krisk17 Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Har en XP2800+ som nå kjører på 2310Mhz (11*210) Stabilt med Vcore: 1.8 og VDD: på 1.8 Har Epox 8RGA+ og Thermaltake Volcano 11 bråke cpu vifte. Så lurer keg på hvor høyt det er noen lunde sikkert og kjøre Vcore på? Hører noen sier ikke over 1.8 og noen kjører rundt 2 og over. Og hvor høyt har dere andre med XP2800+ klokket? Takker for svar. :-) Lenke til kommentar
formann Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Opp til 2.0v er ikke noe problem så lenge du har normale temperaturer. Noe særlig over det og elektromigrasjon vil kunne svekke cpu om man kjører den over lengre tid. Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 formann, jeg har lest at man ikke bør gå over 1,85 selv om man har god kjøling pga elektromigrasjonen. leste det på et kjent nettsted (husker ikke hvilket) da tbred kom på markedet Lenke til kommentar
Ben Dover Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Alt er relativt Insomniac, snakker man f. eks. om en reduksjon på levetid 20 til 5 år, prosentvis mye, men den CPU er neppe i drift svært lengre enn et par år. Lenke til kommentar
formann Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 formann, jeg har lest at man ikke bør gå over 1,85 selv om man har god kjøling pga elektromigrasjonen. leste det på et kjent nettsted (husker ikke hvilket) da tbred kom på markedet Jeg har lest noe helt annet. Tbred og barton tåler faktisk ganske høy spenning, og det tror jeg mange av folkene på forumet her er med på å bekrefte. Jeg er langt ifra den eneste som alltid kjører 2.0+vcore. Jeg har per dags dato ikke mistet en eneste cpu, og jeg skal inrømme at jeg ikke alltid behandler dem så pent. Som Ben Dover er inne på her så snakker vi om en reduksjon fra 20 til kanskje 5-10 år. At en AMD tar kvelden pga høy spenning tilhører sjeldenhetene. Det er ikke som med Intel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå