjærp dere!!.

Så fordi noen dør av andre sykdommer så skal vi bare gi fullstendig blaffen i at et fåtall blir tvunget til et mindre verdig liv uten de samme mulighetene vi andre har??

• Liker 2
Lenke til kommentar
Det virker som dere er totalt avhengi av at folk tenker for dere. Dere greier tydeligvis ikke tenke selv.

Ikke det? Hvordan har det seg da slik at jeg som eneste person i tråden er mer eller mindre total tilhenger av eugenikk?

Angående det andre vil jeg absolutt hevde at folk med alvorlige psykiske lidelser - medfødt eller ikke - belaster samfunnet mye - og at i et samfunn uten overforbruk (hvor dette sannsynligvis ville vært umulig) ville disse gått en noe annen skjebne i møte.

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar

Ikke det? Hvordan har deg seg slik at jeg som eneste person i tråden er mer eller mindre total tilhenger av eugenikk?

Angående det andre vil jeg absolutt hevde at folk med alvorlige psykiske lidelser - medfødt eller ikke - belaster samfunnet mye - og at i et samfunn uten overforbruk (hvor dette sannsynligvis ville vært umulig) ville disse gått en noe annen skjebne i møte.

Vet du hva ??? jeg sitter her å koser meg over hvor dum du er :-D..... jeg elsker å bli provosert på den måten. Jeg er stolt over mine psykoser og er lykkelig fordi jeg har fått oppleve det jeg får oppleve. Jeg skal sitte her å kose meg over hvor mye dere dummer dere ut. Virkelilig. Nå har jeg tatt meg et glass vin her nå. Jeg er så heldig å ha schizofreni og kan sitte her med trygdepengene og feste hver dag. Så synn for dere at dere ikke greier å skaffe dere mer makt i livet!!.... stakkars dere som må gjøre dritt jobber for at vi psykisk syke skal kunne få fri fra jobben hver dag og spise på de deiligste restauranter hver dag.

skååål :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...